Leia

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Leia

Bericht door Karen »

image.jpeg
image.jpeg (26.57 KiB) 4830 keer bekeken
Hé, hé, ik mag het eindelijk vertellen! :D

Er woont al een poosje een klein ziek meisje bij mij. Dat zou tijdelijk zijn...het hoe en waarom ga ik niets over vertellen.

Het grote nieuws is, dat ze bij mij mag blijven wonen :juich: :ferret:
Gisteren na overleg met de eigenaar, Rui en Hanneke hiertoe besloten. Ik heb geen idee hoe lang ze nog heeft, dat kan van een paar maanden zijn tot hopelijk een paar jaar.

Ze zit nu nog buiten in een strikte quarantaine ruimte, maar daar gaan we binnenkort verandering in brengen. Ze mag gaan genieten van alle ruimte in huis en buiten, net zoals alle andere voorgaande fretjes. Ik hoop heel erg dat ze nog een heerlijke tijd van haar leventje kan gaan genieten en plezier maken.

Het is een schattig bino meisje; ik zou bijna zeggen uiteraard, maar echt toeval :brush:
Haar naam is Leia en ze is een dochter van Fee, die bij de SDF als adoptiefretje woont.
Ze heeft ook in de kerstactie gestaan 8-)

Je bent zo welkom lief meisje :hart:
Stridder

Re: Leia

Bericht door Stridder »

Wat fijn! :hart:
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Jeej! Welkom kleine meid op het vraagbaak forum :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat ontzettend fijn, voor haar en ook voor jullie natuurlijk! :yahoo:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Gefeliciteerd Karen en dat je maar nog heel lang van de kleine meid mag genieten. Jij verdient het en Leia verdient het. :juich:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Kleine geluksvogel, gefeliciteerd! Dat jullie lang plezier van elkaar mogen hebben! :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Echt superleuk :juich:
Ik hoop dat jullie nog een poosje van elkaar mogen genieten!
Het is jullie zo gegund :hart:
Kick

Bericht door Kick »

:juich: Ha, super hoor! Welkom Leia :D
Karen

Bericht door Karen »

:oops:
Dank jullie voor de lieve reacties!
Wij, Rui en ik zijn blij dat ze voorlopig bij ons mag blijven en we duimen echt dat ze ons verstelt gaat laten staan met de tijd die ze bij ons gaat doorbrengen :hart:

Rui zei vanavond plotseling dat ergens de cirkel nu rond is: jaren geleden heb ik drie zieke mannetjes in huis gehaald om nog een fijne laatste periode van hun leven te geven...we rekenden op zo'n drie maanden en hebben een jaar van die boefjes genoten. Nu dan Leia, waar we echt op hopen eenzelfde resultaat te kunnen behalen. Het liefst nog langer in tijd natuurlijk, maar het feit oom een ziek dier een fijne afsluiting van het leven te geven.
De zieke kereltjes waren niet de eerste fretten en Leia zal ook niet de laatste zijn, maar indedaad deze cirkel is rond.
Misschien wel de eerste cirkel van de Olympische vlag 8-) :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Leef van dag tot dag en geniet van iedere dag. En ja, als het moment daar is doet dat weer pijn maar dan heeft dit fretje in ieder geval wel de tijd van haar leven gehad. Zo leef ik tegenwoordig ook hoor..
Heb de rest verbannen hier uit huis en uit mijn hoofd, ik leef nu samen met de jongens en dame en volgende week?
Dat zien we dan wel weer... ook fretjes zonder die hele rauw toestand kunnen ziek worden en overlijden. Dat werd mij vorig jaar rond deze tijd wel duidelijk. Je vreest het 1 en krijgt het ander en hartfalen is zonder medicatie net zo dodelijk en je bent net zo machteloos. Geen dag spijt dat ik Uk uit de opvang heb meegenomen en heb het met liefde gedaan.
Het is of kort maar krachtig of lang en krachtig, hoe dan ook.. voor Leia is een paar maanden heel anders dan voor ons mensen. We gaan er vanuit dat ze lang en gelukkig bij jullie is, er wordt al genoeg zwart gekeken de laatste tijd.
Wees gelukkig samen,dat is het belangrijkste!
Kick

Bericht door Kick »

Goed gezegd Helen! Ik denk ook dat dit de beste manier is om er mee om te gaan nu ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Een mooie gedachte Karen. :D
Karen

Bericht door Karen »

Zo is het hoor Helen, voor mens en dier. Uiteindelijk is het de kwaliteit van leven die telt. Ik doe er in ieder geval mijn best voor om daar naar te handelen. Ook voor Leia maak ik het zo prettig mogelijk zodat ze zo veel mogelijk als fret kan genieten :D

Dank je Marjan, dat vond ik ook :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja toch! We gaan er allemaal voor, voor de fretjes en eventuele andere huisdieren die niet 100% gezond zijn.
Heb me er maar aan aangepast en denk er ook niet meer over na. Wil ik ook niet!
Kan nu weer met een normaal gevoel naar de fretten kijken. Ik ontwijk als het kan het hele gebeuren.
Wil nog wel plezier van mijn huisdieren hebben!

Leia gaat een mooi leventje krijgen :-D
Dat weten we hier allemaal, komt goed ;-)
Karen

Bericht door Karen »

Sinds gisteren zijn Leia en haar zusje Padmé die hier ook nog even verblijft naar binnen verhuisd. Leia beneden en Padmé boven, aangezien ze nog gescheiden gehouden moeten worden. De strikte quarantaine is gelukkig voorbij.

Padmé is wat nerveuzer en heeft meer tijd en rust nodig om langzaam aan te wennen. Al was dat tijdens het spelen niet echt te merken; wat kan die stuiteren en mokken :mrgreen: :hart: Ondeugend en stout als ze is, kan ze zich nu uitleven. Ze hing al gelijk in de sok van Rui en even later toen ik op de grond ging zitten om met haar te spelen kreeg ik een vrolijke hap in mijn bil...gewoon omdat het kon! Buiten probeerde ze ook altijd gelijk in mijn voeten te happen als ik bij haar kwam spelen, alleen had ik daar nu dus rekening mee gehouden...met mijn bil dus niet. Dat wordt een harnasje regelen, zodat ik rustig op de grond met haar kan spelen :lol:

Leia is helemaal in haar element in huis, zoals ik ook verwacht had. Zij is een fretje wat erg graag bij je wil zijn. Buiten zat ze er ook altijd als een verloren zieltje bij; niet spelen en ineengedoken een beetje rondkijken. Hooguit een beetje wandelen. Wel steeds op mijn armen klimmen als ze de kans kreeg en aan mij ‘plakken’.
Nou vanochtend ging ze echt los hoor! Twee uur lang rondgehuppeld, op schoot meegereden, gehandworsteld op de bank en inderdaad steeds weer terug op schoot komen voor aandacht. Toen ze moe werd kwam ze zelfs al even een paar seconden op schoot liggen en zuchtte diep. Daarna was er weer genoeg te ontdekken natuurlijk en was ze weer weg :mrgreen:
Ook in de kooi is ze niet onrustig. Uiteraard moet ze wennen en komt ze nog steeds kijken als er in de buurt geluiden zijn of als wij ergens mee bezig zijn.

Wat voor beide meiden een uitdaging is: trappetjes :brush: Ze hebben een dubbele FN en Leia ook nog een slaaplade. Ze snappen niets van al die ruimte en blijven gewoon op 1 verdieping. Per ongeluk door het trapgat gegleden, maar vervolgens niet snappen dat een trap 2 kanten op werkt. Komt wel, maar dit is wel grappig nu.

Heerlijk genieten....Leia geniet duidelijk ook en ik durf te wedden dat Padmé binnenkort ook haar draai gevonden heeft! Zij heeft zoals met alles wat meer tijd nodig.
yvonne

Bericht door yvonne »

Klinkt al met al niet verkeerd Karen en wat super fijn dat je zo van de meiden geniet!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Natsumi had dat ook in het begin, ze ging van 1 naar 2 FN units en heb haar steeds boven terug gezet in de kooi om haar een beetje te helpen. Nu slaapt ze wisselend boven en beneden. Die ruimte ineens na 2 jaar 1 FN LOL!

Fijn dat de dames het naar hun zin hebben en jij er zoveel plezier mee hebt. Toch wel weer leuk zoveel leven in huis :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Leuk hoor! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Super Karen! Alleen heb ik wel een beetje met Rui te doen. :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Oh, met Rui heb je te doen, die alleen in zijn sok gehapt werd en met mij, die een blauwe plek op de bil heeft niet?? :mrgreen:
Plaats reactie