BiBi, deel 3

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

BiBi, deel 3

Bericht door yvonne »

BiBi heeft denk ik ook last van een verkoudheidje, ik heb haar al 2 ochtenden een beetje horen hoesten en niesen.
Ze heeft nog steeds AB maar ja, voor een virusje helpt dit natuurlijk niks. Het is wel vreemd, want zelf hebben we nergens last van :?:

Sinds haar operatie zit BiBi binnen en ik vind het wel gezellig eigenlijk. En Ben volgens mij ook, want hij opperde al dat ze wel binnen kan blijven en dat we de volière wel kunnen verkopen :shock:
(Ehh...jij wilde toch geen fret binnen??? Nee maar nou is ze alleen)

Dus ik heb iets om over na te denken, want buiten heeft ze meer ruimte, lekker frisse buitenlucht etc.
Maar ook minder aandacht, zeker in de winter. Misschien in de winter een paar maanden binnen en in het voorjaar weer naar buiten? Of heeft ze dan teveel wisselingen, wat denken jullie?
Kick

Re: BiBi, deel 2

Bericht door Kick »

Ik zou het houden zoals je het nu hebt. Lekker binnen en als ze naar buiten kan dan kan dat ook. Als je da weg zou doen dan zou ze dus niet meer naar buiten kunnen. Maar wel leuk dat Ben dat zelf oppert ;)
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Af en toe buiten spelen is ook leuk zat voor haar, en voor jullie leuk om BiBi in huis te hebben zou ik zeggen :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik zou haar deze winter binnen houden vanwege haar kale buikje.
Tja, binnen of buiten heeft allebei z'n voors en tegens. Ik vind het zelf binnen veel gezelliger, ook voor BiBi. Ze heeft dan toch meer aanspraak en gezelschap. In de zomerperiode kun je wellicht ook kijken wat ze zelf aangeeft?

Queeny is bij mij in de zomer het liefst buiten, dan gaat ze ook buiten slapen. Misschien doet BiBi dat ook wel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou die kans grijpen en haar lekker binnen gaan huisvesten, zeker voor de komende winter ook gezien haar kale buikje. Maar ik zou zeker de buitenren niet wegdoen, zomers is het misschien toch weer fijn voor haar om daar te vertoeven. Al zou je het maar voor speelverblijf aanhouden. :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Deze winter blijft ze zeker binnen. En ik denk dat ik het inderdaad in het voorjaar gewoon even aankijk, buiten is dan wel weer lekker voor haar en als we zelf in de tuin zijn dan kan ze ook los in de tuin. Ik durf haar niet zonder toezicht te laten, ze is veel te ondernemend daarvoor!

Ik zal wel haar wollige wintervachtje missen, haar eerste winter vroor het 15 graden en was ze net een klein beertje :)
Dat is nu een stuk minder, maar haar kale buikje nodigt nu weer uit tot kusjes :hart:

Ik heb vanmiddag de gele buis naar binnen gehaald en onder de eettafel gelegd. BiBi was het er niet mee eens, ze duwde er net zo lang tegenaan totdat hij verschoof tot half in de kamer :clown:
Wij gaan nu hinkstapsprong door het huis, het arme beest heeft ook niks om mee te spelen natuurlijk.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

In het voorjaar als het weer toe laat, dan zou ik zelf ze weer naar buiten doen. Waarom omdat ik persoonlijk vindt dat dat beter is. Ik vond het eerst ook niks dat mila buiten zat, maar ik zie toch wel voordelen voor de fret. Het verplicht meegaan met de seizoenen zonder de hulp van mens eigen dingen zoals verwarming en kunstmatig licht.
Vrije keuze om de beentjes te strekken. Het lijkt wel gezelliger voor de fret vanuit de mens gedacht, maar is dat ook zo. Konden ze maar praten dan wisten we het zo.
yvonne

Bericht door yvonne »

Mee eens hoor Minka, ik zie vooral in het voorjaar/zomer wel de voordelen van buiten zitten. Maar ik moet ook toegeven dat ik het nu voor mezelf wel lekker vind dat BiBi binnen zit. En gezelliger :D
Dus als het allebei kan, waarom niet :?:
We gaan het maar eens uitproberen hoe het bevalt.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb madammeke even gewogen vandaag want ik voelde dat ze aangekomen is
885 gram weegt ze :shock:
Karen

Bericht door Karen »

Zo!!
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is een lekker mollig bollekke. :D
Kick

Bericht door Kick »

Prima toch :D
ray

Bericht door ray »

Betekend dat je goed voor haar zorgt :D
Marjan

Re: BiBi, deel 3

Bericht door Marjan »

Ik heb gelijk even een nieuw deeltje voor je aangemaakt. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

@Marjan, bedankt!

Ja ze word een dikke pap fret :D
Morgen is de laatste dag AB dus de brokkenpap gaat nu weer naar 2x daags, de sucralfaat en omeprazole blijft ze nog even houden.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik vind BiBi nog niet geweldig gaan, af en toe kucht/niest ze nog en ze slaapt veel. Het is wel wintertijd, maar toch.
Ze eet wel goed, haar vacht is mooi en ze krijgt weer haartjes op haar buikje. Ik kijk het nog even aan en als het niet beter word dan maak ik toch maar een afspraak voor een controle.
Kick

Bericht door Kick »

Niet leuk als je er geen lekker gevoel bij hebt :???: Maar hier kucht Shae ook meer de laatste tijd terwijl ze er prachtig uitziet en zo gek als een deur is ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Nooit fijn zo'n soort van onderbuik gevoel. :| Blijft haar gewicht wel op peil?
Karen

Bericht door Karen »

Vervelend dat het niet echt goed gaat. De winterperiode helpt niet altijd mee met de onderbuik gevalletjes. Je weet dan soms niet echt waar het aan ligt :???:
ray

Bericht door ray »

Ik denk maar zo beter een keer naar de frettenkliniek om je onderbuikgevoel gerust te stellen en dat het niks is, dan achteraf denken had ik maar.
Gesloten