Wie heeft er een goed alternatief voor deze toiletbak vullin

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Claire84

Wie heeft er een goed alternatief voor deze toiletbak vullin

Bericht door Claire84 »

Hoi iedereen,

Ik gebruik voor Casper z'n toilet geperste houtkorrels van het merk Plospan.
Deze vind ik erg fijn omdat het niet stoffig is, geuren absorbeert en goedkoop is :-)
Het nadeel vind ik alleen dat de harde korrel uit elkaar valt zodra het vochtig wordt. Hierdoor wordt heel Casper z'n beklede FN vuil en ligt het overal.
Hiervoor heb ik wel eens die geperste papierkorrels gehad van back2nature... Alleen is dat belachelijk duur aangezien ik uit Casper zijn toilet steeds de viezigheid eruit haal...
Hebben jullie een goed alternatief dat ik kan proberen, bijv. een korrel die niet zo uit elkaar valt?
Gr. Claire
Mieksiej

Re: Wie heeft er een goed alternatief voor deze toiletbak vu

Bericht door Mieksiej »

ik gebruik zelf momenteel kattenbakkorrels met zo min mogelijk stuif en stof erin.
heb ook houtkorrels staan, heb ze alleen nog niet geprobeerd, ze zijn van jumbo, misschien zijn ze wel heel goed.
ik laat het wel weten als ik weet hoe ze zijn, ik ga straks even zijn bak legen en dan doe ik er houtkorrels in!
Claire84

Bericht door Claire84 »

Ja super!!!
Ik ben benieuwd.
Diegene waar ik Casper vandaan heb heeft ook houtkorrels die niet uitelkaar vallen, alleen leverd dat bedrijf niet aan huis en aangezien het 3,5 uur rijden is, is dat niet rendabel hahhaa
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

nou ik heb het er net ingedaan, zijn vrij grote korrels en hij ging er gelijk in rollen,, dus weet niet of hij snapt dat dat zijn toilet is, ik kijk even wat er gebeurd met de korrels zodra hij geplast heeft en dan maak ik wel even een foto dan kan je zelf zien of je die goed lijkt haha:)
Geen drollenfoto natuurlijk
Claire84

Bericht door Claire84 »

:-)))
Is goed hoor.
Gr. Claire
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hadden ook de houtkorrels van Plospan maar ik vond het ook heel erg vervelend dat deze korrel door de urine uit elkaar viel want dat zaagsel vonden we inderdaad door de hele kooi terug.
Ook wij gebruiken nu Breeder Celect (is ook van Back2nature) en dat bevalt heel erg goed. Deze korrel is dan wel wat duurder maar doordat het zijn vorm behoudt gaat het ook veel langer mee doordat je er niet zoveel zaagsel hoeft uit te scheppen.
Het neemt ook veel beter vocht op zodat de bak ook veel minder stinkt.

Dus ik heb het er graag voor over eigenlijk om wat meer te betalen want de kooien blijven nu tenminste netjes. :D
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Bakvulling van houtkorrels vind ik zelf ook niet prettig.. Ik gebruik nu al een tijd Cat's Best Eco Plus, en ben daar erg tevreden over. :D Ook qua prijs vind ik die erg goed te doen. :)
Karen

Bericht door Karen »

In de kooien hebben wij ook back 2Nature/BreederCelect. Geweldig spul en in gebruik echt niet zo duur, omdat je alleen maar het natte en vieze er uit schept. Je doet veel langer met zo'n zak, dan met een zak houtkorrels en het geeft geen uitloop.

Boven hebben wij in de kattenbak ook Cat's Best Eko Plus en Jillz gaat daar speciaal naar toe :lach: werkt prima! Ik zou het alleen niet adviseren in de kooi, als je een prooieter hebt die zijn eten in de poepbak deponeer. Het zijn houtvezels, die sterk vocht opnemen en dan een pap vormen. Dat wil je echt niet in het maagdarmstelsel van je fret krijgen!!
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik gebruik nu alleen nog maar Breeder Select, vind dat echt super spul. Neemt goed op en het kruimelt niet, dus wordt het ook niet snel meegenomen aan de pootjes de kooi in.
Ik heb ook wel eens de houtkorrel gebruikt van de Makro, Sivocat Green, dat gaat ook wel goed, maar die kruimelt wel erg veel en je doet er duidelijk minder lang mee.
Claire84

Bericht door Claire84 »

Dank jullie wel allemaal!!
Ik en net breeder Celect besteld voor €12,00 > 30 L
Ik maak de houtkorrels nog even op en dan ga ik over. Ik heb nog een zo'n 15 L ervan staan en vind het zonde om weg te gooien.
Fijn dat jullie zo meedekend waren.
Liefs Claire
Mayke

Bericht door Mayke »

You're welcome ! :D
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Ik Iees dat je al een vulling heb besteld, alsnog de foto zoals gezegd denk wel dt deze niet goed os voor wat jij wilde hij valt namelijk wel uit elkaar

Afbeelding
Claire84

Bericht door Claire84 »

Hahaha ja is bijna het zelfde indd.
Dankjewel :-))
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Claire84 schreef:Hahaha ja is bijna het zelfde indd.
Dankjewel :-))
Geen dank hoor!!:)
Kan ik ook voor mezelf kijken hoe het me bevalt anders ga ik weer over op ratten/fretten poepvulling dat werkte heel makkelijk met uitscheppen van de drollen.:)
Karen

Bericht door Karen »

Welke is dat dan Mieke?
Mieksiej

Bericht door Mieksiej »

Dit zijn houtkorrels van de jumbo, voordat ik deze erin stopte had ik korreltjes voor ratten en fretten, kleine grijze grindsoort
Danielle

Bericht door Danielle »

ik zelf gebruik ook breeder select of back to nature
ik gebruikte vanwege de prijs hiervoor eigenlijk houtkorrels maar dat gaf zo bende. In de kooi en er buiten.. en je moet ontzettend veel uitscheppen dus de prijs/kwaliteit verhouding is ook wel duidelijk aanwezig.
Ann08
Aantal fretten: 0

Bericht door Ann08 »

Hallo,

Ik gebruik nu ook back to nature... er voor gebruikte in yester day's news... ik ben over beide tevreden... je komt redelijk lang toe met zo een zak... De yesterday's news gebruik ik nu niet meer want de back to nature is goedkoper...
Claire84

Bericht door Claire84 »

Ja ik dacht eerst ik maak eerst m'n voorraad op en dan ga ik over.
Ik had 4 wk geleden 3 zakken van 25L gekocht dus met één fret ben je daar wel zoet mee haha.
Maar heb back2nature al besteld dus misschien geef ik die korrels wel aan de buren voor hun konijn. Die plast ook in en kattenbak :-)
Claire84

Bericht door Claire84 »

Nou ik heb de back2nature binnengekregen.
Dus ik ben er gelijk gebruik van gaan maken.
Ik heb het nu nog gemengd met die houtkorrels (voor de 1e keer)
En ja hoor... Het is één grote graaf bende haha.
Er zit nu nog maar 1 korrel in de bak en de rest ernaast en buiten de FN :-)))
Hoop dat dit alleen is vanwege die nieuwigheid en dat hij het straks wel als toilet gaat gebruiken haha.
Gr. Claire

Ps: ik heb een site gevonden waar de 30L echt goedkoop is vergeleken alle andere site's en winkels.
€ 11,89

http://mobiel.onlinedierenspeciaalzaak. ... ce=beslist" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie