Speedy, nieuw in assortiment

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Speedy, nieuw in assortiment

Bericht door Natascha »

Hallo allemaal, ik ben Speedy, een dametje geboren op 21.05.2012, dus net 1 jaar geworden, en heb een implantaat voor alternatieve castratie. Toen ik een paar maanden jong was, moest ik al naar een dierenarts. Nou, wat die allemaal vertelde wat ik zou hebben, ik snapte er niks van. Maar mijn bazinnetje ook niet, wat die vond het voor haar gevoel ook niet kloppen, omdat ik steeds zieker werd. Gelukkig ging mijn bazinnetje op internet zoeken naar een frettendierenarts of die bestond. En jawel, ze vond die. Moest ik daar allemaal weer dingetjes laten gebeuren. Maar dat was niet zo erg, want zo kwamen ze erachter dat ik een middenoorprobleem had en een maagprobleem, geloof dat het helicobacter was of zoiets. Nu ben ik laatst op controle gemoeten, moeten ze weer die sappen uit mijn lijf hebben, en dan waren die sappen niet een goed. mijn eiwitten in die sap, bloed geloof ik dat het heet, waren nog veel te laag, en ik zou niet meer beter worden, en dat heet weer chronisch. Ze hebben ook nog wat vocht uit mijn blaas gedrukt, en daar kwam weer uit dat mijn nieren ontstoken zijn. Dat is nou twee weken geleden en daarvoor heb ik nou pilletjes die moeten zorgen dat de nieren weer goed komen. Maar ondertussen is mijn bazinnetje heel veel geld kwijt, en kan dit niet blijven doen. Ik word ook nooit meer beter, dus heeft ze altijd centjes nodig voor mijn maagbeschermer en maagzuurremmers. Daarom ben ik nu op 03 juni 2013 hier komen wonen, en val ik onder de zorgfretjes/ adoptiefretjes. Ik krijg ook een eigen fotomapje YEAHHH!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marjan

Re: Speedy, nieuw in assortiment

Bericht door Marjan »

Wat een droppie is ze Natas. :hart: Maar ze heeft wel al heel wat voor haar kiezen gekregen. :???:
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Yep, al heel wat :???: ...en niemand wilde dit fretje hebben ivm haar aandoeningen, en ik was de laatste optie...
Karen

Bericht door Karen »

Vanaf de eerste foto die ik zag ben ik al helemaal verliefd op dit meiske :hart: :hart:
Zo sneu wat ze allemaal al heeft moeten doorstaan :???:
Danielle

Bericht door Danielle »

ag gos wat sneu, zo jong en dan al zulke problemen
Birgit

Bericht door Birgit »

Wat een lieffie! Maar ging zij niet naar Sonia?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zie dat je nog steeds plateauhoezen gebruikt, ik heb er nog wat liggen in verschillende kleuren (dacht 2x aubergine en 1 taupe) heb je toevallig interesse want dan mag je die zo hebben wat mij betreft. :D
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Och dat koppie op die laatste foto :hart:

En goed dat jij je ontfermt over dat muppie want zo jong en nu al zoveel ellende. Geef haar maar een knuf van me!
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

@ Marjan, Ja die hoezen gebruik ik nog elke dag, en ik ben er blij mee en interessen.
@ Birgit, in eerste instantie wel, maar ze kwam terug op de voorwaarden dat ze bij Hanneke onder controle moet blijven, en wilde naar de plaatselijke dierenarts
ray

Bericht door ray »

Wat een droppie! :hart:

Moest wel beetje lachen om "nieuw in het assortiment" :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dan zijn die hoezen voor jou Natas, ik heb er in het aubergine ook nog een bodemplaathoes bij zag ik.
En weet je wat, ik maak gewoon extra een complete kooi inrichting voor Speedy, dus een bodemplaathoes, plateauhoes, hangmat en slaapkussen. Laat maar even weten in welke kleur je dat wilt hebben (kijk even op de site) en dan ga ik voor haar aan de slag. :D
Kick

Bericht door Kick »

Zo, Speedy wordt verwend :juich:
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Marjan schreef:Dan zijn die hoezen voor jou Natas, ik heb er in het aubergine ook nog een bodemplaathoes bij zag ik.
En weet je wat, ik maak gewoon extra een complete kooi inrichting voor Speedy, dus een bodemplaathoes, plateauhoes, hangmat en slaapkussen. Laat maar even weten in welke kleur je dat wilt hebben (kijk even op de site) en dan ga ik voor haar aan de slag. :D
:juich: :juich: :juich: das lief!!
Kick schreef:Zo, Speedy wordt verwend :juich:
Echt wel :D
Frettenvrienden

Bericht door Frettenvrienden »

Ahhhh wat lief Marjan... wat fijn voor Speedy die verdient het echt...
Vind ook een plaatje
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Ik ga voor de paarse ring :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, oké dan ga ik binnenkort voor haar aan de gang. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Yeah...een fretties kooi voor Speedy :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een liefie is Speedy zeg! Ik hoop dat er gauw een nieuw baasje voor haar gevonden wordt die goed voor haar wil zorgen! En wat lief van Marjan dat zij Speedy zo gaat verwennen :lol:
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Speedy is maandagavond hier gekomen. En dinsdag ochtend was dit haar ontlasting. Natuurlijk al voorspeld

Afbeelding

Daarna heeft ze voor het eerst haar geweekte brokjes moeten gaan eten. Maar die wilde ze bij de vorige eigenaar niet, en hier ook niet. Toen heb ik het gemengt met een lepeltje waltham, en dat ging erin als een trein. Beetje waterig, ivm haar nieren, dat die goed gaan/blijven werken

Afbeelding

En gisteravond toen ik haar uit de kooi haalde, was dit haar ontlasting :juich:

Afbeelding

Daarna heeft Sharina haar op schoot proberen te laten eten, dat ging niet helemaal op, maar alle kleine beetjes is een grote hoop bij elkaar ;)

Afbeelding

Daarna ging ze spelen, voor het eerst binnen, tussen de kooien, fretjes en hondjes, ik was ernstig benieuwd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn bevindingen:
Ze heeft, zoals elke fret haar rondje (hoekjes) gelopen en gesnuffeld. Misty hondje vind fretjes erg leuk, Speedy vond het maar eng, omdat ze geen honden contact heeft gehad. Toch liep ze voorzichtig er steeds naar toe, en op een gegeven moment heeft ze eerst dikke staart en aanvallend gedrag gedaan, daarna is het overgegaan in spelen (gefilmd)
Andere fretjes of fretjes in de kooien, totaal geen interesse in, ff gekeken wat er in lag, een snuffel met neus omhoog, en doorgaan met haar eigen ding. Tja, en ze heeft een jaar bij een fret in de kooi geleefd :shock:
Wat mij erg opvalt, is dat ze voorzichtig, schrikkerig, terughoudend, lichtelijk bunzinggedrag vertoond.. :?: Dus de benadering hier, wordt ook gedaan uit het oogpunt van frunzing, en maar zien hoe het zich veranderd of ontwikkeld.
Al mee al, ik denk dat ik wel wat puzzeltjes heb, bij haar aandoeningen.....
Kick

Bericht door Kick »

Goeie observatie is belangrijk om een fretje als dit te leren kennen maar dat is voor jou gelukkig geen probleem.

Ik hoop dat Speedy uiteindelijk een heerlijk frettenleven tegemoet gaat :D
Plaats reactie