Ervaringen met Greenwoods
Ervaringen met Greenwoods
Hier even een apart topic over de ervaringen en meningen over Greenwoods, een blikvoer voor fretten.
Dit staat bij de product omschrijving op de site van ZooPlus:
Fretten zijn vleeseters. Daarom hebben ze een zeer proteinrijke voeding nodig. Met Greenwoods geeft u uw fretje natvoer, dat ideaal op de behoeften van de kleine roofdieren is afgestemd: •vetarm gevogeltevlees:
vormt de basis van een licht verteerbare, proteinrijke compleetvoeding.
•hele gevogeltehartjes:
zijn een hoogwaardige vleesbron en zorgen voor variatie van het natvoer.
•waardevolle ingewanden:
perfect voor de spijsvertering van fretten.
•aangepast taurinegehalte:
fretten hebben een verhoogde behoefte aan taurine. Dit wordt door Greenwoods perfect gedekt.
•eerlijke informatie:
vermeld is, wat ook in het voer aanwezig is: aan de hand van de samenstelling herkent u direct alle vleesbestanddelen.
•natuurlijk vrij van aroma´s, suiker of kleur- en conserveringsstoffen.
Greenwoods werd speciaal voor de juiste voeding van fretten ontwikkeld. Omdat fretten een verhoogde energiebehoefte hebben en zij een korter spijsverteringssysteem hebben als bijvoorbeeld honden of katten, winnen fretten hun energie in eerste instantie uit voeding met veel vlees. Dus komt Greenwoods overeen met een natuurlijke en soortgerechte voeding, die fretten bovendien erg lekker vinden.
Er zouden dus geen kleur-, geur- en smaakstoffen aan zijn toegevoegd.
Dit staat bij de product omschrijving op de site van ZooPlus:
Fretten zijn vleeseters. Daarom hebben ze een zeer proteinrijke voeding nodig. Met Greenwoods geeft u uw fretje natvoer, dat ideaal op de behoeften van de kleine roofdieren is afgestemd: •vetarm gevogeltevlees:
vormt de basis van een licht verteerbare, proteinrijke compleetvoeding.
•hele gevogeltehartjes:
zijn een hoogwaardige vleesbron en zorgen voor variatie van het natvoer.
•waardevolle ingewanden:
perfect voor de spijsvertering van fretten.
•aangepast taurinegehalte:
fretten hebben een verhoogde behoefte aan taurine. Dit wordt door Greenwoods perfect gedekt.
•eerlijke informatie:
vermeld is, wat ook in het voer aanwezig is: aan de hand van de samenstelling herkent u direct alle vleesbestanddelen.
•natuurlijk vrij van aroma´s, suiker of kleur- en conserveringsstoffen.
Greenwoods werd speciaal voor de juiste voeding van fretten ontwikkeld. Omdat fretten een verhoogde energiebehoefte hebben en zij een korter spijsverteringssysteem hebben als bijvoorbeeld honden of katten, winnen fretten hun energie in eerste instantie uit voeding met veel vlees. Dus komt Greenwoods overeen met een natuurlijke en soortgerechte voeding, die fretten bovendien erg lekker vinden.
Er zouden dus geen kleur-, geur- en smaakstoffen aan zijn toegevoegd.
Re: Ervaringen met Greenwoods
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat je bij andere soorten natvoer waar wordt geclaimd dat ze alleen vlees bevatten, dus bij Greenwoods maar ook bij de blikjes van Animonda, niet bij staat wat het percentage aan echt vlees is.
Dat is inderdaad jammer, want op basis van het percentage kun je een keuze maken.
Ik heb deze en de greenwoods kip voor kat gekocht tot Nunspeet wordt het niet gewaardeerd door mijn ontdankbare fretten maar blijf proberen. Ben wel benieuwd wat andere mensen/fretten ervan vinden
Ik heb het ze ook moeten leren eten hoor, in het begin vonden ze het alle drie niet eetbaar. Maar door het door de waltham te doen en die hoeveelheid steeds een beetje af te bouwen, eten ze het nu zonder problemen.
Hoezo geen percentages? Staat gewoon op het blikje (even geen tijd om het erbij te pakken en over te typen).
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Maak jij er pap van Marjan?
Ja, ik pureer het omdat Baila en Ahron al aan hun brokkenbrij gewend waren.
En Mette, ik bedoel op de verkoopsites. Van de Greenwoods weet ik het nu omdat ik die in huis heb, ook al heb ik een vergrootglas moeten pakken om het te kunnen lezen. Maar op elk ander blikvoer waar je op wilt zoeken staat dat niet zo duidelijk zoals het bij Ziwipeak gewoon op het blik staat vermeld.
En Mette, ik bedoel op de verkoopsites. Van de Greenwoods weet ik het nu omdat ik die in huis heb, ook al heb ik een vergrootglas moeten pakken om het te kunnen lezen. Maar op elk ander blikvoer waar je op wilt zoeken staat dat niet zo duidelijk zoals het bij Ziwipeak gewoon op het blik staat vermeld.
Ach sooo. Ja ik ben eraan gewend dat het er klein op staat denk ik, vind het niet anders dan normaal. Maar ik heb dan ook nog geen Ziwipeak in huis gehad in blikvorm.
Ik heb het bij mijn jonge spul geprobeerd toen, als brij. Na wat aandringen werd het goed gegeten, maar hun ontlasting is drie keer niks op dit voer. Ik heb het ook wel gemengd met ander blik(ziwipeak) en brokkenbrij, maar daar werden ze niet enthousiast van.
Nu ik gestopt ben met prooi, heb ik het er weer bij gepakt om af en toe een iets lekkers voor te schotelen. Dat wordt niet gewaardeerd en ze laten het gewoon staan. Alleen gemengd met waltham eten ze er van. Dat was nou net niet de bedoeling eigenlijk
Ik kan ergens ook niet geloven dat er geen kleurstoffen inzitten. Het is te rood en de drollen zijn ook roodachtig. Bovendien vind ik het enorm ruiken...
Niet zo mijn ding.
Nu ik gestopt ben met prooi, heb ik het er weer bij gepakt om af en toe een iets lekkers voor te schotelen. Dat wordt niet gewaardeerd en ze laten het gewoon staan. Alleen gemengd met waltham eten ze er van. Dat was nou net niet de bedoeling eigenlijk
Ik kan ergens ook niet geloven dat er geen kleurstoffen inzitten. Het is te rood en de drollen zijn ook roodachtig. Bovendien vind ik het enorm ruiken...
Niet zo mijn ding.
Ja die rode kleur is apart en die extreme geur ook, maar ach, ik kan er nog wel mee leven. Geef het gewoon af en toe eens. De enige die het hier lust is Fé (en Abra maar die vertrekt nog) door afgelopen zomer.