Speedy is maandagavond hier gekomen. En dinsdag ochtend was dit haar ontlasting. Natuurlijk al voorspeld
Daarna heeft ze voor het eerst haar geweekte brokjes moeten gaan eten. Maar die wilde ze bij de vorige eigenaar niet, en hier ook niet. Toen heb ik het gemengt met een lepeltje waltham, en dat ging erin als een trein. Beetje waterig, ivm haar nieren, dat die goed gaan/blijven werken
En gisteravond toen ik haar uit de kooi haalde, was dit haar ontlasting
Daarna heeft Sharina haar op schoot proberen te laten eten, dat ging niet helemaal op, maar alle kleine beetjes is een grote hoop bij elkaar
Daarna ging ze spelen, voor het eerst binnen, tussen de kooien, fretjes en hondjes, ik was ernstig benieuwd
Mijn bevindingen:
Ze heeft, zoals elke fret haar rondje (hoekjes) gelopen en gesnuffeld. Misty hondje vind fretjes erg leuk, Speedy vond het maar eng, omdat ze geen honden contact heeft gehad. Toch liep ze voorzichtig er steeds naar toe, en op een gegeven moment heeft ze eerst dikke staart en aanvallend gedrag gedaan, daarna is het overgegaan in spelen (gefilmd)
Andere fretjes of fretjes in de kooien, totaal geen interesse in, ff gekeken wat er in lag, een snuffel met neus omhoog, en doorgaan met haar eigen ding. Tja, en ze heeft een jaar bij een fret in de kooi geleefd
Wat mij erg opvalt, is dat ze voorzichtig, schrikkerig, terughoudend, lichtelijk bunzinggedrag vertoond..

Dus de benadering hier, wordt ook gedaan uit het oogpunt van frunzing, en maar zien hoe het zich veranderd of ontwikkeld.
Al mee al, ik denk dat ik wel wat puzzeltjes heb, bij haar aandoeningen.....