Hope en Champ die is geboren zonder oogjes

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Plaats reactie
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Hope en Champ die is geboren zonder oogjes

Bericht door Natascha »

Op zondag 23 november 2014 kwam er weer de oproep op mijn pagina herplaatsbare fretjes, maar dan met spoed. Nadat ik privé had gesproken met de eigenaar vond ik het ook wel zodanig spoed, dat ik contact zocht met Stichting De Fret of we iets hiermee konden doen. Marianne stemde er meteen mee in, en Lambert is die avond naar Amsterdam gereden om ze op te halen. Het zijn dus fretjes van SDF die hier verzorgt worden.

Hier aangekomen, heb ik ze eventjes boven op een kamer gezet, die makkelijk schoon te maken is. De speelren is iets meer werk, en dat in de avond, nee toch maar ff niet, dus naar boven met de weegschaal en de othescoop om oormijt evt te constateren. De oormijtjes waren druk bezig in de oortjes, gewicht van Hope is 528 gram en gewicht van Champ is 1126 gram
Hope is ongeholpen, bijtwonden in de nek, dunne slechte vacht, erg mager, blauwe randen om de tepels, kuchen tijden eten van brokjes, maar ook tijdens lopen ( vermoeden middenoor) slaapt veel, niet alert slaapt gewoon door, als ze wakker is is ze neurotisch druk
Champ is ongeholpen, oormijt, stugge vacht, man without eye's
Beide behandeld meteen met stronghold

Hope
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Champ
Afbeelding
Afbeelding

27 november: Update afspraak frettenkliniek
Hope is onderzocht en er is bloed afgenomen. Te laag suiker = secundair door de lage albumine van 21. Totaal eiwitten te laag. Blauwe tepels komen door de doorbloeding van schijnzwanger of gekregen nestje. Diagnose is helicobacter gastritis. Moet apart van Champ.
Champ is onderzocht. Ondanks de stronghold zaten er nog steeds vele kleine witte bolletjes in zijn oren. Gevoelig in de buik. Bloed gedaan maar is verder goed, alleen albumine te laag 26. Hij is gecastreerd
Tjjdens de castratie de ogen nog nagekeken. Het is een aangeboren oogafwijking. (microphthalmie) De oogbol is niet ontwikkeld of heel klein. De oogleden zijn wel open maar vallen in de lege oogkas. Erfelijke aandoening, kans is aanwezig.
Champ heeft zijn eerste enting gehad, maar Hope mocht het nog niet ivm haar zwakte. Beide een hb kuurtje van sucralfaat, synulox en omeprazol

Wordt vervolgt............
Marjan

Re: Hope en Champ die is geboren zonder oogjes

Bericht door Marjan »

Ach, wat een hoopjes ellende weer. :( Soms vraag ik mij toch werkelijk af waarom sommige mensen aan dieren beginnen. Goed dat ze bij jou zitten nu Natas.

Ik had overigens nog nooit gehoord van zo'n erfelijke afwijking, zal er toch eens op gaan googlen.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Och wat een stakkers :( Goed dat ze bij jou zitten hoor want deze moppies mogen wel een flinke dosis vitamine L en een goede verzorging gebruiken.
Birgit

Bericht door Birgit »

Ach arme beesten.. waarom beginnen de mensen dan ook aan fretten als ze ze zo verzorgen? :-(

Fijn dat ze nu de juiste verzorging krijgen!!
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik heb ze al vaker langs zien komen op facebook inderdaad. Wat een vreemde afwijking heeft Champ toch, heb er nog nooit wat van gehoord of gezien! Maar wat een droppie is ie nog steeds.
En arme Hope... hopelijk knapt ze snel op dat ze haar entingen ook kan halen, het is toch wel erg slecht gesteld als zelfs dat niet kan.
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat deze muppets nu bij jou zijn en de juiste verzorging krijgen.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik volg ze ook op FB. Fijn dat ze bij jou zitten Natascha!
Mette

Bericht door Mette »

Het voelt alleen al lekker om te lezen wat ze allemaal voor behandelingen krijgen nu. Ze hebben het duidelijk verdiend :juich:.
Esther

Bericht door Esther »

Heel fijn dat ze het nu bij jou wél goed hebben Natascha! :D
Plaats reactie