Fretten en vakantie

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Plaats reactie
fretfreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2013 14:39

Fretten en vakantie

Bericht door fretfreak »

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie met jullie fretten doen als jullie op vakantie gaan. Laten jullie ze thuis of mogen ze mee op pad?
Zorgen er bekende voor in jullie huis of gaan ze bij vrienden uit logeren? Of pakken jullie het heel anders aan?
Gebruikersavatar
fem fatale
Berichten: 396
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:46

Re: Fretten en vakantie

Bericht door fem fatale »

Vroeger, toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, gingen we naar een camping in Nederland, en dan gingen de fretten mee. Zorgen dat de kooi goed in de schaduw kan staan, voor die dagen dat het per ongeluk toch zomer is, en het is handig als je al hebt geoefend met je fretten aan een lijntje voordat je ze meeneemt, want een tent is niet zo handig qua los laten lopen, dus wij gingen iedere avond (vanwege de temperatuur, en de drukte) met ze wandelen.

Later gingen mijn ouders, broer en ik gewoon om en om op vakantie, zodat er altijd iemand thuis was.

Nu ik op mezelf woon heb ik het afgewisseld. De ene keer gingen de fretten naar mijn ouders - die dus ervaring hebben met fretten, al vinden ze mijn Puk wel heftig (is ze ook). De andere keer is mijn broer hier in huis gekomen.

De volgende keer wil ik eigenlijk weer een huiszitter, dat is fijn voor de katten (kattenoppas komt standaard een halfuurtje langs, je kan ze wel meer betalen, dan wordt het een uurtje, maar dat vind ik eigenlijk te weinig, de verlegen katten laten zich dan niet zien, en juist bij de meest verlegen kat moet er iedere dag de tanden worden gepoetst, als je haar niet eens kan vinden wordt dat lastig), en dan hangt het van de oppas af wat ik met Puk ga doen. Is de oppas ervaren met fretten, zoals mijn broer of mijn nichtjes, dan kan Puk gewoon thuisblijven, anders gaat ze naar mijn ouders/broer.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Marjan »

Onze fretten gaan nooit mee op vakantie maar we brengen ze onder bij goede (fretten)vrienden.
We hebben ook wel eens iemand in huis gehad om voor de fretten te zorgen, dat was helemaal ideaal maar dat is best nog lastig om iemand te vinden die dat wil of kan doen. Simpelweg omdat het iemand moet zijn met frettenervaring en diegene meestal zelf ook fretten heeft.
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Birgit »

Mijn fret blijft thuis en hier komt een oppas aan huis. Ze is inhoudelijk niet enorm bekend met fretten, maar wel gek met Sjeng :-). Ik heb een briefje met tel nr achtergelaten. Ik heb een gezonde fret, dus ik verwacht niet zo snel dat er wat gebeurd. Maar ik heb wel een "overlegtelefoonnummer" ook achtergelaten van mijn zus. Dat is een minder grote stap dan gelijk een dierenarts bellen (tenzij het natuurlijk spoed is).
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Karen »

Voor ons geldt hetzelfde als voor Marjan.
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Mayke »

Zolang als ik fretten heb ben ik niet meer lang op vakantie geweest of ver weg geweest, ik blijf veel liever bij ze thuis.
Dat komt ook mede door een van mijn katten, hij heeft suikerziekte en moet 2x daags een enting insuline hebben, en er zijn niet veel mensen die dat durven te geven, zo een injectie.
Dus ik heb eigenlijk een dubbele reden om thuis te blijven. :lol:

Afgelope april ben ik wel drie dagen naar Londen geweest, toen kwam mijn dochter hier in huis, zij zorgt dan voor de katten en de fretten en de vissen, ze durft de fretten wel te pakken, en ze kan ze dan loslaten in de frettenspeelkamer, maar daar blijft het dan ook bij.
Maar dan ben ik nooit langer weg dan 3 dagen, en weer blij dat ik weer terug ben...... :lol:
Gebruikersavatar
fem fatale
Berichten: 396
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:46

Re: Fretten en vakantie

Bericht door fem fatale »

Ik ga ook liever niet lang weg, maar ik heb ook in het ziekenhuis gelegen en dan moet je echt iets regelen.

Mijn vakantiegeld gaat gewoon lekker naar de beestjes, en een beetje naar de tuin, da's vakantie zat.
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Fretten en vakantie

Bericht door ray »

Ik ben nog niet op vakantie geweest sinds ik fretten heb, maar als ik zou gaan dan gaan ze of naar frettenvrienden of naar bijvoorbeeld Betje of Chaimel.
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:29
Aantal fretten: 0
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Natascha »

Ik ga niet op vakantie, vanwege de fretjes
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Fretten en vakantie

Bericht door yvonne »

Mijn fretten gaan naar Chaimel en ik heb ze ook een keer een weekje bij Betje gebracht. Maar Chaimel is mijn reddende engel nu ze medicijnen en extra aandacht nodig hebben. Lekker dichtbij en kleinschalig, en Chaimel is een schat voor de fretten! Ik ga met een gerust hart weg (hoewel ik ze wel ga missen natuurlijk!!)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Danielle »

Bij mij verschilt het. In principe passen mijn ouders altijd op mijn fretten, dan kunnen ze lekker thuis blijven en komt mijn moeder iedere dag langs voor eten en om met ze te spelen. De aandacht is zo iets minder, maar ik denk dan maar als ik werk ben ik er ook niet en ze slapen nu toch relatief veel. Ze blijven wel in hun eigen vertrouwde ruimte.
Als mijn ouders er ook niet zijn, dan gaan ze naar frettenvrienden.
Frettenvrienden
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:18
Aantal fretten: 0
Locatie: Landsmeer

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Frettenvrienden »

Zelf ga ik niet meer op vakantie maar zorg voor de fretten van andere
Ook erg leuk... en zo breng ik graag mijn dagen door tussen de pleegkids...
Gebruikersavatar
Suzy
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 mar 2013 21:51
Aantal fretten: 0
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Suzy »

Ik ben niet zo‘n vakantieganger, nooit geweest ook...;)
Maar als er iets is, heb mijn zoon, dochter, kleinkids en buren die op kunnen passen, hoewel ik er eerder voor zou kiezen om ze naar Betje of Chaimel te brengen...;)
Die kunnen eerder zien of er iets aan de hand is..
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 feb 2013 12:48

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Monique »

Mijn ouders passen op tijdens mijn vakantie. Ik breng ze altijd dan hun kant op, dus zijn de fretjes ook een soort op vakantie :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Fretten en vakantie

Bericht door Marjan »

Echt uniek hoor Moon, zulke ouders. :)
Plaats reactie