Diverse stalen (gordijn)stof
Diverse stalen (gordijn)stof
Met opruimen kwam ik een hele hoop stukken stof tegen die ik ooit wel met een bedoeling heb gekocht maar waar uiteindelijk nooit iets mee gedaan is. Het zijn voornamelijk stalen/stukken gordijnstof waar ik vroeger wel speeltunnels van maakte voor fretten.
Verder ook een paar grote lappen zijde achtige stoffen (eerste twee foto's) omdat zijden beddengoed voor fretten mij ooit wel eens het toppunt van luxe leek maar dat is ook altijd bij een idee gebleven.
Ondertussen puilen mijn kasten zo'n beetje uit en wil ik dit wegdoen. Ik heb het een beetje geselecteerd op kleur en soorten stof en mocht je interesse hebben in een bepaalde stof dan verstuur ik het voor de verzendkosten. Het is allemaal vrij zwaar dus ik zal het per pakketpost moeten versturen en dat komt dan op € 6,95.
Verder ook een paar grote lappen zijde achtige stoffen (eerste twee foto's) omdat zijden beddengoed voor fretten mij ooit wel eens het toppunt van luxe leek maar dat is ook altijd bij een idee gebleven.
Ondertussen puilen mijn kasten zo'n beetje uit en wil ik dit wegdoen. Ik heb het een beetje geselecteerd op kleur en soorten stof en mocht je interesse hebben in een bepaalde stof dan verstuur ik het voor de verzendkosten. Het is allemaal vrij zwaar dus ik zal het per pakketpost moeten versturen en dat komt dan op € 6,95.
Re: Diverse stalen (gordijn)stof
Stoffen!!!!! Oh my gawd... Kun je inschatten hoeveel metrage per stof het ongeveer is?
Sowieso die eerste twee foto's... enorme grabby hands! Dus die zou ik wel graag van je overnemen.
Sowieso die eerste twee foto's... enorme grabby hands! Dus die zou ik wel graag van je overnemen.
Dat is heel verschillend, de echte stalen (foto 3,4,5,) zijn redelijk klein maar het zijden spul (foto 1 en 2) en de laatste foto gordijnstof zijn grote lappen. Mocht je interesse hebben in een bepaalde lap stof dan wil ik wel voor je gaan meten.
Ik dacht al dat je voorkeur uit zou gaan naar die stoffen dus die heb ik even opgemeten.
Het zijde groen en lila is ieder een stuk van 2 meter bij 1,50 breed. Het geel/bruine stofje is 1,5 bij 1,50 meter, het gele stofje is een stuk van 3 meter bij 1,80 breed en het bruine velours is zelfs 4 bij 1,50 meter. Daar kun je wel een jurkje uithalen denk ik zo.
Het zijde groen en lila is ieder een stuk van 2 meter bij 1,50 breed. Het geel/bruine stofje is 1,5 bij 1,50 meter, het gele stofje is een stuk van 3 meter bij 1,80 breed en het bruine velours is zelfs 4 bij 1,50 meter. Daar kun je wel een jurkje uithalen denk ik zo.
Oh dear... wat doe je me aan Ik wil het eigenlijk allemaal hebben haha! Ik heb zo'n stoffen verslaving, niet te filmen. Maar voordat ik meteen alles inpik misschien even kijken of anderen ook interesse hebben
Ik zou sowieso graag de lappen willen hebben die je opgemeten hebt. Die bruine grote lap kan inderdaad wel een verdomd mooie jurk worden. Een herfst Elf ofzo? (ik zit nu al met zo veel ideeën, het is te erg)
Ik zou sowieso graag de lappen willen hebben die je opgemeten hebt. Die bruine grote lap kan inderdaad wel een verdomd mooie jurk worden. Een herfst Elf ofzo? (ik zit nu al met zo veel ideeën, het is te erg)
Van mij mag je het allemaal hebben hoor, ruimt bij mij lekker op dan.
Dat is waar En ik heb juist nooit genoeg!
Moet alleen dan even kijken of het niet boven de 10 kilo uitkomt anders betaal je gelijk een hoop verzendkosten meer en dat is ook zonde.
Is goed. Ik hoor het wel dan
Ik heb het allemaal eens gewogen en alle stoffen bij elkaar komt toch wel op zo'n 12 kilo. Dat betekent dat als je alles wilt hebben de verzendkosten op € 13,25 komt.
Dus mocht je dat niet willen dan moet ik er wat vanaf halen en moet je even een keuze maken van welke stalen je dan niet wilt hebben.
Het zijde en bruine velours, dus alles van de eerste twee foto's komt op zo'n 2240 gram.
Alles bij elkaar,nog exclusief het gewicht van de doos:
foto 1 en 2: 2240 gram
foto 3: 1640 gram
foto 4: 1800 gram
foto 5: 1680 gram
foto 6: 4000 gram
Aan de andere kant, ik hoef verder niets voor de stof zelf te hebben dus dan is € 13,25 niet eens zo gek natuurlijk. Laat maar even weten wat je wilt.
Dus mocht je dat niet willen dan moet ik er wat vanaf halen en moet je even een keuze maken van welke stalen je dan niet wilt hebben.
Het zijde en bruine velours, dus alles van de eerste twee foto's komt op zo'n 2240 gram.
Alles bij elkaar,nog exclusief het gewicht van de doos:
foto 1 en 2: 2240 gram
foto 3: 1640 gram
foto 4: 1800 gram
foto 5: 1680 gram
foto 6: 4000 gram
Aan de andere kant, ik hoef verder niets voor de stof zelf te hebben dus dan is € 13,25 niet eens zo gek natuurlijk. Laat maar even weten wat je wilt.
Doe maar gewoon alles, net zo makkelijk
Heb er al een plan voor, in ieder geval voor de grotere lappen gordijnstof.
Wil al tijden een Elizabethaanse jurk hebben dus... ik dacht dat die goudbruine stof zich er wel voor zou kunnen lenen
De rest krijgt ook vast nog wel een bestemming
Dat is dus dit:
Heb er al een plan voor, in ieder geval voor de grotere lappen gordijnstof.
Wil al tijden een Elizabethaanse jurk hebben dus... ik dacht dat die goudbruine stof zich er wel voor zou kunnen lenen
De rest krijgt ook vast nog wel een bestemming
Dat is dus dit:
Leuk! Daar kun je inderdaad goed die barok-gordijnstofjes voor gebruiken. Ik zal het naar je opsturen, moet dinsdag toch naar het postkantoor weer voor een bestelling dus dan kunnen we dit pakket ook gelijk wegbrengen.
Perfect! Heb je mijn adres nodig neem ik aan, en ik jouw rekeningnummer
Dus zal wel even een PB sturen.
Dus zal wel even een PB sturen.
Komt goed. Ben weer heel benieuwd wat je ervan weet te maken.
Ben al bezig geweest met research voor een Elizabethaanse (Tudor) jurk, dus komt helemaal in orde denk ik
Als je maar wel weer je creatie laat zien dan.
Uiteraard! Zal een uitgebreid verslag weer bijhouden hier
Voor die Elizabethaanse jurk wil ik een patroon kopen. Ik maak ze normaal altijd zelf maar het lijkt me wel eens leuk om een patroon te volgen. Lang geleden dat ik dat heb gedaan! Maakt het ook wat vlotter qua maakproces
Voor die Elizabethaanse jurk wil ik een patroon kopen. Ik maak ze normaal altijd zelf maar het lijkt me wel eens leuk om een patroon te volgen. Lang geleden dat ik dat heb gedaan! Maakt het ook wat vlotter qua maakproces
Ik ben echt heel benieuwd.
Ik ook zeg! Lijkt me erg leuk
Alles zit in een doos hoor, morgen ermee naar het postkantoor. Kick ging bijna door zijn rug toen hij de doos alvast in de auto ging zetten.