Dus heb ik ervoor gekozen om (ook) brok te voeren. In het verleden heb ik mijn fretten weleens Totally Ferret gegeven, maar liever voer ik Orijen Whole Prey (voor de kat). Daarin zit veel minder plantaardig materiaal. Ook werkt Orijen meer met vers vlees en niet met bijvoorbeeld vleesmeel.
Orijen is sinds kort van samenstelling veranderd, waardoor het nog minder plantaardig materiaal bevat. Bij de samenstelling zie je nu ook dat het 17e ingredient (!) pas plantaardig is. Ik heb alleen de nieuwe zak nog niet in huis, dus ik weet niet hoe het Sjeng zal bevallen.
Samenstelling nieuwe Orijen:
Vers kippenvlees (20%), gedroogd kippenvlees (15%), verse kippenlever (4%), verse hele haring (4%), vers kalkoenvlees (4%), gedroogd kalkoenvlees (4%), verse kalkoen lever (3%), verse hele eieren (3%), verse gratenvrije snoekbaars (3%), verse hele zalm (3%), vers pluimveeharten (3%), kippenkraakbeen (3%), gedroogde haring (3%), gedroogd zalm (3%) , gevogelte leverolie (3%), gevogelte levervet (2%), rode linzen, groene erwten, groene linzen, luzerne, yam, erwtenvezels, kikkererwten, pompoen, spinazie, wortelen, rode appels, Bartlett peren, veenbessen, kelp, zoethout, engelwortel, venkel, goudsbloem, zoete venkel, pepermunt blad, kamille, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn.