Spelende fretten

Typisch frettengedrag, of niet? Vraag het hier
frettengek

Spelende fretten

Bericht door frettengek »

Hierbij een link http://nl.tinypic.com/m/ibaqn4/2" onclick="window.open(this.href);return false; waarin je mijn 2 fretten kan zien buitenspelen. :juich:
Na de tijd zijn ze uitgeteld en slapen ze lekker in hun hangmatje in de kooi. :fluit:
Zelf heb ik het idee dat ze wel gezond zijn en volgens de dierenarts waar ik met ze heen ga http://www.dkst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; óók.
Ik heb de volste vertrouwen in deze dierenarts.
:ferret:
Mariël
Aantal fretten: 1

Re: Spelende fretten

Bericht door Mariël »

Hoe oud zijn jou fretten?
frettengek

Bericht door frettengek »

Mariël,
mijn fretten zijn van 1 maart 2010 en 7 mei 2010..
Beide castraatjes,en in geënt (over 2 weken de laatste dit jaar,dan elk jaar 1 keer.Ik heb ze nog kort).
Het zijn bijtertjes maar als ze moe zijn kan ik ze makkelijker oppakken als dat ze fit zijn (of hun dag niet hebben).
Beide fretten zijn gechipt.
:hart:
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik vind het er eerlijk gezegd helemaal niet uitzien als 2 fretten die gezellig met elkaar spelen.. :?:
Maar ik ben een leek wat betreft "meerdere fretten bij elkaar", dus ik laat het even over aan de mensen die daar meer ervaring in hebben.. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik zal het filmpje straks even op de pc kijken. Op de ipad werkt het niet ;)
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik zie eigenlijk fretten, die elkaar willen ontlopen. Ik zie meer van weg jij en dan kan ik verder met mijn ding. Ik zie ook een keertje nek bijten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oeps, dit zijn in mijn ogen inderdaad fretten die elkaar niet leuk vinden. Ik denk dat je ze beter uit elkaar kan halen anders is het wachten op lichamelijke problemen. :???:
Kick

Bericht door Kick »

Lastig... Ik zie dat nekbijten ook maar ik zie ook dat ze allebei zich op de rug gooien en zich daarmee overgeven aan de ander. Ik zie dus niet een dominante fret ten opzichte van de ander. Maar is het leuk spelen? Nee, dat denk ik niet. Dit zou kunnen komen door de betrekkelijk kleine ruimte; ze kunnen hun kont keren en ergens in wegduiken maar dat is het.

Ik zie een tunnel door de muur. Gaat dat naar binnen naar een andere ruimte? Ik denk dat deze fretten het 'rennen' missen...
ray

Bericht door ray »

Ik sluit me aan bij Kick.
Zie dingen die je niet wil zien, maar niet dat er 1 erg dominant is naar de ander. Wellicht komt het door de wat kleine ruimte? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Het op de rug gooien zegt niet veel, bekijk dit filmpje maar eens van Natascha's frettencoaching. Daar zie je in eerste instantie ook gewoon twee "spelende" fretten die allebei op hun rug liggen. Maar dat gaat toch mis en gedurende het filmpje zie je weliswaar wat duidelijker dat het geen acceptabel gedrag is maar ik vind het wel degelijk vergelijkbaar:

https://www.facebook.com/photo.php?v=141427836027919" onclick="window.open(this.href);return false;
Minka

Bericht door Minka »

Bij dat filmpje zie je eigenlijk hetzelfde als wat hier gebeurt alleen in het filmpje van Natascha is het wat feller. Ik zie bij deze mannen als ze bij elkaar in de buurt komen irritatie van o daar is ie weer grrr en dat op een rustige manier. Ik vind niet dat deze fretten spelen met elkaar, maar dat er tussen die twee irritatie is. Het is niet vechten, maar de irritatie is meer op een subtiele manier. Ze kunnen elkaar niet goed ontwijken, maar ik wil hierbij wel zeggen, dat ik niet echt geloof dat als ze een grotere ruimte hebben, dat er dan geen irritatie meer is.

Ik weet dat men dit niet graag leest over hun eigen fretten, maar juist in het belang van de fretten geef ik dit aan. Sorry daarvoor maar ik ben veel directer geworden als ik wat zie of lees en dan kijk ik in het belang van de fret.
ray

Bericht door ray »

Dat filmpje ken ik en dat vind ik duidelijker dan in dit geval. Hier zou het eventueel nog door de betrekkelijk kleine ruimte kunnen komen en zou voor mij stap 1 zijn om ze te laten spelen in een grotere ruimte.
Dit is natuurlijk maar 1 filmpje en dat is toch moeilijker oordelen dan, dat je meerdere filmpjes ziet.

Misschien kan TS nog een filmpje plaatsen waarbij ze bijvoorbeeld binnen spelen? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben het helemaal eens met Minka, deze fretten gaan zich echt niet anders gedragen in een grotere ruimte. Of je moet een paar hectare tot je beschikking hebben. ;)
ray

Bericht door ray »

Wij kennen de fretten niet goed genoeg en ik vind het zelf dan moeilijk om op basis van 1 filmpje te oordelen. Je moet fretten toch wat beter kennen en observeren, vind ik persoonlijk.
Minka

Bericht door Minka »

Raymond, daar heb je wel een beetje gelijk in, maar ook al zie ik meerdere filmpjes waarbij het goed gaat en maar één filmpje waarbij het naar mijn mening niet goed gaat, dan vind ik dat al één keer te veel. Stress van elkaar kunnen zulke grote gevolgen hebben, dat ik persoonlijk het risico niet zou willen nemen. Maar zoals ik al zeg dat is mijn mening.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik oordeel verder niet maar ik vind dit geen filmpje van echt spelende fretten zoals de topictitel doet suggereren.
Esther

Bericht door Esther »

Dit zijn naar mijn mening ook geen spelende fretten!
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

ray schreef:Wij kennen de fretten niet goed genoeg en ik vind het zelf dan moeilijk om op basis van 1 filmpje te oordelen. Je moet fretten toch wat beter kennen en observeren, vind ik persoonlijk.
Ik heb genoeg gezien, dus ik ga wel mijn oordeel doen, op basis van het niet goed kennen van de fretten, maar op ervaring der jaren op gedrag
Marjan schreef:Ik oordeel verder niet maar ik vind dit geen filmpje van echt spelende fretten zoals de topictitel doet suggereren.
Titel is misleidend voor andere beginners, dus ik ga mijn motivatie onderbouwen

- Het begin van de film zie ik meteen de "binnenlopende fret" dominant met zijn kont draaien en al duwend met de zijkant van zijn lijf die blokhut in gaan
- de fret die drinkt, is niet dominant op dat moment en wil "spelen" , maar de andere wil dat niet, maar doet wel mee, uiteindelijk loopt die fret met haar op zijn staart in zijn achteruit, om aan te geven " laat me met rust"
- vervolgens wil die fret "vluchten" weg van die andere, in de buis, maar die zit dicht omdat die tegen de muur dicht staat
aangezien fretten graag heen en weer racen door buizen, is dit niet mijn idee om het zo te doen
- omdat hij vervolgens GEEN kant op kan door die aanhoudende kale staart fret, gaat hij maar zelf in de aanval, vervolgens loopt die kale staart weg, en komt terug en je ziet dat die "vluchtende" fret de aanhoudende fret in het nekvel pakt, en een flink stuk ook
- en zo kan ik de andere helft van de film ook omschrijven, maar daar heb ik geen tijd en zin in, in dit geval, de "vluchtende " fret draait met zijn kont omdat hij wil dat de ander weg gaat. De andere blijft doorgaan

Nu ga ik ff kijken, op fb welke fret aan het tandenknarsen is, op het "leuke" filmpje met die kat, waar ik ze op gewezen heb, en steeds maar uitvluchtende antwoorden op krijg

Zover ik kan zien is het de aanhoudende kale staart fret, die in dit filmpje steeds verveeld, zonder geluid zie ik het nog wel, en krijg verder geen respons op die tandenknarsende, kattenbrok etende, knijpende oogjes van de pijn , onder het "gezeldschap" van een potentiële aanvallende kat strakkies...

Kortom, ik ben het ff zat om tacties te antwoorden, met hetgeen wat ik om me heen zie, en dat ze niet onze adviezen aan wil nemen, en steeds vind dat zij het wel weet, maar het leed wat ik in die fretten zie (komen) staat me meer aan het hart, dan dat ik TE hard of kwetsend bij een mens zal zijn...
ray

Bericht door ray »

Natascha schreef:
ray schreef:Wij kennen de fretten niet goed genoeg en ik vind het zelf dan moeilijk om op basis van 1 filmpje te oordelen. Je moet fretten toch wat beter kennen en observeren, vind ik persoonlijk.
Ik heb genoeg gezien, dus ik ga wel mijn oordeel doen, op basis van het niet goed kennen van de fretten, maar op ervaring der jaren op gedrag.
Jij kan dat ook veel beter dan ik. ;)
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik sluit me helemaal bij jou aan Natascha! :D
Plaats reactie