Hotspot

Voor alle medische problemen waar geen subforum voor is
Marjan

Hotspot

Bericht door Marjan »

De hotspot van Cat

Cat kreeg op latere leeftijd opeens een wondje op haar flank. Ze krabde en beet er wat aan en toen het kleine korstje uiteindelijk losliet uit haar vacht was er niets meer te zien op haar huid en we schonken er verder geen aandacht meer aan.

Totdat het wondje er na een poos weer zat, op precies dezelfde plek, en ze er toch wel wat ziekjes door leek en een beetje misselijk was. Maar Cat was een maag- darmpatiëntje dus de misselijkheid koppelde we niet direct aan het wondje.
Omdat het dit keer wat groter leek, heb ik de vacht een beetje weg geknipt om te voorkomen dat de korst weer in haar vachtje zou blijven vastzitten. Ook nu verdween de plek weer uit zichzelf.

Toen ze uiteindelijk weer eens op precies dezelfde plaats begon te krabben heb ik dat eens goed bekeken en toen zag ik dat ze een vurig rode plek had op haar huid die perfect rond was.
Kort daarna kwam er gelig vocht uit en uiteindelijk begon het te bloeden en ontstond er weer een korstje.

Zo kwam en ging het plekje vanzelf telkens weer en we hebben nooit kunnen ontdekken waarom zij last had van deze huidaandoening. Vlooien, mijten en teken had zij beslist niet en omdat zij een darmprobleem had kreeg ze uitsluitend nog maar waltham. Geen droge brokken waar zij eventueel allergisch voor zou zijn.
De dierenarts had het vermoeden dat het misschien door haar slechte weerstand kwam of dat het een hormonale oorzaak had door eventuele bijniertumoren maar daar waren verder geen andere aanwijzingen voor dat dit de oorzaak zou zijn geweest.

Afbeelding

Wil je meer lezen over hotspots, klik hier
Plaats reactie