Gooien met poepbak
Gooien met poepbak
Misschien hebben jullie tips.
Rebel (ram van bijna 2 jaar) heeft de lente in zijn hoofd en heeft een nieuw spelletje.
De laatste paar dagen gaat meneer op een of andere manier onder de poepbak en gaat dan met zijn pootjes de poepbak
"opdrukken" waardoor dus alle korrels (en poep) uit de poepbak valt en overal terecht komt. Het is echt net of hij aan het opdrukken is, zo ziet het eruit in ieder geval
Nu heb ik de poepbakken vast staan, met klittenband. 1 beneden en 1 boven en hij doet het altijd met de bovenste poepbak,de andere staat denk ik tegoed vast.
Time out helpt niet, nee zeggen ook niet, wat ik ook doe hij blijft maar doorgaan. Typisch doet hij dit soort dingen nooit in de winter, dus ik laat hem er al meer uit. (hij loopt van 13:00 uur tot 15:30 uur los en dan nog om 17:00 uur tot 18:00 uur)
Iemand tips/ideeën wat ik zou kunnen doen?
Rebel (ram van bijna 2 jaar) heeft de lente in zijn hoofd en heeft een nieuw spelletje.
De laatste paar dagen gaat meneer op een of andere manier onder de poepbak en gaat dan met zijn pootjes de poepbak
"opdrukken" waardoor dus alle korrels (en poep) uit de poepbak valt en overal terecht komt. Het is echt net of hij aan het opdrukken is, zo ziet het eruit in ieder geval
Nu heb ik de poepbakken vast staan, met klittenband. 1 beneden en 1 boven en hij doet het altijd met de bovenste poepbak,de andere staat denk ik tegoed vast.
Time out helpt niet, nee zeggen ook niet, wat ik ook doe hij blijft maar doorgaan. Typisch doet hij dit soort dingen nooit in de winter, dus ik laat hem er al meer uit. (hij loopt van 13:00 uur tot 15:30 uur los en dan nog om 17:00 uur tot 18:00 uur)
Iemand tips/ideeën wat ik zou kunnen doen?
Re: Gooien met poepbak
Ik denk dat de enige remedie is de bak toch beter vast te zetten. Hier zitten alle poepbakken vast met een stuk elektradraad en hebben we zo nodig gaatjes geboord door de achterkant van de bakken heen om het draad doorheen te steken en vast te zetten aan de tralies van de kooi.
Want een fret iets afleren is mij in ieder geval nog nooit gelukt.
Want een fret iets afleren is mij in ieder geval nog nooit gelukt.
Ik denk dat dat ook de enige optie is.
Wil hij spierballen kweken, is het weer niet goed
Wil hij spierballen kweken, is het weer niet goed
Yep...wij hadden en hebben hier ook zo'n leukerd. Hier zijn de poepbakken vastgezet met een schroef (zo'n oogschroef) en een vleugelmoer in het midden van de bak, aan de kooi. Zo kunnen ze er niet eens meer hun neus onder wippen om met de bak te rommelen. Ze kunnen wel nog alle korrels door de kooi smijten
Wel altijd goed voor een leuk filmpje zo'n actie
Maar ik denk ook dat helemaal vastzetten de enige oplossing is. Maar dat is ook voor jezelf lastig als je de bak moet schoonmaken. Hoe dan ook, als-ie een tijdje vastzit en ze hebben door dat het ze niet meer lukt dan zullen ze het daarna ook laten want er is immers geen lol meer aan te beleven
Maar ik denk ook dat helemaal vastzetten de enige oplossing is. Maar dat is ook voor jezelf lastig als je de bak moet schoonmaken. Hoe dan ook, als-ie een tijdje vastzit en ze hebben door dat het ze niet meer lukt dan zullen ze het daarna ook laten want er is immers geen lol meer aan te beleven
Daarom heb ik het met een vleugelmoer vast. Die kun je makkelijk los draaien om de bak te verschonen
Als hij er geen rommel bij maakt is het niet ergDanielle schreef:Wil hij spierballen kweken, is het weer niet goed
Ik ga eens kijken hoe ik de bak beter kan vast maken.
Ben er alleen nog niet uit hoe
Of gewoon alleen een krant erin en geen korrels, dan maakt het ook niet zoveel uit. Hou er rekening mee dat als je een bak vastzet, dat je het goed moet doen. Als er een paar mm speling op zit, dan heeft hij zoiets van "Vorige keer kon ik het en nu moet het ook kunnen!" en ze blijven proberen.
Straffen heeft geen zin, want hij zal het toch doen als jij er niet bent. Je kan hem hooguit afleren het niet te doen als je in de buurt staat, maar dat wil je niet.
En anders meer afleiding in de kooi, bijv. een graafbak?
Straffen heeft geen zin, want hij zal het toch doen als jij er niet bent. Je kan hem hooguit afleren het niet te doen als je in de buurt staat, maar dat wil je niet.
En anders meer afleiding in de kooi, bijv. een graafbak?
Dat is inderdaad ook een optie die graafbak Birgit.
Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Ik denk dat hij de zon door de ramen ziet en denkt tijd voor actie...zomerrrrrrrrrrrr in de bol !
Klooien, dan mag ik eruit......
Maar het blijft vervelend zoiets. Hier doen ze het ook wel eens, ik heb ze vaststaan met aan twee kanten van die haakjes aan de tralies en met een schaar gaatjes in de ( plastic) bakken gemaakt, dat werkt prima. Als ze dan gaan opduwen met de bak dan gaat die nog wel omhoog, maar er valt niks uit, want hij valt niet om.
Ik zal een fotootje maken, ik hoop dat ik snel in mijn fotoprogramma kan, dan kun je zien hoe ik het heb gedaan.....
Klooien, dan mag ik eruit......
Maar het blijft vervelend zoiets. Hier doen ze het ook wel eens, ik heb ze vaststaan met aan twee kanten van die haakjes aan de tralies en met een schaar gaatjes in de ( plastic) bakken gemaakt, dat werkt prima. Als ze dan gaan opduwen met de bak dan gaat die nog wel omhoog, maar er valt niks uit, want hij valt niet om.
Ik zal een fotootje maken, ik hoop dat ik snel in mijn fotoprogramma kan, dan kun je zien hoe ik het heb gedaan.....
Of gewoon een andere bak erin die heel zwaar is!
Baksteentje erin ?
Hoe gaat het met de poepbak Ray, vliegen je de korrels nog steeds om de oren ?
Is Rebel nog steeds rebels of heeft hij bijgeleerd ?
Is Rebel nog steeds rebels of heeft hij bijgeleerd ?
Hij doet het gelukkig nu veel minder.
Klittenband wat korte gemaakt en het is zo goed als opgelost
Klittenband wat korte gemaakt en het is zo goed als opgelost
Beterrrrr !
Goede oplossing zo, met klitteband !
Leren wij ook weer van !
Goede oplossing zo, met klitteband !
Leren wij ook weer van !
Inderdaad
Dus de tip is om kleine stuk klittenband te gebruiken en niet net zodat de bak echt vast staat tegen de kooi.
Ik had wat langere stukjes en dan kon hij dus ertussen komen.
Dus de tip is om kleine stuk klittenband te gebruiken en niet net zodat de bak echt vast staat tegen de kooi.
Ik had wat langere stukjes en dan kon hij dus ertussen komen.
Bij Max zou dat niet werken want die heeft een neus voor klittenband
Maar gelukkig bij jou wel
Maar gelukkig bij jou wel
Rebel probeert het wel , maar is het ook zo weer beu
Gelukkig maar anders bleef je een probleem houden !