Oormijt door prooi?
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Oormijt door prooi?
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen we je om onderstaande vragen (voor zover mogelijk) te beantwoorden. Zet achter elke vraag je antwoord.
- Is je fret een moertje of ram?
- Gecastreerd/gesterilliseerd: ja/nee
- Hoe oud is je fret?
- Is de fret alleen of zit hij/zij in een groep?
- Ben je bij een dierenarts geweest?
- Heb je medicatie voor je fret en zoja welke?
- Geef hieronder een duidelijke omschrijving van het probleem
Algemene vraag, zonder aanleiding.
Is het mogelijk dat een fret oormijt krijgt, doordat die slaapt in de kooi met prooidieren? Het is broeierig weer, zijn diepvriesmuizen.
- Is je fret een moertje of ram?
- Gecastreerd/gesterilliseerd: ja/nee
- Hoe oud is je fret?
- Is de fret alleen of zit hij/zij in een groep?
- Ben je bij een dierenarts geweest?
- Heb je medicatie voor je fret en zoja welke?
- Geef hieronder een duidelijke omschrijving van het probleem
Algemene vraag, zonder aanleiding.
Is het mogelijk dat een fret oormijt krijgt, doordat die slaapt in de kooi met prooidieren? Het is broeierig weer, zijn diepvriesmuizen.
Re: Oormijt door prooi?
Eigenlijk niet, want oormijt overleeft de vriezer niet en komt niet voor bij muizen. Dat ze het krijgen via de hond is veel logischer
- Natascha
- Contacteer:
Thx Ga ik nog ff wat verder erop in..... (klinkt raar dat ik dit doen, maar zo kunnen mensen dit lezen)
Er is geen hond, geen kat, zelfs geen andere huisdieren aanwezig.
Wel komt er visite die zelf fretten hebben.
Overdraagbaar door kleding?
Er is geen hond, geen kat, zelfs geen andere huisdieren aanwezig.
Wel komt er visite die zelf fretten hebben.
Overdraagbaar door kleding?
Goeie... Ik zou het niet weten
Kleding is aannemelijker. Mijten zijn kleine beestjes met kleine pootjes. Dus ze kunnen in theorie meereizen via mensen. Maar belangrijker is om eerst 100% zeker uit te sluiten dat de fret geen mijten had of in de omgeving waren.
- Natascha
- Contacteer:
Dat is zeker uitgeslotenBirgit schreef: Maar belangrijker is om eerst 100% zeker uit te sluiten dat de fret geen mijten had of in de omgeving waren.
Ik denk dat er misschien nog een oorzaak zou kunnen zijn, er blijken fretten te zijn die regelmatig behandeld zijn met Stronghold en toch last van oormijt houden. En met regelmatig bedoel ik ook elke maand én de goede dosering.
Het lijkt er dus op dat er mijten zijn die resistent zijn geraakt voor het middel Stronghold en daarbij wordt nu een ander middel gebruikt.
Inmiddels heeft Hanneke Roest ook de fabrikant benaderd hierover want misschien is de samenstelling wel gewijzigd zodat het nu toch minder goed zijn werk doet.
Ik zal in ieder geval vragen aan Hanneke of ze ons daarvan op de hoogte wil houden want ik vind dit zelf toch een heel vervelende ontwikkeling. Zeker wanneer je bedenkt dat die mijten erg schadelijk kunnen zijn voor het frettenoor.
Ik heb je topic wel even verplaatst omdat je vraag over oormijt gaat en niet over middenoorontstekingen.
Het lijkt er dus op dat er mijten zijn die resistent zijn geraakt voor het middel Stronghold en daarbij wordt nu een ander middel gebruikt.
Inmiddels heeft Hanneke Roest ook de fabrikant benaderd hierover want misschien is de samenstelling wel gewijzigd zodat het nu toch minder goed zijn werk doet.
Ik zal in ieder geval vragen aan Hanneke of ze ons daarvan op de hoogte wil houden want ik vind dit zelf toch een heel vervelende ontwikkeling. Zeker wanneer je bedenkt dat die mijten erg schadelijk kunnen zijn voor het frettenoor.
Ik heb je topic wel even verplaatst omdat je vraag over oormijt gaat en niet over middenoorontstekingen.
- Natascha
- Contacteer:
Dat is helemaal goed, had nog niet eens gezien, dat het bestond dat topicMarjan schreef:
Ik moet zeggen, dat ik nog steeds oormijt vrij ben, maar ik behandel niet elke maand, dus misschien hier niet resistent?er blijken fretten te zijn die regelmatig behandeld zijn met Stronghold en toch last van oormijt houden. En met regelmatig bedoel ik ook elke maand én de goede dosering.
Ik behandel zeker niet elke maand. Normaal gesproken zelf maar twee keer per jaar.
Nix is binnengekomen met oormijt en heeft 3 x Strongold gehad. Eigenlijk een meer dan er afgesproken was. Hij heeft nog steeds oormijten. Jillz heeft nu een MO vanwege de oormijten Voordat Nix bij mij kwam was hij nog nooit tegen oormijten behandeld.
Oh en ik heb de hond en toen de kat ook meebehandeld
Nix is binnengekomen met oormijt en heeft 3 x Strongold gehad. Eigenlijk een meer dan er afgesproken was. Hij heeft nog steeds oormijten. Jillz heeft nu een MO vanwege de oormijten Voordat Nix bij mij kwam was hij nog nooit tegen oormijten behandeld.
Oh en ik heb de hond en toen de kat ook meebehandeld
Wat Marjan zegt
De ervaring van Hanneke is ook vaak dat er wel bij hoog en laag beweerd wordt dat het onmogelijk is dat de fret ergens contact mee gehad heeft, maar als ze doorvraagt, blijkt er toch een verklaring voor te vinden te zijn. Vandaar mijn vraag.
De ervaring van Hanneke is ook vaak dat er wel bij hoog en laag beweerd wordt dat het onmogelijk is dat de fret ergens contact mee gehad heeft, maar als ze doorvraagt, blijkt er toch een verklaring voor te vinden te zijn. Vandaar mijn vraag.
- Natascha
- Contacteer:
Ik heb ook idd al door gevraagd, en ik heb een verklaring, maar toen kreeg ik de vraag over de prooi, vandaar ik dit opgestart heb, want dat wist ik niet.Birgit schreef:
Dus ik blijf bij MIJN verklaring, beste lezer
Van de hond?
Ja daar ben ik dus ook wel benieuwd naar.
Jaaaa....Natas. Leg uit! Wat is jouw verklaring?
- Natascha
- Contacteer:
Door middel van de kleding, doordat diegene grote doseringen gedoseerd geeft, omdat het goedkoper is,en dat het niet werkt. Dit denk ik omdat ik dingen uitgesloten heb voor mezelf
Wat bedoel je met grote doseringen? Te hoog gedoseerd voor het gewicht?
- Natascha
- Contacteer:
Nee, een grote pipet pakken, en die verdelen op verschillende fretjes, dat wordt gedaan bij sommige frettenhouders om de kosten te drukken
- fem fatale
Wat? Maar dan kun je toch nooit goed verdelen? En het luistert bij fretten al zo nauw.
Dat wordt ook wel bij katten gedaan. Dan koopt men hondenpipetten (ontvlooiing heb ik het nu over) en rekent men uit hoeveel je voor de kat nodig hebt van zo'n pipet. Met 1 hondenpipet kan je dus meerdere katten doen. Je kan het uit het pipetje zuigen met een spuitje met naaldje erop.
Op zich kan dat goed, als je maar de juiste dosering hebt berekend.
Op zich kan dat goed, als je maar de juiste dosering hebt berekend.
- Natascha
- Contacteer:
Daar heb je een punt. Ik zou het NOOIT aandurven, want stel dat je oormijt krijgt, terwijl je toch van mening bent bestreden te hebben, kun je nooit zeggen, ik heb het goed gedaan, vind ik, en kun je aan jezelf gaan twijfelen. Ik heb het er ook met mijn dierenarts over gehad om het gaan te doen, maar die rade het af, omdat het zo nauw komt. Stel dat ik nu oormijt heb/krijg (de fretten dan natuurlijk, ikke niet, al is dat niet uitgesloten bij deze halve wilde) weet ik wat ik juist heb gebruikt aan volledige pipet.fem fatale schreef:Wat? Maar dan kun je toch nooit goed verdelen? En het luistert bij fretten al zo nauw.