Piepen in slaap

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Plaats reactie
swa100

Piepen in slaap

Bericht door swa100 »

Hallo allemaal,

Gisteren en vandaag heb ik Harmke een piepje horen doen in haar slaap. Gisteren 'schrok' ik er wel van en dus ging ik kijken en maakte ik haar wakker. Waarop ze me aankeek van 'wat is er nou?' haha. Nu hoorde ik het net weer, maar ze lag gewoon lekker te slapen. Doen fretjes dit vaker? Kan dit zijn doordat ze zou dromen?

groetjes!
Marjan

Re: Piepen in slaap

Bericht door Marjan »

Ik denk inderdaad dat ze op zo'n moment droomt. Wij hebben ook ooit een fret gehad (Max) die regelmatig een soort van nachtmerrie achtige dromen had. Hij lag dan te piepen en te schokken maar meestal wanneer ik dan mijn hand zachtjes op zijn lijfje legde en wat fluisterde tegen hem, hield het op.
Ik heb regelmatig zitten bedenken waar hij door achtervolgd werd in zijn dromen. :clown:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Of wie hij zelf achtervolgt :brush:

Maar niks om je druk over te maken. Het geeft alleen maar aan dat ze lekker diep in slaap zijn.

Waar je wel van schrikt (als je dat voor het eerst meemaakt) is de Dead Ferret Sleep. Zie ook hier.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

BiBi piept ook regelmatig in haar slaap. Wat Marjan zegt, ik leg dan ook mijn hand op haar lijfje en dan houd het op.
Moet ik het ook maar net horen natuurlijk, als ik zelf ook slaap gaat die vlieger niet op ;)
swa100

Bericht door swa100 »

Ja ik dacht al dat het gewoon dromen was, maar ik wilde eventjes een second opinion, haha. Ik heb ook andere diertjes gehad die dit ook weleens deden, zelfs mijn hamsters. Gelukkig is het normaal :)
Mayke

Bericht door Mayke »

Lijkt mij ook vrij normaal hoor, ik kan me herinneren dat ik ook wel eens iets hoorde piepen in mijn frettentijd toen ik ze nog had, en ik alleen maar dacht, lag ik er maar naast ! Nooit druk over gemaakt dus !! :D

Als het echt piepen is zoals bij longproblemen dan hoor je dat vanzelf ! Dat 'piept' anders !!! :D
Plaats reactie