Sky & Zoe

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Pamela

Sky & Zoe

Bericht door Pamela »

Lieve allemaal,

De reden dat ik een stukje op het forum zet ( en ook ben aangemeld ) is helaas niet leuk. Een half jaartje geleden ben ik Zoë verloren, mijn wildkleur meisje, ze is ingeslapen op 7 jarige leeftijd. Heel veel verdriet doet het me om te vertellen dat ook haar broertje Sky, sandy ventje, gister het leven heeft verlaten op 7.5 jarige leeftijd.
Mooie leeftijden... maar het doet oh zo veel zeer.

Veel van jullie kennen mij of Zoë en Sky nog van een ander forum. Ik ben al lang niet meer actief op fora maar dat betekent niet dat ik niets meer met mijn fretjes deed. Ze kregen veel aandacht, knuffels en liefde van me.
Ze hadden een hele tuin, fretproof een zandbak, waterbak en een enorme kooi van 3 etages hoog. Dat is ook de reden voor dit stukje... daar kom ik zo op terug.

Zoe en Sky mocht ik al bij me hebben vanaf 8 weekjes. Destijds las ik dat het vrij uniek was wanneer je fretjes een leeftijd van 7 mochten behalen. Trots ben ik dan ook zeker. Ze hebben een super leven gehad met prooidieren, carnibest en uiteindelijk waltham papjes.
Zeer weinig/geen dierenarts bezoekjes waarvan ik me realiseer dat dit wel echt uniek is.
Mijn lieve boefjes... altijd een lach op mijn gezicht weten te toveren.
1 van de leukste dingen vonden ze het bed verschonen. Samen door de berg met was rennen en dan achter elkaar aan racen op bed. Mokkend... prachtige geluiden zijn dat toch he.

Maar helaas is er na al die fijne jaren een eind gekomen aan onze tastbare liefde. Hoewel ze gelukkig voor altijd in mijn hart zitten heb ik ze ook individueel laten cremeren en heb ik ze nu allebei hier thuis.
Ik mis ze vreselijk....slik.... traantje...

Zoë en Sky hebben een ontzettend mooi hok gekregen waar ze jarenlang met enorm veel plezier in hebben gewoond.
De onverwoestbare hangmatten van Marjan zijn net als het waterbed zeer populair geweest en dit is ook de reden van mijn schrijven.
Ik kan de kooi wel verkopen op ( hij staat ook op de bekende verkoopsite ) maar dan krijg ik er bijna niets voor. In ieder geval... niet wat ie waard is.
En dan wil ik liever niets aan geld maar zou ik hem veel liever doneren aan een frettenopvang.
Er passen per verdieping minimaal 2 fretten in dus er is zeker plek voor 6 fretjes. Het hok is super schoon te houden en nog in perfecte staat. Ongeveer 2 m breed en 2 m hoog. Diepte is ook goed... geloof 70 cm ofzo.
Mijn vraag aan jullie forummers is dan ook... kennen jullie een frettenopvang die dit hok zou willen hebben en goed zou kunnen gebruiken?
Hij zou wel met een busje gehaald moeten worden maar zoiets is vast wel te regelen toch?

Het hok is echt nog zo mooi namelijk en uit naam van mijn lieverdjes gun ik m graag aan iemand met hart voor de diertjes.
Ik hoop op jullie hulp.
Marjan

Re: Sky & Zoe

Bericht door Marjan »

Hey Pamela! Ik herinner mij jou en de verhalen van Sky en Zoë ook nog wel. Ook dat je al afscheid hebt moeten nemen van jou meiske Zoë. Maar dat je nu ook Sky bent verloren is nieuw voor mij. Wat vreselijk en ik wens je dan ook heel erg veel sterkte met dit zware verlies. :(

Om op jou vraag terug te komen, ik ken nog maar twee fretten opvangen op dit moment en dat is (kleinschalig) Natascha en Chaimel van Fret & Welzijn. Alleen werken die opvangen volgens mij met uitsluitend Ferret Nations maar je zou ze eens kunnen benaderen natuurlijk.

Aan de andere kant vraag ik mij af waarom je persé afstand wil doen van de kooi, weet je zeker dat je niet toch ooit weer aan een fret zal willen beginnen dan?
Pamela

Bericht door Pamela »

Hoi Marjan,

Bedankt voor je reactie... Ik zal contact opnemen.

Ik heb n kleine woning waarin ik het hok niet kan bewaren... En buiten dat is er ook goed nieuws. Mijn vriend en ik krijgen een kindje.
Onze aandacht zal daarnaar toe gaan en naar Jada onze hond natuurlijk.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Hoi Pamela, long time no see ;)

Heel veel sterkte. Twee van die hartendiefjes in korte tijd verliezen hakt er aardig in. Zo te lezen zitten ze in je hart maar dat maakt het niet minder makkelijk...
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh zo, dan heb je zo direct je handen vol. :) Ook gefeliciteerd dan maar. :D
Pamela

Bericht door Pamela »

Dankjewel Kick! Ik blijf het super diertjes vinden en de foto's en verhalen van ze zie en lees ik graag.

En bedankt Marjan... Klopt, stilzitten gaat m niet worden.
Mayke

Bericht door Mayke »

Proficiat met je zwangerschap Pamela.

Wat lief dat je bij het wegdoen van je kooi aan een opvang denkt.
Je mag inderdaad trots zijn op de leeftijd van je fretjes en ze hebben een goed leventje gehad bij je.
Succes met de kooi ! :D
Pamela

Bericht door Pamela »

Dankjewel Mayke, lief van je!
Karen

Bericht door Karen »

Hé Pamela,
Niet niks om je twee vriendjes zo snel achter elkaar te moeten verliezen. Dat hakt er goed in....sterkte met het verlies van deze twee rakkers. Ze hebben mooie leeftijden bij je bereikt.
In bijna een adem door ...gefeliciteerd met komst van jullie kleintje :D

Lief van je dat je de kooi aan een opvang wilt geven.
Pamela

Bericht door Pamela »

Dankjewel karen, klopt verlies van alle 2 zo snel achter elkaar hakt er zeker in.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik ken je niet maar ik wens je veel sterkte met het verlies van je fretje(s) en gefeliciteerd met je zwangerschap.
ray

Bericht door ray »

Van mij ook heel veel sterkte, dat hakt er flink in zo snel achter elkaar.
En gefeliciteerd met de zwangerschap. :D
Pamela

Bericht door Pamela »

Dankjewel Yvonne en Ray... Lief!

En mocht iemand nog tips hebben voor t hok, iemand weten ( liefst n opvang ) dan hoor ik t graag !
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe ziet je hok er ook alweer uit eigenlijk?
Pamela

Bericht door Pamela »

Als t mag....tja op zich verkoop ik m niet meer natuurlijk... hier onder dan even een linkje naar wat nu op mp staat.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja hoor, dag mag. :)
Oh ja, nu herinner ik mij de kooi weer, erg fraai inderdaad. Heb je al bij Natas geïnformeerd?
yvonne

Bericht door yvonne »

Mooi hok hoor!
Mocht je het toch nog willen verkopen (omdat een van de opvangen het niet wil hebben)
dan heb ik misschien wel interesse.
Pamela

Bericht door Pamela »

Ik heb haar mail niet Marjan... En kan haar site niet vinden. Was toch altijd Nataschas frettenopvang? Misschien wil jij even n seintje geven? Zou ik zeer waarderen.

Ook heb ik nog hangmatten/ fleecedekentjes/ zo'n roze speelolifant etc. Zou zo zonde zijn om t in de prullenbak te gooien.
En Yvonne, dan zou je me anders even moeten mailen of prive berichtje. Ik zou dan de opbrengst of iig een gedeelte ervan alsnog doneren.
Mariël

Bericht door Mariël »

Natascha's site: http://www.frettencoaching.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of op Facebook onder Natascha's Frettencoaching
;)
En ze zit ook op dit forum, dus je kunt haar ook een priveberichtje sturen.. :D
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Wauw! Dat is een mooi hok :D
Pamela, ik werd getipt :fluit: :lach: :lach:
Plaats reactie