Rijst in Carnibest Eend
Rijst in Carnibest Eend
Shae krijgt hier Carnibest Eend omdat deze versie, net als de frettenvariant, alleen uit vlees zou moeten bestaan. Zonder toevoegingen van rijst dus.
Jaren geleden kregen onze fretten de speciale frettenvariant maar omdat ik daar ooit eens rijst in heb aangetroffen ben ik over gestapt naar de Carnibest Eend. Ik nam aan dat hier beslist geen rijst in terecht zou komen omdat deze versie als eliminatiedieet voor katten wordt aanbevolen op de site van Carnibest: http://www.carnibest.nl/kat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zag ik een paar weken geleden tot mijn verbazing toch weer rijst zitten. Nu eet Shae er gewoon omheen en een fret wordt natuurlijk ook niet gelijk ziek van een rijstkorrel maar slordig vond ik het wel dus ik heb het wel doorgegeven aan mijn leverancier. Want ook zij heeft op haar site staan dat deze variant als eliminatiedieet kan worden ingezet. Maar als bij de verwerking van deze worsten er zo slordig wordt omgegaan, wat zal er, behalve wat rijst, dan misschien nog meer inzitten aan andere vleesresten denk ik dan. Wanneer dit echt als eliminatiedieet wordt gebruikt dan wordt je dier er niet bepaalt wijzer van.
Jammer genoeg kon ik haar geen datum meer doorgeven van die partij omdat wij hier de worsten bevroren in plakken snijden en het etiket verloren was gegaan.
Maar nu met de nieuwe partij vind ik dus gewoon weer rijst en niet zo'n beetje ook. Inmiddels is dat ook weer doorgegeven aan Carnibest en ik heb afgesproken wat rijstkorrels te bewaren zodat zij een onderzoek gaan starten.
Ik heb er wat foto's van gemaakt en zoals jullie kunnen zien eet Shae er gewoon netjes omheen:
Dit waren de rijstkorrels in de tweede partij. Omdat Carnibest wel eens eerder bij rijstkorrels in de frettenversie beweerde dat het wel stukjes vet en bot zouden zijn, heb ik bewust een aantal rijstkorrels (boven) en een paar stukjes bot en vet (beneden) eruit gevist:
Dit is de datum van de laatst aangekochte worsten, mocht iemand van jullie dit echt als eliminatiedieet gebruiken bij een fret of kat dan zou ik daar toch even mee stoppen:
Ik heb nu uit één portie carni deze korrels gevist. Er zitten zo mogelijk nog meer rijst in dan de vorige keer en ook een paar hele korrels dit keer:
Jaren geleden kregen onze fretten de speciale frettenvariant maar omdat ik daar ooit eens rijst in heb aangetroffen ben ik over gestapt naar de Carnibest Eend. Ik nam aan dat hier beslist geen rijst in terecht zou komen omdat deze versie als eliminatiedieet voor katten wordt aanbevolen op de site van Carnibest: http://www.carnibest.nl/kat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zag ik een paar weken geleden tot mijn verbazing toch weer rijst zitten. Nu eet Shae er gewoon omheen en een fret wordt natuurlijk ook niet gelijk ziek van een rijstkorrel maar slordig vond ik het wel dus ik heb het wel doorgegeven aan mijn leverancier. Want ook zij heeft op haar site staan dat deze variant als eliminatiedieet kan worden ingezet. Maar als bij de verwerking van deze worsten er zo slordig wordt omgegaan, wat zal er, behalve wat rijst, dan misschien nog meer inzitten aan andere vleesresten denk ik dan. Wanneer dit echt als eliminatiedieet wordt gebruikt dan wordt je dier er niet bepaalt wijzer van.
Jammer genoeg kon ik haar geen datum meer doorgeven van die partij omdat wij hier de worsten bevroren in plakken snijden en het etiket verloren was gegaan.
Maar nu met de nieuwe partij vind ik dus gewoon weer rijst en niet zo'n beetje ook. Inmiddels is dat ook weer doorgegeven aan Carnibest en ik heb afgesproken wat rijstkorrels te bewaren zodat zij een onderzoek gaan starten.
Ik heb er wat foto's van gemaakt en zoals jullie kunnen zien eet Shae er gewoon netjes omheen:
Dit waren de rijstkorrels in de tweede partij. Omdat Carnibest wel eens eerder bij rijstkorrels in de frettenversie beweerde dat het wel stukjes vet en bot zouden zijn, heb ik bewust een aantal rijstkorrels (boven) en een paar stukjes bot en vet (beneden) eruit gevist:
Dit is de datum van de laatst aangekochte worsten, mocht iemand van jullie dit echt als eliminatiedieet gebruiken bij een fret of kat dan zou ik daar toch even mee stoppen:
Ik heb nu uit één portie carni deze korrels gevist. Er zitten zo mogelijk nog meer rijst in dan de vorige keer en ook een paar hele korrels dit keer:
Re: Rijst in Carnibest Eend
Kwalijk hoor
Jeetje
Dat is heel slecht van Carnibest.
Ik vind het eigenlijk zo kwalijk, vooral omdat het nu al de zoveelste keer is dat er rijst inzit (jaren geleden al in de fret-variant) dat ik ze toch ook zelf een mail heb gestuurd. Ik ben heel benieuwd naar hun reactie. De vorige keer probeerde ze mij het bos in te sturen met dat het stukjes bot en vetstukjes zouden zijn.
Beste lezer,
Voor onze fret koop ik Carnibest Eend omdat dit vrij zou zijn van rijst. Nu heb ik voor de tweede keer in verschillende partijen toch rijst aangetroffen en dit heb ik inmiddels ook al gemeld aan onze leverancier Prooidier.nl
De partij waar nu behoorlijk wat rijst in voorkomt heeft een datum van 18-11-2016. Ik heb begrepen dat er al contact met u is opgenomen hierover en afgesproken is dat ik wat rijst verzamel en inlever wanneer ik weer in de buurt van Hilversum kom (ik woon zelf in Amsterdam).
Nu heb ik vandaag in een portie van slechts 24 gram inmiddels al aardig wat rijstkorrels gehaald. Daar u deze Carnibest variant op uw site aanraadt als eliminatiedieet voor katten zou ik u met klem willen verzoeken toch alvast een onderzoek in te stellen. Dat er nu toch voor de tweede keer rijst is aangetroffen zou betekenen dat er toch iets serieus mis gaat tijdens het productieproces.
Ik heb voor een duidelijk beeld wat foto’s mee gestuurd;
1e foto: bakje carnibest eend met resten van rijst
2e foto: korrels rijst boven, bot en vetstukjes beneden voor het verschil
3e foto; partij carnibest met datum
4e foto; rijstkorrels uit één portie carnibest van 24 gram, dit waren alleen de grotere stukken, de kleinere stukjes niet eens meegenomen
Ik ga ervan uit dat u op korte termijn actie onderneemt, wat mij betreft door deze partij terug te halen uit de winkels, en ik ben heel benieuwd naar uw verklaring hiervoor.
Met vriendelijke groet,
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Goed gedaan Marjan, want dit kan natuurlijk niet!
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.
Ik zie trouwens dat er ook een hondenversie Carnibest eend is, die is wel met rijst en is ook 0,60 per 500 gram goedkoper dan de kattenvariant. Ik heb al zo'n donderbruin vermoeden wat er aan de hand is......
Verwisseld?
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
die hebben waarschijnlijk de verpakkingen verwisseld of iets dergelijks...
- Helen
- Contacteer:
zeiden zij in koor...
Tja, of ze verkopen de goedkopere versie gewoon duurder. Het komt mij namelijk allemaal wel heel erg bekend voor dit. Jaren geleden zat er ook gewoon rijst in de frettenvariant en toen ik na een hoop gezeur een nieuwe lading kreeg, zat daar ook gewoon weer rijst in.
Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik een zeikerd was en dat het heel gebruikelijk was wanneer er resten rijst in een product zonder rijst zouden zitten en vergeleken ze het met een notenfabriek die ook niet kan garanderen dat de producten die daar dan worden gemaakt vrij zijn van notensporen. Ik heb alle mailwisseling nog van toetertijd en heb dat net weer even vol verbazing door zitten lezen.
Maar bij een eliminatieversie kunnen ze zich daar niet achter verschuilen dus ik ben heel benieuwd hoe ze er dit keer op reageren.
Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik een zeikerd was en dat het heel gebruikelijk was wanneer er resten rijst in een product zonder rijst zouden zitten en vergeleken ze het met een notenfabriek die ook niet kan garanderen dat de producten die daar dan worden gemaakt vrij zijn van notensporen. Ik heb alle mailwisseling nog van toetertijd en heb dat net weer even vol verbazing door zitten lezen.
Maar bij een eliminatieversie kunnen ze zich daar niet achter verschuilen dus ik ben heel benieuwd hoe ze er dit keer op reageren.
- Helen
- Contacteer:
Hmm..... dat zou ook nog kunnen. Ik wilde niet meteen het slechte in de mens zien
Maar daar lijkt het dus wel erg op! Heel fout!
Maar daar lijkt het dus wel erg op! Heel fout!
Precies....en mede daarom ben ik toen helemaal gestopt met carnibest. In de hondenworst zat toen ook rauwe rijst en onze hond is er erg ziek van geweest.
Ik heb vele jaren, sinds 1992, met veel plezier carnibest gegeven. Het was van bijzonder goede kwaliteit en ik heb nooit problemen gehad tot een jaar of 5 geleden.
Ik heb vele jaren, sinds 1992, met veel plezier carnibest gegeven. Het was van bijzonder goede kwaliteit en ik heb nooit problemen gehad tot een jaar of 5 geleden.
Jammer dat het weer zover is. Ik dacht dat ze er nu al enkele jaren schoon van waren. Zeer goed dat je een mail hebt gestuurd! Ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben, want wat betreft een ingrediënt als deze komt die er echt niet zomaar in. Dat moet wel bewust gaan en de redenen ervoor zijn ook maar al te duidelijk. Die heb ik in de HaaksBarf fabriek gekregen toen ik daar was. Wat dat betreft kan ik tegenwoordig best het slechte in de mens zien, indien dat hier eigenlijk de enige verklaring is is het nogal lastig dat niet te doen.
Ik vond zelf vroeger Carnibest heel erg verschillen per 'batch'. Soms veranderde de kleur ineens of soms werd iets ineens sneller rot dan gebruikelijk. En hier en daar waren er zelfs katten die dan hun neus ervoor ophaalden bij een bepaalde batch, en later gewoon weer wel aten. Het was me allemaal veelte toevallig. Het is niet een consistente productie.
Ik vond zelf vroeger Carnibest heel erg verschillen per 'batch'. Soms veranderde de kleur ineens of soms werd iets ineens sneller rot dan gebruikelijk. En hier en daar waren er zelfs katten die dan hun neus ervoor ophaalden bij een bepaalde batch, en later gewoon weer wel aten. Het was me allemaal veelte toevallig. Het is niet een consistente productie.
Daar heb je zeker gelijk in. De frettenversie werd toen opeens minder smeuïg, rook snel erg sterk en was niet mooi van kleur. De eend-versie daarentegen is altijd mooi van kleur en ruikt nooit. Maar met deze laatste lichting worsten is Shae opeens niet meer zo enthousiast en eet ze haar bakje bijna niet meer leeg. Dus ze moeten weer wat aan de samenstelling hebben veranderd of misschien is het toch de rijst wel die erin zit.
Ik heb overigens nog geen enkele reactie terug, ook geen ontvangstbevestiging.
Ik heb overigens nog geen enkele reactie terug, ook geen ontvangstbevestiging.
Ik heb net een reactie binnen gekregen. Ze zijn een onderzoek begonnen en hopen voor het eind van de week iets te weten. Ik ben benieuwd.
Afhankelijk van het type onderzoek klinkt dat aardig rap. Nice. Blijf benieuwd!
Ik ben heel benieuwd
Nog niets gehoord van Carnibest.....