ray schreef:Wij kennen de fretten niet goed genoeg en ik vind het zelf dan moeilijk om op basis van 1 filmpje te oordelen. Je moet fretten toch wat beter kennen en observeren, vind ik persoonlijk.
Ik heb genoeg gezien, dus ik ga wel mijn oordeel doen, op basis van het niet goed kennen van de fretten, maar op ervaring der jaren op gedrag
Marjan schreef:Ik oordeel verder niet maar ik vind dit geen filmpje van echt spelende fretten zoals de topictitel doet suggereren.
Titel is misleidend voor andere beginners, dus ik ga mijn motivatie onderbouwen
- Het begin van de film zie ik meteen de "binnenlopende fret" dominant met zijn kont draaien en al duwend met de zijkant van zijn lijf die blokhut in gaan
- de fret die drinkt, is niet dominant op dat moment en wil "spelen" , maar de andere wil dat niet, maar doet wel mee, uiteindelijk loopt die fret met haar op zijn staart in zijn achteruit, om aan te geven " laat me met rust"
- vervolgens wil die fret "vluchten" weg van die andere, in de buis, maar die zit dicht omdat die tegen de muur dicht staat
aangezien fretten graag heen en weer racen door buizen, is dit niet mijn idee om het zo te doen
- omdat hij vervolgens GEEN kant op kan door die aanhoudende kale staart fret, gaat hij maar zelf in de aanval, vervolgens loopt die kale staart weg, en komt terug en je ziet dat die "vluchtende" fret de aanhoudende fret in het nekvel pakt, en een flink stuk ook
- en zo kan ik de andere helft van de film ook omschrijven, maar daar heb ik geen tijd en zin in, in dit geval, de "vluchtende " fret draait met zijn kont omdat hij wil dat de ander weg gaat. De andere blijft doorgaan
Nu ga ik ff kijken, op fb welke fret aan het tandenknarsen is, op het "leuke" filmpje met die kat, waar ik ze op gewezen heb, en steeds maar uitvluchtende antwoorden op krijg
Zover ik kan zien is het de aanhoudende kale staart fret, die in dit filmpje steeds verveeld, zonder geluid zie ik het nog wel, en krijg verder geen respons op die tandenknarsende, kattenbrok etende, knijpende oogjes van de pijn , onder het "gezeldschap" van een potentiële aanvallende kat strakkies...
Kortom, ik ben het ff zat om tacties te antwoorden, met hetgeen wat ik om me heen zie, en dat ze niet onze adviezen aan wil nemen, en steeds vind dat zij het wel weet, maar het leed wat ik in die fretten zie (komen) staat me meer aan het hart, dan dat ik TE hard of kwetsend bij een mens zal zijn...