Dit mooie dametje woont een poosje in het noorden van het land. Ze is eind vorig jaar op straat gevonden en naar de opvang van Chaimel gebracht. Daar bleef ze toch wat angstig en happerig. Om haar wat meer persoonlijke aandacht te geven, zodat ze meer vertrouwen krijgt in mensen (handen) is ze nu bij mij.
Ik moet zeggen dat het een ontzettend leuk, grappig, snel, ondeugend, maar vooral erg lief meiske is. Ik ben al helemaal voor haar gevallen.
Ze mocht gelijk even los in een gedeelte van de kamer.
Ze was inderdaad erg bang voor handen en plotseling bewegingen. Ook van sommige plotselinge geluiden was ze de eerste dag erg van onder de indruk. Ze lag met ogen als schoteltjes in haar hangmatje, soms te bibberen. Door de tralies heen kwam ze wel aan mijn vingers snuffelen. Ik heb haar rustig gelaten voor wat het was, zodat ze van alles in zich op kon nemen.
Ze leert supersnel

De volgende dag waren veel dingen al niet eng meer, zoals de espressomachine, deuren, mensen die langs de kooi lopen, praten en meer van dat soort dagelijkse geluiden.
Ze mocht nu ook los in de hele kamer. Alles werd de eerste minuten besnuffeld met een dikke staart en flink gemok. Ze leek niet heel erg onder de indruk. Ik had verwacht dat ze overal voor zou wegschieten en zich meer onder kasten en banken zou bewegen dan er buiten. Dat was na een kwartiertje al bekeken! Ze ging op onderzoek uit. Op de bank, op de hondenbench, op de verwarming...wat een klimgeit zeg! Ook zat ze binnen een paar tellen IN de tv kast; iets wat Jillz en Queeny al enige tijd zonder succes proberen

Ik ben bij haar op de grond gaan zitten en ze durfde wel een paar keer voorzichtig naar mij toe te komen en aan mijn handen te snuffelen, maar ze liet zich niet zo maar aanraken.
Ik besloot haar even met rust te laten en ondertussen een boterham te maken. Zoals gewoonlijk met een kop thee en een fruitje aan de kleine tafel, zodat ik ook even kan forummen of zo.
Dat vond dat kleine meisje wel heel interessant. Ze sprong gelijk bij me op schoot en begon te snuffelen aan mijn gezicht. Ik neem een hap brood....en zij ook! Ze grist in no time de boterham uit mijn handen en sjeest ermee onder de bank

Even later kwam ze weer op de tafel om aan mijn thee te lurken...dacht het niet. Ik heb haar toen gewoon opgepakt, wel heel voorzichtig natuurlijk en dat ging zonder happen. Toen ik haar op de bank neerzette kreeg ik natuurlijk wel een hap na

Niet slecht voor de eerste dag!
Gisteren, dag 2 ging het alweer een stuk beter. Toen ik de deur van haar kooi opendeed kwam ze al naar me toe en stapte na eventjes snuffelen heel voorzichtig op mijn hand. Zo optillen snapte ze niets van en vond ze heel eng. Ik heb haar toen gewoon uit de kooi getild en op de grond gezet. Weer hap en gelijk heel snel mokkend wegsjesen

De eerste minuten was weer even met een plofstaart rondmokken en heel hard om het speelgoed heen sjesen. Warempel die buis kun je ook doorheen sjesen...ja zij wel, op volle snelheid

Na dit speelkwartiertje liet ik haar weer even haar eigen ding doen en ging haar kooi verschonen. Ze bleef de hele tijd om mij heen dansen en uitdagen. Tussen de werkzaamheden door stak ik dus telkens mijn handen naar haar toe om te ruiken en eventjes aan te raken. dat liet ze prima toe, maar ook niet meer dan dat.
Ik deed de buitendeur open om haar slaapzakje uit te kloppen en ze huppelde vrolijk mee naar buiten. Dat was kaassie! Ik bestond even niet meer

Ze heeft zich zeker een kwartier kostelijk vermaakt in de tuin, heel eventjes een dikke staart, maar die was al erg gauw verdwenen.
Later weer binnen hebben we nog wat geoefend met lichamelijk contact leggen.
Al met al goede vorderingen binnen 1 dag

Dan vandaag...
De knop is om! ik kan haar gewoon oppakken en aanhalen, zolang in het nog rustig doe. Ik kon haar zo uit de kooi pakken en ook weer terug zetten zonder happen of poging tot.
Ze heeft ook vandaag weer heerlijk buiten gespeeld, in de regen

Twee en een half uur hebben we ons heerlijk samen vermaakt. Ze loopt me als een hondje achterna en we hebben veel samen op de grond gespeeld. Ze kruipt al in mijn trui en ik heb vanmiddag het eerste kusje van haar gekregen

Het gaat gewoon super goed. Uiteraard nog wat terughoudend soms bij onbekende dingen. Zoals met Gideon. Die heeft ze vandaag uitgebreid besnuffeld en dat was nog erg spannend. Ze heeft hem echter niet gehapt en liet zich wel aanraken

Met spelen laat ze het aanraken en kriebelen nu goed toe, onder luid gemok van protest

Het is een enorm slim en pienter meisje en zo heerlijk speels en druk. Heerlijk gewoon om even voor haar te mogen zorgen

Uiteindelijk zal ze gaan verhuizen naar haar gouden mandje, maar zolang ze hier is zal ik haar vorderingen en mijn belevenissen met haar posten.