brokken
brokken
weet iemand hier brokken die hoger in vet zijn dan gemiddled ?
denk dat polly niet genoeg heeft aan wat ze nu krijgt aan fat voor haar lighaam
ze krijgt nu dr jonhs merlin ferret food
37.5% protein and 20% fats.
denk dat polly niet genoeg heeft aan wat ze nu krijgt aan fat voor haar lighaam
ze krijgt nu dr jonhs merlin ferret food
37.5% protein and 20% fats.
Re: brokken
Poeh, ik heb mij nooit zo verdiept in de samenstelling van brokken. Er zijn maar een beperkt aantal brokken echt geschikt voor fretten en dat zijn eigenlijk alleen maar Totally Ferret, Orijen,Hills Kitten kip of Royal Canin weaning. Een ander soort brok zou ik sowieso niet aan fretten geven.
En fretten die aan moeten sterken na of tijdens ziekte krijgen hier uitsluitend het waltham papje of brokkenbrij van de weaningbrokken.
Dus misschien kun je de waltham nog eens in kleine hoeveelheden aan haar geven? Misschien heeft ze het de vorige keer toch te gulzig gegeten of was het misschien te dik.
En fretten die aan moeten sterken na of tijdens ziekte krijgen hier uitsluitend het waltham papje of brokkenbrij van de weaningbrokken.
Dus misschien kun je de waltham nog eens in kleine hoeveelheden aan haar geven? Misschien heeft ze het de vorige keer toch te gulzig gegeten of was het misschien te dik.
zal eens proberen
hier zijn andere brokken tekoop dan in nl :/
heb hier een hele lijst met brokken die oke zijn voor ze maar geen met hogere vet
ze heeft altijd voer maar het lijkt bijna of ze niet uit haar slaap plek will komen om te eten :/
ook naar de wc doet ze op het laatste moment waneer ze echt moet rennen
ze eet alles wat ik haar geef maar is erg gulzig met lekkere dingen zoals vlees snoepjes vis en warschijnlijk ook waltham
wat niet echt mee werkt :/
hier zijn andere brokken tekoop dan in nl :/
heb hier een hele lijst met brokken die oke zijn voor ze maar geen met hogere vet
ze heeft altijd voer maar het lijkt bijna of ze niet uit haar slaap plek will komen om te eten :/
ook naar de wc doet ze op het laatste moment waneer ze echt moet rennen
ze eet alles wat ik haar geef maar is erg gulzig met lekkere dingen zoals vlees snoepjes vis en warschijnlijk ook waltham
wat niet echt mee werkt :/
ik zou ook eens een paar keer hele kleine beetjes waltham proberen anders. is misschien wat intensief maar zou dat niet kunnen helpen?
we gaan het proberen
ben hier toch al meerdere keren per dag voer aan het maken voor alle zwangere dames en pups dus dat is niks meer werk hehe
ben hier toch al meerdere keren per dag voer aan het maken voor alle zwangere dames en pups dus dat is niks meer werk hehe
Je kunt anders misschien proberen om wat eenden of kippen vet te krijgen en dat om een laag vuurtje laten " smelten" . Afkoelen en er steeds een paplepel over haar dagelijkse hoeveelheid brokjes gieten. Veel fretten vinden het dan ook smakelijker. Ze kunnen er wel wat vettige drolletjes van krijgen 

Waarom geef je dan niet vet, zoals olie of roomboter?
krijgt ze ook
ze krijgt een scheut vis oli door haar brokken vind ze heerlijk
dacht dat roomboter niet mocht ?

ze krijgt een scheut vis oli door haar brokken vind ze heerlijk
dacht dat roomboter niet mocht ?
Nee. Geen lactose producten.
Ik ken wel mensen die kefir geven aan fretten, maar persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van het geven van melkproducten aan fretten, lactose vrij of niet
Ik ken wel mensen die kefir geven aan fretten, maar persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van het geven van melkproducten aan fretten, lactose vrij of niet

Af en toe een klein likje roomboter om bijvoorbeeld de nageltjes te kunnen knippen is geen punt maar ik zou het zeker niet als aanvulling op haar voeding gebruiken.