Basje

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Loxodonta

Basje

Bericht door Loxodonta »

Zoals ik in mijn voorsteltopic al had geschreven heb ik sinds kort weer een fret in huis!

Het grappige is dat ik al die tijd heel graag een wildkleur heb willen hebben, maar tot nu toe heb ik het voor elkaar gekregen om een sandy en een albino in huis te hebben gehad en ook de oppas/opvangfretten waren nooit een wildkleur!
Maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk niets uit en zijn Basje en ik in korte tijd al helemaal aan elkaar gewend geraakt. Het is net een hond, zo veel loopt hij achter me aan en houdt hij me in de gaten!

Hij is op dit moment best mager nog doordat een MOO nooit is opgemerkt door de vorige eigenaar en hij dus vrij weinig at en ook nog last heeft van zijn darmen daardoor. Gelukkig gaan we nu de goede kant op en gaat hij er steeds beter uit zien. Hij is al 5,5 dus mag nu zijn oude dag doorbrengen bij mij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier was hij net wakker.. :P
Afbeelding

Afbeelding

Hij is echt obsessed met drinken uit flesjes, zodanig dat ik amper zelf uit mijn fles kan drinken of hij duwt z'n hoofd er alweer tussen. :lol:
https://www.facebook.com/LiannesFaunata ... 522732330/" onclick="window.open(this.href);return false;
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: Basje

Bericht door Amaris »

Aw, wat leuk dat je een ouwe sok een gouden mandje geeft.
Ik heb ook zo'n ouwe sok :P Rondom de 6 geschat nu. Ook de ouwe drollen verdienen een warm mandje.
Of voor Basje... een drinkfles voor zijn obsessie 8-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind het een lekker ventje hoor. :D
En hou dat oorprobleem in de gaten, bij verreweg de meeste fretten gaat dat nooit helemaal weg. Dus weeg hem regelmatig en kijk goed of je de symptomen die bij een middenoorontsteking niet weer ziet terug komen.
Je geeft hem al zacht voedsel zie ik dus dat scheelt al een hoop pijn bij het eten in ieder geval.
Loxodonta

Bericht door Loxodonta »

Marjan schreef:Ik vind het een lekker ventje hoor. :D
En hou dat oorprobleem in de gaten, bij verreweg de meeste fretten gaat dat nooit helemaal weg. Dus weeg hem regelmatig en kijk goed of je de symptomen die bij een middenoorontsteking niet weer ziet terug komen.
Je geeft hem al zacht voedsel zie ik dus dat scheelt al een hoop pijn bij het eten in ieder geval.
Ben er bekend mee! Hij eet zelfs weer prooi dus tot nu toe gaat het goed. :juich:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Wat een leukerd! :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Gelukkig is hij goed terecht gekomen! Nog een herstelperiode te gaan. Ben benieuwd hoe mooi hij uiteindelijk zal worden. Hij zal zich vast nog een stukje blijer gaan voelen :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

Lekker ding hoor. Er mag inderdaad wel wat spekkies aan maar dat gaat vast goedkomen. Fijn dat hij bij jou nu een nieuw plekje heeft :D
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Wat een leukerd! Super dat hij het steeds beter doet :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Hij heeft zo te zien zijn gouden mandje wel gevonden! Leuk zeg dat jij hem een thuis geeft. Ik vind het een prachtig mannetje hoor. En wat leuk dat hij zo uit een flesje drinkt :D.
Loxodonta

Bericht door Loxodonta »

Bas zit vanaf vandaag weer een weekje aan de Marbocyl! Hopelijk helpt dit kuurtje hem nog net wat meer bij het verminderen/onder controle houden van zijn oorontsteking. Hij loopt als hij net wakker wordt nog scheef en kruimelt nog wel wat met zijn brokjes namelijk. Verder eet hij wel heel goed zijn prooi en krijgt hij nu ook geen brokkenbrij meer.

Inmiddels is zijn staart ook weer helemaal behaard en de laatste kale plek op zijn rug nu ook verdwenen. Hij komt ook goed aan, maar dat is ook winterspek natuurlijk... ben benieuwd hoe zijn gewicht gaat zijn na de winter.

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo, grote gaaaaaaap! :lol:

Vervelend dat hij toch weer aan de antibiotica moet voor zijn oortjes. Ik hoop ook dat het hem goed gaat doen, het is wel het beste middel tegen middenoorproblemen.
Let wel op dat hij er niet misselijk van gaat worden maar daar zal je ongetwijfeld al wel voor gewaarschuwd zijn. :)
Loxodonta

Bericht door Loxodonta »

Ja, hij krijgt sowieso Omeprazole en Sucralfaat! Dus hopelijk is dat genoeg.
Mette

Bericht door Mette »

Medicijnenkastje weer goed gevuld :ferret:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is inderdaad het complete riedeltje aan meds. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Inderdaad; wat een meds en wat een gaap :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Wat een lekker ventje zeg :hart:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Mooi dat er wel wat verbetering is, hopelijk snel helemaal weer op de goede lijn :D
Loxodonta

Bericht door Loxodonta »

Mette schreef:Medicijnenkastje weer goed gevuld :ferret:
Dierenarts vroeg of ik nog een nieuw potje Omeprazole nodig had... Ik heb maar gezegd dat ze dat over 5 jaar nog eens kan vragen. :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Ja daar kun je lang mee doen gelukkig! :juich:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Plaats reactie