linkeroog dicht houden
linkeroog dicht houden
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen we je om onderstaande vragen (voor zover mogelijk) te beantwoorden. Zet achter elke vraag je antwoord.
- Is je fret een moertje of ram? moertje
- Gecastreerd/gesterilliseerd: ja
- Hoe oud is je fret? bijna 5 jaar
- Is de fret alleen of zit hij/zij in een groep? groep
- Ben je bij een dierenarts geweest? nog niet
- Heb je medicatie voor je fret en zoja welke? neen ik heb oogdruppels gekocht voor hond/kat
- Geef hieronder een duidelijke omschrijving van het probleem
Gisteren merkte ik op dat Caramel (is wel angora, wildkleur) dat ze haar één oogje niet helemaal opent. Het andere oog is ok, maar het linkeroog gaat maar half op en of soms sluit ze het helemaal... Als ik ook voel net onder het oogje lijkt het iets dikker dan de andere kant... Ik zie niet echt vuil zitten in het oog, het lijkt redelijk proper.... Ik heb er gisteren een oogdruppel in gedaan, maar ze vond dit natuurlijk niet fijn... Voor de rest eet Caramel nog goed, en is ze normaal... Ze speelde gisteren misschien iets minder met haar hengeltje (hieraan hangt een muis dat lawaai maakt, en normaal wordt ze zot...), maar het lijkt me niet dat ze voor de rest iets heeft, gewicht is nog goed en zo...
Ik zat er aan te denken om toch eens te bellen naar de frettenkliniek om een afspraak te maken... Heeft er iemand al problemen gehad met de oogjes of bepaalde oogaandoeningen? Nu ben ik bang dat Caramel ook al iets ergs gaat hebben zoals Eoweyn.
Bedankt.
groetjes
Ann
- Is je fret een moertje of ram? moertje
- Gecastreerd/gesterilliseerd: ja
- Hoe oud is je fret? bijna 5 jaar
- Is de fret alleen of zit hij/zij in een groep? groep
- Ben je bij een dierenarts geweest? nog niet
- Heb je medicatie voor je fret en zoja welke? neen ik heb oogdruppels gekocht voor hond/kat
- Geef hieronder een duidelijke omschrijving van het probleem
Gisteren merkte ik op dat Caramel (is wel angora, wildkleur) dat ze haar één oogje niet helemaal opent. Het andere oog is ok, maar het linkeroog gaat maar half op en of soms sluit ze het helemaal... Als ik ook voel net onder het oogje lijkt het iets dikker dan de andere kant... Ik zie niet echt vuil zitten in het oog, het lijkt redelijk proper.... Ik heb er gisteren een oogdruppel in gedaan, maar ze vond dit natuurlijk niet fijn... Voor de rest eet Caramel nog goed, en is ze normaal... Ze speelde gisteren misschien iets minder met haar hengeltje (hieraan hangt een muis dat lawaai maakt, en normaal wordt ze zot...), maar het lijkt me niet dat ze voor de rest iets heeft, gewicht is nog goed en zo...
Ik zat er aan te denken om toch eens te bellen naar de frettenkliniek om een afspraak te maken... Heeft er iemand al problemen gehad met de oogjes of bepaalde oogaandoeningen? Nu ben ik bang dat Caramel ook al iets ergs gaat hebben zoals Eoweyn.
Bedankt.
groetjes
Ann
Re: linkeroog dicht houden
Kan het geen ingegroeide (oog)haar zijn misschien?
Ik zou niet zomaar oogdruppels gebruiken hoor, misschien kun je er eens een foto van maken?
Ik zou niet zomaar oogdruppels gebruiken hoor, misschien kun je er eens een foto van maken?
Ik heb dit nog nooit meegemaakt of gehoord eerlijk gezegd.
Maar ik zou er zeker naar laten kijken. Helemaal als je zelf al voelt dat het wat dikker is...
Merk je ook niks met eten?
Maar ik zou er zeker naar laten kijken. Helemaal als je zelf al voelt dat het wat dikker is...
Merk je ook niks met eten?
Traant ze ook meer met dat oogje?
Ik zou er zeker naar laten kijken. Ogen zijn kwetsbaar en is niet iets waar je zelf mee moet gaan 'dokteren'. Het kan iets heel onschuldigs zijn, maar als je een verdikking voelt kan er net zo goed iets anders aan de gang zijn. Soms geeft een ontstoken tandwortel ook oogklachten, dat kun je van buitenaf niet zomaar zien.
Ik zou er zeker naar laten kijken. Ogen zijn kwetsbaar en is niet iets waar je zelf mee moet gaan 'dokteren'. Het kan iets heel onschuldigs zijn, maar als je een verdikking voelt kan er net zo goed iets anders aan de gang zijn. Soms geeft een ontstoken tandwortel ook oogklachten, dat kun je van buitenaf niet zomaar zien.
hey, ik denk dat het niets aan haar oog is... ik heb even gekeken naar haar tandvlees en dat is verdikt aan die kant van haar oog, terwijl de andere kant "normaal" is. De oogdruppeltjes zijn iets heel onschuldig hoor, maar ze gaan met dit ook niet helpen. Ik zal morgen bellen naar de dierenarts waarschijnlijk heeft het iets met haar tandjes te maken.... Ik had me net verheugd op een maandje zonder dierenarts...
Maar dan zou ze last met eten moeten hebben; vandaar mijn eerdere vraag
Dat klinkt dan inderdaad als een ontstoken kiesje. Lijkt mij dan ook wel zinvol om daar zo snel mogelijk naar te laten kijken.
neen ze lijkt wel normaal te eten... maar ze zit nog te samen met Merlijn... maar als we haar iets geven eet ze het wel op hoor... (ze is altijd de eerste voor een snack) ach ja ik zal maandag bellen voor een afspraak dan zie ik wel weer.
Ik ben benieuwd wat het is. Klinkt niet lekker in ieder geval.
Verstandig dat je naar de dierenarts gaat met haar, oogjes zijn toch kwetsbaar, en inderdaad kan het ook van de tandjes af komen, dat daar een ontsteking zit of zo. Heel veel succes met haar !
Ben benieuwd. Verstandig dat je naar de DA gaat.
Succes!
Succes!
Lijkt me goed om er naar te laten kijken. Succes!
Ook van mij succes!
we gaan deze donderdag... ik hoop dat het niets te ernstig is... gelukkig is het bijna het einde van de maand...
Goed dat je er naar laat kijken hoor, ik hoop met je mee dat het allemaal meevalt uiteindelijk. In ieder geval van mij ook succes met haar!
Succes alvast! Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Ik hoop dat het allemaal meevalt
Ik ben ook benieuwd. Succes alvast
Veel succes donderdag !
Ook van mij morgen heel veel succes toegewenst!
Hoe is het gegaan?