Balkon fret- en catproof laten maken
- fem fatale
Balkon fret- en catproof laten maken
Hier is vast de goede plek.
Ik heb een nieuw huis met balkon ipv tuin en nu het alweer lenteweer is, begint het te kriebelen. Ik wil naar buiten, maar niet alleen, het is alleen leuk als Puk en de katten ook veilig mee kunnen.
Maar hoe?
Dit is het balkon (niet op de foto is nog een set dubbele deuren):
Je ziet het niet zo goed, maar aan de zijkanten kan er makkelijk een kat langs. Wel duidelijk zichtbaar, mega-inkijk. Achter dat scherm zit de ruimte voor de lift, dus iedereen kijkt mijn balkon op. Daar moet dus een grote plant oid:
En dit is dan hoe de bovenkant eruit ziet, lekker deprimerend:
Puk kan natuurlijk door iets kleinere gaatjes dan de katten, maar mijn Plien is een minipoesje, dus het scheelt niet veel. Wel een verschil is dat Puk natuurlijk niet zo ver kan kijken als dat de katten kunnen en na een metertje klimmen er wel weer genoeg van heeft en zich weer laat zakken. Die hoop heb ik bij de katten niet. (Zo is het onderste plankje van de krabpaal ook altijd voor Puk, die vind dan dat ze enorm heeft geklommen en als ze de katten dan nog niet in hun billen heeft kunnen bijten, dan zullen ze wel ergens anders zitten, de katten springen sowieso hoger in de krabpaal dan dat het eerste plankje zit.)
Ik heb een nieuw huis met balkon ipv tuin en nu het alweer lenteweer is, begint het te kriebelen. Ik wil naar buiten, maar niet alleen, het is alleen leuk als Puk en de katten ook veilig mee kunnen.
Maar hoe?
Dit is het balkon (niet op de foto is nog een set dubbele deuren):
Je ziet het niet zo goed, maar aan de zijkanten kan er makkelijk een kat langs. Wel duidelijk zichtbaar, mega-inkijk. Achter dat scherm zit de ruimte voor de lift, dus iedereen kijkt mijn balkon op. Daar moet dus een grote plant oid:
En dit is dan hoe de bovenkant eruit ziet, lekker deprimerend:
Puk kan natuurlijk door iets kleinere gaatjes dan de katten, maar mijn Plien is een minipoesje, dus het scheelt niet veel. Wel een verschil is dat Puk natuurlijk niet zo ver kan kijken als dat de katten kunnen en na een metertje klimmen er wel weer genoeg van heeft en zich weer laat zakken. Die hoop heb ik bij de katten niet. (Zo is het onderste plankje van de krabpaal ook altijd voor Puk, die vind dan dat ze enorm heeft geklommen en als ze de katten dan nog niet in hun billen heeft kunnen bijten, dan zullen ze wel ergens anders zitten, de katten springen sowieso hoger in de krabpaal dan dat het eerste plankje zit.)
Re: Balkon fret- en catproof laten maken
Ik denk eigenlijk dat het niet zo moeilijk moet zijn het balkon in ieder geval fretproof te krijgen. Het balkonhek loopt mooi door tot op de steigerdelen dus volgens mij zou je heel makkelijk plexiglas kunnen monteren hier tegenaan.
De zijkanten zijn niet echt duidelijk te zien inderdaad maar het lijkt mij dat je met een latje klaar bent om die doorgang te blokkeren.
Mag je wel dingen vastmaken aan bijvoorbeeld het hekwerk?
De zijkanten zijn niet echt duidelijk te zien inderdaad maar het lijkt mij dat je met een latje klaar bent om die doorgang te blokkeren.
Mag je wel dingen vastmaken aan bijvoorbeeld het hekwerk?
Ik zie ook best mogelijkheden; met Lexaan (ik zou geen plexiglas gebruiken)of bijvoorbeeld rabbatdelen (maar dat gaat ten koste van licht).
Ik snap je opmerking over het balkon boven je niet zo. Het is niet fraai maar het heeft niks te maken met fret/catproof maken toch? Je zou daar een hangende tuin van kunnen maken. Hoe staat de zon? Heb je volle zon dan is een wijnrank een idee... Altijd mooi blad en druifjes boven je hoofd
Ik snap je opmerking over het balkon boven je niet zo. Het is niet fraai maar het heeft niks te maken met fret/catproof maken toch? Je zou daar een hangende tuin van kunnen maken. Hoe staat de zon? Heb je volle zon dan is een wijnrank een idee... Altijd mooi blad en druifjes boven je hoofd
- fem fatale
Dat glazen scherm loopt aan de andere kant niet door tot de gevel, daar zit iets van 15 tussen, best veel.
Ja, je mag best dingen vastmaken aan het hekwerk, zeker als ze ook weer af kunnen.
Ja, je mag best dingen vastmaken aan het hekwerk, zeker als ze ook weer af kunnen.
- fem fatale
Voor het catproof maken ga je voor een grote ren met dak, of iets wat je aan het balkon boven je vastmaakt, daarom maakte ik de foto en toen zag ik dat het er heel deprimerend uit zag, verder kijk je natuurlijk nooit die kant op.Kick schreef: Ik snap je opmerking over het balkon boven je niet zo. Het is niet fraai maar het heeft niks te maken met fret/catproof maken toch? Je zou daar een hangende tuin van kunnen maken. Hoe staat de zon? Heb je volle zon dan is een wijnrank een idee... Altijd mooi blad en druifjes boven je hoofd
Ok, zo...
Misschien moet je dan toch een 'kooi' op maat laten maken die dan geplaats kan worden. Ik weet dat Chaimel zo haar veranda helemaal dicht heeft laten maken met aluminium frames en gaas.
Persoonlijk vind ik dat niet mooi maar het is stevig, onderhoudsvrij en makkelijk schoon te maken.
Misschien moet je dan toch een 'kooi' op maat laten maken die dan geplaats kan worden. Ik weet dat Chaimel zo haar veranda helemaal dicht heeft laten maken met aluminium frames en gaas.
Persoonlijk vind ik dat niet mooi maar het is stevig, onderhoudsvrij en makkelijk schoon te maken.
Zit er nou ruimte tussen de steigerdelen? Met andere woorden, kijk je tussen de delen gewoon naar boven en naar beneden? Want dat zou wel lastig zijn dan met bijvoorbeeld een plantenbak of zandbak voor Puk. Want da gaan je onderburen niet fijn vinden wanneer die ondersneeuwen met zand en/of aarde.
En natuurlijk is lexaan mooier maar ook gelijk een stuk duurder dan gewoon plexiglas. Dus wil de het qua kosten een beetje in de hand houden zou ik toch gewoon voor plexiglas gaan.
En natuurlijk is lexaan mooier maar ook gelijk een stuk duurder dan gewoon plexiglas. Dus wil de het qua kosten een beetje in de hand houden zou ik toch gewoon voor plexiglas gaan.
Het lijkt me dat het niet open is want dan zou de onderste bewoner alle bende van alle boven bewoners op z'n balkon hebben...
- fem fatale
Het is open ja. Dus de onderburen gaan lekker meegenieten van het gegraaf. (Of misschien ga ik er sociaal een kleedje ios onderleggen)
- fem fatale
Een frame met dit soort net lijkt me ook wel wat: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /kattennet" onclick="window.open(this.href);return false;
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Zullen we je opgeven voor "eigen huis en tuin" (dan wordt het eigen huis en balkon)
- fem fatale
Ze hebben inderdaad wel eens balkons ook ingericht.
Maar zo'n net is inderdaad wel een idee. En dat is wel weer een voordeel van dat depressieve donkere (houten) plafond op je balkon, daar kun je makkelijk iets aan monteren.
Maar zo'n net is inderdaad wel een idee. En dat is wel weer een voordeel van dat depressieve donkere (houten) plafond op je balkon, daar kun je makkelijk iets aan monteren.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ja hoor! Je kan ook jezelf opgeven. Ik zou het gewoon proberen, waarom niet?!!fem fatale schreef:Kan dat?
https://rtlid.rtl.nl/form/eigenhuisentu ... _tuin_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, dat zou wel een giller zijn.
Hahaha...echt wel
Hey,
Ik had anders het volgende gezien:
http://www.kattenrennen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij maken dan een veilige plaats voor je 4 voeters.
groetjes
Ik had anders het volgende gezien:
http://www.kattenrennen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij maken dan een veilige plaats voor je 4 voeters.
groetjes
- fem fatale
Interessant. Ik kan me alleen voorstellen dat de voorrijkosten vanuit Belgie enorm zullen zijn.
Zoiets moet er in NL ook te vinden zijn lijkt mij...
Ray en Helen zullen, denk ik, wel tips voor je hebben want zij hebben ook een balkon dat fretproof is.