Bailey schijnzwanger

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Plaats reactie
Bailey

Bailey schijnzwanger

Bericht door Bailey »

Hallo allemaal
Was hier al lid sinds onze eerste frette meisje Gucci.
Die niet meer onder ons is.
Zijn sinds 4,5 jaar in bezit van een halve angora moertje bailey.
Maar hier graag jullie advies.
Bailey heeft na aanschaf een hormoon inplantaat gekregen,die 4 jaar werkzaam zou zijn.
Bij alle verschijnselen van loopsheid,haar nu een 2x een implantaat laten zetten,is zij nu schijnzwanger.
Nu las ik over het middel galastop.
Welke dosering moet ik hierbij hanteren,bailey is ongeveer 1 pond zwaar het is maar een fijn klein moertje.
Graag hoor ik jullie reactie.
Karen

Re: Bailey schijnzwanger

Bericht door Karen »

Galastop heeft toch wel wat bijwerkingen (oa braken) en wordt eigenlijk echt alleen geadviseerd om te gebruiken bij het acuut stoppen van melkproductie bij overleden pups oid.

Bij schijndracht door een implantaat is het beste om de tijd uit te zitten en het je moertje zo aangenaam mogelijk te maken. Geef haar een ‘nestje’ met lappen in een holletje, bak, kartonnen doos of kistje met wat kleine knuffeldiertjes als surrogaat. Enkele dagen na haar schijn bevalling zal er een natuurlijke hormoondaling komen en net gedrag helemaal gaan verdwijnen.
Het is erg sneu om te zien als een moertje schijndrachtig is :???:

Sterkte!
Bailey

Bericht door Bailey »

Hoi Karen
Dat is nu al het geval,ze heeft een knuffel die ze overal mee heen sleept,mee slaapt dit is haar surrogaat baby.
Dus naar 3 weken moeten deze symthomen weer verdwijnen.
Karen

Bericht door Karen »

De tijd hangt af van wanneer het nieuwe implantaat gezet is. Je moet ongeveer 6 weken rekenen vanaf die datum. Het wisselt een beetje in duur en heftigheid van de schijndracht per moertje.

Laat haar maar gewoon met dat knuffeltje om rommelen. Ze laat het vanzelf weer met rust als de hormonen dalen. Ze kan zelf mogelijk ook wat chagrijniger naar jou toe zijn of juist een zwaan plak aan.
Marjan

Bericht door Marjan »

Welkom op de vraagbaak! :D

Het is inderdaad erg zielig om te zien wanneer je fretje schijnzwanger is. Waarschijnlijk wil ze jou ook overal naar mee sleuren. :|
Maar toch is het inderdaad beter het gewoon te laten gebeuren want galastop kan vervelende bijwerkingen geven zoals Karen al schreef.
Sterkte met haar in ieder geval.

Ik heb jou topic wel even verplaatst zoals je ziet omdat deze vraag niet echt valt onder een voorsteltopic.
Plaats reactie