Dierenarts gezocht
Dierenarts gezocht
Beste allemaal,
Mijn fret is erg benauwd en hoest veel. Hij rochelt daarbij ook erg. Soms lijkt hij niet achter zijn adem te komen en in paniek te raken. Ik wil dus vandaag nog naar de dierenarts. De fretten kliniek is dus gesloten en Utrecht is echt te ver. Ik ga nu naar dierenkliniek landhorst. Weet iemand anders nog een beter alternatief?
Mijn fret is erg benauwd en hoest veel. Hij rochelt daarbij ook erg. Soms lijkt hij niet achter zijn adem te komen en in paniek te raken. Ik wil dus vandaag nog naar de dierenarts. De fretten kliniek is dus gesloten en Utrecht is echt te ver. Ik ga nu naar dierenkliniek landhorst. Weet iemand anders nog een beter alternatief?
Re: Dierenarts gezocht
Ik zag dat dierenkliniek Landhorst in Noord Brabant ligt. Bij jou in de buurt zou ik zelf naar dierenziekenhuis Eindhoven gaan en vragen naar dierenarts Stijn Peters én vooral naar de assistente Moniek want die was vroeger de assistente van Hanneke en erg goed met fretten.
Alvast heel veel sterkte en beterschap voor je fretje en laat even weten hoe het is gegaan.
Alvast heel veel sterkte en beterschap voor je fretje en laat even weten hoe het is gegaan.
Nou ik ben net terug. De dierenarts heeft alle tijd genomen, heel fijn. Jammer genoeg nog niet veel duidelijkheid. Aan zijn hart en longen was niks afwijkends te horen. Ook in zijn buik niet, al is deze wel enorm opgezet. Dat vonden ze vreemd en daarop hebben ze een echo en röntgenfoto's gemaakt. De röntgenfoto's zagen er goed uit. Alleen zijn buik kregen ze niet duidelijk op de foto. Op de echo zagen ze vocht in zijn buik en dat waarschijnlijk zijn lever vergroot is. Vervolgens wilden ze bloed afnemen. Hier hadden ze alleen geen ervaring mee en hij zou dan een roesje krijgen. En dan was het nog de vraag of ze bloed zouden krijgen. Dat vond ik te ver gaan ivm stress en zijn leeftijd (bijna 6). Ook zou de uitslag niet veel betekenen omdat er aan de uitkomst weinig te doen is. Ze verdenken hem van een lever tumor. Hij heeft nu prednison gekregen als verlenger van zijn leven. Ik weet nog niet of ik hem dat wel wil geven. Ik hoop hem een fijne paar laatste maanden te kunnen geven. En dan denk ik toch dat ik uiteindelijk de beslissing moet maken om hem in te laten slapen.
In geen geval de prednison geven!
Een fret heeft zelden een levertumor dus dat vind ik zelf niet waarschijnlijk.
Ben je een klant van de Frettenkliniek eigenlijk? Want dan zou ik sowieso even een mail sturen met wat er scheelt op dit moment.
Een fret heeft zelden een levertumor dus dat vind ik zelf niet waarschijnlijk.
Ben je een klant van de Frettenkliniek eigenlijk? Want dan zou ik sowieso even een mail sturen met wat er scheelt op dit moment.
Ik zou het er ook niet bij laten en zeker geen prednison geven! Eerlijk gezegd een beetje een voorbarige conclusie zonder leverwaarden uit het bloed erbij te hebben....
En goed dat je het bloed afnemen niet onder een roesje hebt laten doen hoor
Wat Marjan zegt. Stuur maar een mailtje naar de Frettenkliniek voor zekerheid. Erg vervelend dat je niet echt opgeschoten bent bij de dierenarts en nu eigenlijk nog niet veel meer weet.
En goed dat je het bloed afnemen niet onder een roesje hebt laten doen hoor
Wat Marjan zegt. Stuur maar een mailtje naar de Frettenkliniek voor zekerheid. Erg vervelend dat je niet echt opgeschoten bent bij de dierenarts en nu eigenlijk nog niet veel meer weet.
Dankjewel voor de berichten!
Ik heb besloten de prednison niet te geven. Ik heb Hanneke nog een mail gestuurd. Hopelijk kan ze nog iets voor hem betekenen
Ik heb besloten de prednison niet te geven. Ik heb Hanneke nog een mail gestuurd. Hopelijk kan ze nog iets voor hem betekenen
Ik hoop met je mee, sterkte!
Vrijdag hebben we een afspraak bij de frettenkliniek. Echt heel fijn dat ik daar terecht kan! Ik hoop dat we nog iets aan zijn toestand kunnen verbeteren.
Dat is fijn! Succes en ik duim voor jullie
Ach jeetje wat vreselijk zeg, ik hoop dat date vrijdag meer duidelijkheid komt. Sterkte ermee.
Ik ben zo blij dat je daar terecht kunt! Dan wordt het in ieder geval echt duidelijk wat hem scheelt.
Heel veel succes alvast en ik hoop dat het uiteindelijk toch meevalt.
Heel veel succes alvast en ik hoop dat het uiteindelijk toch meevalt.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Sasha ik heb ook vrijdag een afspraak bij de frettenkliniek.
Succes alvast en ik hoop dat Hanneke nog iets kan doen voor jullie!
Succes alvast en ik hoop dat Hanneke nog iets kan doen voor jullie!
Succes alvast voor morgen, duimpjes draaien.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Hoe is het gegaan?
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes! Ik zal verdere uitleg geven in het topic van Finley.