Carriers
Carriers
Omdat ik bezig ben met het maken van carrierhoezen (waarvan een deel van de opbrengst naar de fretjes van Natascha gaat) zou ik graag willen weten welke carriers er zoal gebruikt worden onder frettenmensen en vooral welke maten..
Dus zouden jullie willen laten weten welke carriers jullie gebruiken en/of welke maten die hebben?
En qua maten wil ik dan vooral weten:
- in de breedte rondom
- in de lengte rondom
Dus zouden jullie willen laten weten welke carriers jullie gebruiken en/of welke maten die hebben?
En qua maten wil ik dan vooral weten:
- in de breedte rondom
- in de lengte rondom
Re: Carriers
Oh wat een grappig idee! Ik zal thuis even voor je meten, wij hebben twee aardig grote carriers, groter dan de gemiddelde voor fretten denk ik, dus ik weer niet of je er dan wat aan hebt.
Alle maten zijn welkom en dan kijk ik welke het meeste gebruikt wordt en misschien maak ik zelfs meerdere maten..
Ik ga ook meten en doe gelijk een bestelling wel graag een niet roze stof, want Mila is geen roze typetjes.
Goed idee Mariël
Nog even wat info:
Het is nog in de ontwerp-fase.. Maar het plan is nu dat ze waarschijnlijk op de frettendag bij Natascha te koop zijn..
Maar de bedoeling is wel dat er verschillende kleurtjes te krijgen zijn en dus ook voor de niet-prinsesjes..
Mochten jullie nu kleurvoorkeuren hebben, mogen jullie dat ook doorgeven en kijk ik wat ik kan doen..
Uiteindelijk zullen ze misschien ook op bestelling gemaakt gaan worden, maar dat ligt eraan hoe het gaat..
Minka kwam op Facebook met idee om voor te bestellen voor de Frettendag en dat idee word zeker in overweging genomen..
Maar zoals gezegd is het nu nog in de ontwerpfase..
Het is nog in de ontwerp-fase.. Maar het plan is nu dat ze waarschijnlijk op de frettendag bij Natascha te koop zijn..
Maar de bedoeling is wel dat er verschillende kleurtjes te krijgen zijn en dus ook voor de niet-prinsesjes..
Mochten jullie nu kleurvoorkeuren hebben, mogen jullie dat ook doorgeven en kijk ik wat ik kan doen..
Uiteindelijk zullen ze misschien ook op bestelling gemaakt gaan worden, maar dat ligt eraan hoe het gaat..
Minka kwam op Facebook met idee om voor te bestellen voor de Frettendag en dat idee word zeker in overweging genomen..
Maar zoals gezegd is het nu nog in de ontwerpfase..
Goed idee Mariël, succes met je plannen !
En goed bedacht, zeker voor wanneer je met het openbaar vervoer moet reizen, geeft ze toch wat meer bescherming.
Kick is nu aan het meten en zal die zo hier neerzetten.
Heb je er al een tekening of foto van eigenlijk?
Kick is nu aan het meten en zal die zo hier neerzetten.
Heb je er al een tekening of foto van eigenlijk?
Twee carriers hier met de maten (L x B x H): 46 x 32 x 30 en 58 x 37 x 32
Ik vind het echt een super idee en aangezien ik een holbewoner als fret heb, dan is het wel makkelijk dat ik er iets overheen kan trekken als ik naar Hanneke ga. Laatst heb ik er een handdoek erover heen gegooid en dan is dit wel functioneler.
Maar voor bestellen voor de frettendag vind ik een super idee van me zelf.
Kleur blauw vind ik wel leuk en straks ga ik meten.
Maar voor bestellen voor de frettendag vind ik een super idee van me zelf.
Kleur blauw vind ik wel leuk en straks ga ik meten.
Nog een carrier hier: (L x B x H): 60 x 40 x 37
@ Marjan: Het basis-ontwerp wordt hetzelfde als degene die ik voor mijn eigen carrier heb gemaakt en de 2 die op Facebook staan. (Zie foto's onder)
Alleen zijn deze helemaal op maat gemaakt voor de Ferplast Atlas 10, dus de achterkant wordt universeler, zodat 'ie op meer verschillende carriers kan en makkelijker in verschillende maten te maken is. Hier heb ik nog geen foto van.
Alleen zijn deze helemaal op maat gemaakt voor de Ferplast Atlas 10, dus de achterkant wordt universeler, zodat 'ie op meer verschillende carriers kan en makkelijker in verschillende maten te maken is. Hier heb ik nog geen foto van.
Hebben jullie toevallig ook foto's van jullie carriers? En dan vooral van de achterkant?
L x B x H : 46 x 32 x 32
Dat eerste stofje vind ik ook wel mooi of een leger stofje in het blauw.
Dat eerste stofje vind ik ook wel mooi of een leger stofje in het blauw.
Ik heb er geen foto's van maar het zijn eigenlijk gewoon standaard carriers. Ik heb wel de lengte en breedte maat in het midden gemeten en zoals ook op jouw foto's lopen de onder- en bovenkant wat taps toe.
@ Kick en Minka: Ik heb eigenlijk de maten rondom nodig, dus de omtrek zeg maar. Zowel in de breedte als in de lengte.
Zo dus gemeten en dan strak om de carrier, alsof de hoes eromheen zou zitten:
(Of als je er een touwtje omheen zou knopen, hoelang is dan het touwtje..)
Ik hoop dat het duidelijk is, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen..
Zo dus gemeten en dan strak om de carrier, alsof de hoes eromheen zou zitten:
(Of als je er een touwtje omheen zou knopen, hoelang is dan het touwtje..)
Ik hoop dat het duidelijk is, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen..
Haha, ik snap hem helemaal hoor en duidelijk uitgelegd
Ziet er goed uit! Ik ga morgen wel weer even voor je meten en ook even naar de merken kijken. Volgens mij zijn het drie verschillende merken.
Volgens mij heb je met die ferplast het basismodel en afmetingen voor heel veel carriers, of gaat dat echt op de cm exact? Het scheelt soms hooguit 1 of 2 cm, door rond of hoekig afgewerkt zeg maar.
Ik heb nog een groter model Ferplast en wat kleinere vreemde mandjes, maar er bestaat op dat gebied zoveel... Is het niet handiger mensen dat door te laten geven als ze wat willen?
Ik heb nog een groter model Ferplast en wat kleinere vreemde mandjes, maar er bestaat op dat gebied zoveel... Is het niet handiger mensen dat door te laten geven als ze wat willen?
Daarom wilde ik de maten weten, om te kijken of er veel verschil in zit of niet. Als een carrier een cm kleiner is, past het wel, mar als 'ie een cm groter is net niet..
Maar het lijkt er inderdaad op dat je over het algemeen 2 groepen min of meer gelijke maten carriers hebt die veel gebruikt worden..
Een kleine zoals mijn eigen carrier en een slag groter. Maar tussen de carriers per groep scheelt het toch nog steeds vaak een cm of 4 a 5, lijkt het..
Nu denk ik over een ontwerp waar een deel wat stretchbare stof in zit verwerkt zodat je die onderlinge verschillen per groep ondervangt en dan een maat s en een maat m maken.
En op bestelling is zeker makkelijker, maar voor de frettendag is het denk ik leuker om een aantal hoezen te hebben liggen en die te verkopen..
Maar het lijkt er inderdaad op dat je over het algemeen 2 groepen min of meer gelijke maten carriers hebt die veel gebruikt worden..
Een kleine zoals mijn eigen carrier en een slag groter. Maar tussen de carriers per groep scheelt het toch nog steeds vaak een cm of 4 a 5, lijkt het..
Nu denk ik over een ontwerp waar een deel wat stretchbare stof in zit verwerkt zodat je die onderlinge verschillen per groep ondervangt en dan een maat s en een maat m maken.
En op bestelling is zeker makkelijker, maar voor de frettendag is het denk ik leuker om een aantal hoezen te hebben liggen en die te verkopen..