Frettendag 2014
- Frettenvraagbaak
Frettendag 2014
Zondag 26 oktober 2014 wordt door Stichting Fret & Welzijn in samenwerking met de Frettenvraagbaak een frettendag georganiseerd. Een dag die je als frettenliefhebber beslist niet mag missen!
Het doel van deze dag is onze kennis over fretten te delen, voorlichting te geven en om in contact te komen met andere fretteneigenaren.
Uiteraard zullen er die dag stands aanwezig zijn van verschillende frettenorganisaties, (web)winkels en andere dier gerelateerde organisaties.
Omdat er nog heel wat te verbeteren valt op de medische zorg en op het gebied van preventie bij de fret zal het mogelijk zijn je fret te laten checken door Hanneke Roest van De Frettenkliniek. Ook zal zij een lezing geven over eerste hulp bij fretten. Een beperkt aantal inschrijvingen voor beide onderdelen is slechts mogelijk en meer informatie hierover volgt.
Deze frettendag zal worden gehouden in het Partycentrum Het Dak in Leerdam.
Zodra er meer bekend wordt over bijvoorbeeld de kaartverkoop zal dat hier worden gemeld. Ook kun je op de hoogte blijven door de facebook pagina van De Frettendag te volgen.
Wij hopen jullie allen te zien op deze dag!
Het doel van deze dag is onze kennis over fretten te delen, voorlichting te geven en om in contact te komen met andere fretteneigenaren.
Uiteraard zullen er die dag stands aanwezig zijn van verschillende frettenorganisaties, (web)winkels en andere dier gerelateerde organisaties.
Omdat er nog heel wat te verbeteren valt op de medische zorg en op het gebied van preventie bij de fret zal het mogelijk zijn je fret te laten checken door Hanneke Roest van De Frettenkliniek. Ook zal zij een lezing geven over eerste hulp bij fretten. Een beperkt aantal inschrijvingen voor beide onderdelen is slechts mogelijk en meer informatie hierover volgt.
Zodra er meer bekend wordt over bijvoorbeeld de kaartverkoop zal dat hier worden gemeld. Ook kun je op de hoogte blijven door de facebook pagina van De Frettendag te volgen.
Re: Frettendag 2014
Wordt het hier ook bekend gemaakt zodra je kan inschrijven voor de EHBF lezing?
Ik heb namelijk geen Facebook, maar zou me daar graag voor in willen schrijven!
Ik heb namelijk geen Facebook, maar zou me daar graag voor in willen schrijven!
Daar wordt aan gewerkt
Uiteraard wordt dat ook hier gemeld en de aanmeldingen gaan dan ook via de site van stichting Fret & Welzijn lopen.
Lees net op facebook, dat je je kan inschrijven vanaf vandaag voor de Frettendag 2014!
Gelijk doen dus!!
Heb ik gedaan en betaald!
En ik ben de eerste!
En ik ben de eerste!
Dat is leuk!
Super dit is trouwens de link om in te schrijven voor de frettendag:
http://www.fret-en-welzijn.nl/frettendag/inschrijven" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook bij.
http://www.fret-en-welzijn.nl/frettendag/inschrijven" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook bij.
- Frettenvraagbaak
Zondag 26 oktober 2014 wordt door Stichting Fret & Welzijn in samenwerking met de Frettenvraagbaak een frettendag georganiseerd. Een dag die je als frettenliefhebber beslist niet mag missen!
Het doel van deze dag is onze kennis over fretten te delen, voorlichting te geven en om in contact te komen met andere frettenliefhebbers.
Uiteraard zullen er deze dag stands aanwezig zijn van verschillende frettenorganisaties, (web)winkels en andere dier gerelateerde organisaties.
De standhouders die zeker aanwezig zijn deze dag:
Stichting Fret&Welzijn (Frettenopvang)
De Frettenvraagbaak(wiki en forum)
De Frettenkliniek (Frettendierenarts)
Natascha's Frettencoaching (begeleiding en informatie)
Prooidier.nl (Rauwe voeding)
Fretties.nl(Beddengoed en speelgoed)
Frettentuigjes en Sjaaltjes ( Frettentuigjes en tassen)
Chantals dierenfotografie (Gratis foto van je fretten)
10 Minuten check
Omdat er altijd nog wat te verbeteren (en leren) valt op het gebied van medische zorg en ziektepreventie is het mogelijk je fret gratis te laten checken door Frettendierenarts Hanneke Roest van De Frettenkliniek. Zij zal deze dag aanwezig zijn met een eigen stand om de zogenaamde "10 minuten checks" uit te voeren. Hierbij controleert ze je fret op een aantal punten, zoals het gebit, de oren, conditie etc. Het is natuurlijk ook mogelijk je fret op een bepaald punt te laten bekijken/bevoelen. Mocht er iets gevonden worden bij je fret dan zul je een advies krijgen of kun je een vervolgafspraak maken in De Frettenkliniek voor een uitgebreider onderzoek. Deze 10 minuten check kun je de gehele dag laten uitvoeren en je fret hoef je van tevoren niet aan te melden, behalve van 11 tot 12.30, dan geeft Hanneke namelijk de lezing, zie hieronder.
Eerste hulp bij fretten (EHBF)
Hanneke Roest zal een lezing geven over eerste hulp bij fretten. Er zijn slechts een beperkt aantal plekken voor de lezing en daarom is het van belang om u snel in te schrijven voor deze dag en te betalen, de reservering wordt namelijk pas definitief na betaling. Je kunt bij het kopje aanmelden aanvinken met hoeveel personen je naar de lezing wilt. De kosten komen dan onderaan de pagina te staan. Alleen als er nog plaatsen over zijn kun je je op de dag zelf nog aanmelden voor de lezing. De lezing begint om 11.00 uur.
De volgende punten (kunnen)aan bod komen:
Onderzoek bij een zieke fret:
- Hoe neem ik de temperatuur op
- Ademhaling en hartslag beoordelen
- Hoe beoordeel ik de vacht en parasieten als vlooien en teken in de vacht
- Hoe kan ik zien dat hij oormijt heeft
- Wat kan ik zien aan de ogen bij een fret
- Hoe beoordeel ik het gebit
- Hoe beoordeel ik de urine en ontlasting
- Hoe weet ik of mijn fret een haarbal heeft
- Hoe zie ik dat een fret een te laag bloedsuiker heeft
- Wat kan ik zien aan het eetgedrag van een fretje
Eerste hulp bij fretten:
- Wat te doen bij braken en diarree
- Wat te doen bij een benauwde en/of heftig hoestende fret
- Wat te doen als een fret onderkoelt is of juist oververhit
- Wat te doen bij een laag bloedsuiker
- Wat te doen als een fret moeilijk kan slikken of zich verslikt
- Wat te doen als mijn fret niet wil eten of drinken
- Wat te doen als een fret opeet wat niet gezond voor hem is bijvoorbeeld rubber of het eten van slakken in de tuin.
- Wat als mijn fret is gevallen of klem heeft gezeten
- Wat als mijn fret plots met zijn kop scheef loopt
- Wat te doen als mijn fret “plat” blijft liggen
Over medicatie:
- Welke zijn de meest gebruikte medicijnen bij de fret en wat doen deze.
- Wat zijn veilige en effectieve middelen voor de bestrijding van vlooien, oormijt en teken.
- Moet ik een fret ontwormen.
- Hoe kan ik haarballen voorkomen.
- Is enten nodig en hoe vaak moet dat gebeuren.
- Wat kan ik het beste in mijn “EHBO koffertje” doen.
Dierenfotograaf
Ook is er deze dag een dierenfotograaf aanwezig waar u een gratis foto van uw fret/ met uw fret kan laten maken. De fotograaf is gewoon de gehele dag aanwezig en je hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Loterij
Er zullen lootjes verkocht worden waarmee je geweldig leuke prijzen kunt winnen voor je fret en waar je tegelijk de opvang mee steunt. De spulletjes die we onder andere gaan verloten zijn slaapmandjes, slaapzakken, slaapsetjes, cadeaubonnen van fretten.nl, waakbordjes, waltham, stronghold enz.
Frettenbak
Stichting Fret&Welzijn zal een frettenbak bij zich hebben waar Natascha van Natascha's frettencoaching advies zal geven over alles wat met fretten te maken heeft, van gedrag en huisvesting tot opvoeding en bijtgedrag. Vooral voor mensen die kennis willen maken met de fret als huisdier is deze bak een uitkomst. Let op, er mogen geen eigen fretten in deze bak!!
De dag begint om 10:00 uur en eindigt om 16:00 uur.
De kosten
Entree voor de mensen
Entree voor de frettendag is 5 euro via voorverkoop via de website. Aan de deur is het 7,50 euro. Kinderen tot en met 14 jaar zijn gratis.
Entree voor de fretten
De entree kosten voor de fret is 5 euro. Het is van groot belang dat je fret op de juiste wijze is ingeënt, kijk hiervoor op de website van De frettenkliniek. De enting mag niet jonger zijn dan 3 weken en niet ouder zijn dan een jaar.
Kosten voor de EHBF lezing
De kosten voor deelname aan de EHBF lezing zijn 10 euro per persoon. Je bent niet alleen voor deze prijs aanwezig bij de lezing maar je krijgt naderhand ook een gratis DVD mee zodat je de gehele lezing thuis op je gemak nog even terug kan kijken.
Zoals je kunt lezen is het een geweldige leuke dag voor jong en oud, twijfel dus niet langer en schrijf je in.
Zijn er vragen over de frettendag, zijn er dingen niet geheel duidelijk of wil je als standhouder aanwezig zijn deze dag dan kun je contact opnemen met de organisatie via de facebookpagina. http://www.facebook.com/frettendag" onclick="window.open(this.href);return false;
Het doel van deze dag is onze kennis over fretten te delen, voorlichting te geven en om in contact te komen met andere frettenliefhebbers.
Uiteraard zullen er deze dag stands aanwezig zijn van verschillende frettenorganisaties, (web)winkels en andere dier gerelateerde organisaties.
De standhouders die zeker aanwezig zijn deze dag:
Stichting Fret&Welzijn (Frettenopvang)
De Frettenvraagbaak(wiki en forum)
De Frettenkliniek (Frettendierenarts)
Natascha's Frettencoaching (begeleiding en informatie)
Prooidier.nl (Rauwe voeding)
Fretties.nl(Beddengoed en speelgoed)
Frettentuigjes en Sjaaltjes ( Frettentuigjes en tassen)
Chantals dierenfotografie (Gratis foto van je fretten)
10 Minuten check
Omdat er altijd nog wat te verbeteren (en leren) valt op het gebied van medische zorg en ziektepreventie is het mogelijk je fret gratis te laten checken door Frettendierenarts Hanneke Roest van De Frettenkliniek. Zij zal deze dag aanwezig zijn met een eigen stand om de zogenaamde "10 minuten checks" uit te voeren. Hierbij controleert ze je fret op een aantal punten, zoals het gebit, de oren, conditie etc. Het is natuurlijk ook mogelijk je fret op een bepaald punt te laten bekijken/bevoelen. Mocht er iets gevonden worden bij je fret dan zul je een advies krijgen of kun je een vervolgafspraak maken in De Frettenkliniek voor een uitgebreider onderzoek. Deze 10 minuten check kun je de gehele dag laten uitvoeren en je fret hoef je van tevoren niet aan te melden, behalve van 11 tot 12.30, dan geeft Hanneke namelijk de lezing, zie hieronder.
Eerste hulp bij fretten (EHBF)
Hanneke Roest zal een lezing geven over eerste hulp bij fretten. Er zijn slechts een beperkt aantal plekken voor de lezing en daarom is het van belang om u snel in te schrijven voor deze dag en te betalen, de reservering wordt namelijk pas definitief na betaling. Je kunt bij het kopje aanmelden aanvinken met hoeveel personen je naar de lezing wilt. De kosten komen dan onderaan de pagina te staan. Alleen als er nog plaatsen over zijn kun je je op de dag zelf nog aanmelden voor de lezing. De lezing begint om 11.00 uur.
De volgende punten (kunnen)aan bod komen:
Onderzoek bij een zieke fret:
- Hoe neem ik de temperatuur op
- Ademhaling en hartslag beoordelen
- Hoe beoordeel ik de vacht en parasieten als vlooien en teken in de vacht
- Hoe kan ik zien dat hij oormijt heeft
- Wat kan ik zien aan de ogen bij een fret
- Hoe beoordeel ik het gebit
- Hoe beoordeel ik de urine en ontlasting
- Hoe weet ik of mijn fret een haarbal heeft
- Hoe zie ik dat een fret een te laag bloedsuiker heeft
- Wat kan ik zien aan het eetgedrag van een fretje
Eerste hulp bij fretten:
- Wat te doen bij braken en diarree
- Wat te doen bij een benauwde en/of heftig hoestende fret
- Wat te doen als een fret onderkoelt is of juist oververhit
- Wat te doen bij een laag bloedsuiker
- Wat te doen als een fret moeilijk kan slikken of zich verslikt
- Wat te doen als mijn fret niet wil eten of drinken
- Wat te doen als een fret opeet wat niet gezond voor hem is bijvoorbeeld rubber of het eten van slakken in de tuin.
- Wat als mijn fret is gevallen of klem heeft gezeten
- Wat als mijn fret plots met zijn kop scheef loopt
- Wat te doen als mijn fret “plat” blijft liggen
Over medicatie:
- Welke zijn de meest gebruikte medicijnen bij de fret en wat doen deze.
- Wat zijn veilige en effectieve middelen voor de bestrijding van vlooien, oormijt en teken.
- Moet ik een fret ontwormen.
- Hoe kan ik haarballen voorkomen.
- Is enten nodig en hoe vaak moet dat gebeuren.
- Wat kan ik het beste in mijn “EHBO koffertje” doen.
Dierenfotograaf
Ook is er deze dag een dierenfotograaf aanwezig waar u een gratis foto van uw fret/ met uw fret kan laten maken. De fotograaf is gewoon de gehele dag aanwezig en je hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Loterij
Er zullen lootjes verkocht worden waarmee je geweldig leuke prijzen kunt winnen voor je fret en waar je tegelijk de opvang mee steunt. De spulletjes die we onder andere gaan verloten zijn slaapmandjes, slaapzakken, slaapsetjes, cadeaubonnen van fretten.nl, waakbordjes, waltham, stronghold enz.
Frettenbak
Stichting Fret&Welzijn zal een frettenbak bij zich hebben waar Natascha van Natascha's frettencoaching advies zal geven over alles wat met fretten te maken heeft, van gedrag en huisvesting tot opvoeding en bijtgedrag. Vooral voor mensen die kennis willen maken met de fret als huisdier is deze bak een uitkomst. Let op, er mogen geen eigen fretten in deze bak!!
De dag begint om 10:00 uur en eindigt om 16:00 uur.
De kosten
Entree voor de mensen
Entree voor de frettendag is 5 euro via voorverkoop via de website. Aan de deur is het 7,50 euro. Kinderen tot en met 14 jaar zijn gratis.
Entree voor de fretten
De entree kosten voor de fret is 5 euro. Het is van groot belang dat je fret op de juiste wijze is ingeënt, kijk hiervoor op de website van De frettenkliniek. De enting mag niet jonger zijn dan 3 weken en niet ouder zijn dan een jaar.
Kosten voor de EHBF lezing
De kosten voor deelname aan de EHBF lezing zijn 10 euro per persoon. Je bent niet alleen voor deze prijs aanwezig bij de lezing maar je krijgt naderhand ook een gratis DVD mee zodat je de gehele lezing thuis op je gemak nog even terug kan kijken.
Zoals je kunt lezen is het een geweldige leuke dag voor jong en oud, twijfel dus niet langer en schrijf je in.
Zijn er vragen over de frettendag, zijn er dingen niet geheel duidelijk of wil je als standhouder aanwezig zijn deze dag dan kun je contact opnemen met de organisatie via de facebookpagina. http://www.facebook.com/frettendag" onclick="window.open(this.href);return false;
Je was mij net voor Minka.
Maar allemaal komen mensen, uiteraard staat Fretties er ook en dit gaat gewoon een super gezellige en informatieve dag worden dus aanmelden met die hap!
Maar allemaal komen mensen, uiteraard staat Fretties er ook en dit gaat gewoon een super gezellige en informatieve dag worden dus aanmelden met die hap!
Ha, ha de link van schrijf je in, dat is wel handig en ik heb dit gebruikt voor de website.
Ik ben heel benieuwd naar de EHBF!
Heb me ook zo pas ingeschreven en betaald! Laat oktober ma komen.
Altijd leuk om straks een gezicht bij een naam te hebben
Zo ingeschreven en betaald!
Ben erg benieuwd naar de EHBF, maar dat gaat vast goed komen.
Ben erg benieuwd naar de EHBF, maar dat gaat vast goed komen.
Goed zo mensen. Er hebben in totaal al 10 mensen aangemeld.