Oren schoonhouden

Alles over de nagels, het gebit, de vacht e.d.
Plaats reactie
fem fatale

Oren schoonhouden

Bericht door fem fatale »

Ik keek net in Puks oren en ik zag dat ze veel viezer waren dan toen Jip nog leefde. Nu wasten ze bij elkaar regelmatig de oren, en Puk doet dat ook bij mij, maar ik heb nog nooit mijn tong in Puks oor gestoken en het lijkt erop dat ik haar daar toch tekort mee doe.

Maar, als ik nu niet mijn tong in haar oor wil steken, wat kan ik dan wel doen? Ik heb er net met een tissue overheen geveegd, maar gezien de kreukels in haar oorschelpje zet dat niet veel zoden aan de dijk.
Marjan

Re: Oren schoonhouden

Bericht door Marjan »

Kinderachtig dat je dat nou niet gewoon wil doen. :lol:
Wat ik vroeger zo af en toe deed is dat ik een wattenstaafje een beetje nat (en gelijk warm) maakte in mijn mond en daar dan de oorschelp mee schoon maakte.
Bij onze fretten nu doe ik dat eigenlijk nooit meer omdat ze allemaal last hebben van hun (midden)oren en ze het daardoor niet fijn vinden. Sowieso het nekvel pakken wat ik moet doen daarbij vinden ze niet fijn. Dus ik laat het tegenwoordig maar zo.
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Wel flauw inderdaad. :brush:
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar ik dacht dat vuil niet zoveel kwaad kon toch?
Misschien kan je Hanneke bellen of zij wat weet? :?:
fem fatale

Bericht door fem fatale »

Ik denk dat als het ophoopt, vuil wel kwaad kan. Maar ik ga gewoon wattenstaafjes kopen deze week.
Marjan

Bericht door Marjan »

Er wordt altijd gezegd dat je de oortjes niet hoeft schoon te maken, dat ze een soort van zelfreinigend zijn. Maar ik zelf hou ook meer van schone oortjes en kan mij ook niet voorstellen dat overmatige oorsmeer helemaal onschuldig is in die tere oren.

En ik denk dat het ook geen kwaad kan wanneer je de natuur een beetje helpt door uitsluitend de oorschelp voorzichtig schoon te maken. Uiteraard moet je nooit gaan zitten peuteren in de gehoorgang maar dat spreekt vanzelf. :D
Esther

Bericht door Esther »

Mijn meiden maken ook best wel veel oorsmeer aan, en ik maak het af en toe dan ook heel voorzichtig schoon met een vochtig oorstaafje aan de buitenkant van de oorschelp.
Maar Hanneke zei me al dat dat eigenlijk niet nodig is, want aan de binnenkant van de oortjes was helemaal niets te zien van dat zwarte oorsmeer.
Hetgeen ze me ook heeft laten zien door dat ''oorkijk apparaartje".
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik weet ook niet beter dan dat je de oortjes beter niet kunt schoonmaken met wattenstaafjes.
Wil je het wel doen dan heel voorzichtig te werk gaan en voor in het oor blijven en nooit de gehoorgang in !
Esther

Bericht door Esther »

@ Mayke: Dat doe ik met de grootst mogelijke voorzichtigheid, en ook alleen als er erg veel oorsmeer zit.
Het kan ook met een vochtige tissue...
Danielle

Bericht door Danielle »

Saru heeft ook veel oorsmeer, en ik doe soms ook alleen de schelp een beetje schoonmaken
Plaats reactie