Natuurlijke inrichting

Een goede huisvesting is onontbeerlijk voor een fret, lees hier over de verschillende mogelijkheden
Plaats reactie
elysefret

Natuurlijke inrichting

Bericht door elysefret »

Hallo Allemaal!

Ik heb een fret Eevee. Zij is een 3-jarige fret die in een Furet XL woont met plateaus, hangmatje, slaapzak, oude tshirts, wctje en een tunnel.

Het leek mij echter leuker, ook voor haar. Om een natuurlijke inrichting te maken in haar kooi.
Heeft iemand misschien ideeën hiervoor? Ik zat te denken aan iets met hout en/of stenen?
Marjan

Re: Natuurlijke inrichting

Bericht door Marjan »

Apart idee, maar ik ben daar niet zo mee bekend. Hier zijn de kooien voornamelijk ingericht op het slapen, dus is het ingericht met een nachthok en allerlei andere slaap attributen. Een natuurlijke omgeving hebben ze hier in hun eigen frettentuin maar daar leent de ruimte zich ook veel meer voor.
Om een kooi op die manier in te richten lijkt mij niet zo eenvoudig dus ik ben ook wel benieuwd hoe je dit voor je ziet eigenlijk. :)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Welkom! :D

Je moet een kooi ook makkelijk kunnen schoonmaken en met een 'natuurlijke inrichting' lijkt me dat een beetje onpraktisch. Heb je geen tuin dan dat je dit van plan bent?
Karen

Bericht door Karen »

Op zich een leuk idee. Ik zie ook wat hygiënische obstakels, maar ben benieuwd waar je aan denkt als je het over natuurlijke inrichting hebt.
Ook hier hebben we een frettentuin waar natuurlijke elementen voor hun zijn.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

In de kooi is vrij lastig om te doen en dat geeft geen toegevoegde waarde vind ik. Wel als je er een bak met potgrond en plantjes inzet, maar dat wordt een zooitje. :clown:

Als je een tuin hebt, maak die fret proof of zet er een grote ren in en richt die natuurlijk in. Vooral het buiten zijn geeft de fret de prikkelingen die hij nodig heeft.
Plaats reactie