Meneer Sjeng van Bakel, Sjeng voor vrienden en voor gebruik op het wereldwijde web (aangezien ik anders blijf typen), is mijn 2,5-jarige vriendje. Ik zou kunnen zeggen "Hij kwam, zag en overwon", maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hem eerst een aantal keren tegen ben gekomen op een tweedehands-advertentie-site en heb weggeklikt, omdat ik toen nog geen nieuwe fret wilde. Sjeng hield stug vol met in beeld te komen toen de opvang een fret-gevonden-advertentie op mijn forum zette met weer diezelfde foto met grote, zwarte ogen.
Lang verhaal kort, twee dagen later zat ik in de auto op weg naar het asiel in Bakel (vandaar zijn achternaam). Het asiel was maar al te blij dat er iemand kwam kijken voor de fret. Hij begon erg te ruiken, dus hij zat al een paar weken in deze kooi:
Nu deden ze absoluut hun best voor hem en hij mocht zo nu en dan ook lopen of aan een tuigje wandelen, maar eigenlijk was er niet genoeg tijd en kennis. Weer twee dagen later was het hok in orde en was ik de "gelukkige" eigenaar van een stinkende, vette, ongecastreerde fret. Bakel ligt overigens vlakbij Helmond, dus een kwartier later zat er al een hormoonimplantaat in

Enfin. Sjeng bleek een fantastisch, geweldig leuke en lieve fret. In vergelijking met mijn eerdere fretten is hij enorm op mij gericht. Ik heb nog een meisje voor hem uit de opvang gehaald, maar hij vond mij veel leuker en de sandy dame is na een kleine week teruggegaan naar de opvang.
Hier een foto van mijn vrolijke vriendje in zomerpak:
En in winterjas:
Dit is Sjeng's villa. Bij het zien van de foto of van het hok wordt nog weleens gevraagd "Wat leuk! Staat daar zijn kooi in?" Nee dus, dit hele verblijf is van Sjeng, het linkerdeel is het binnendeel en achter het rechterdeel staan spullen van Sjeng (prullenbak, korrels etc.). Het hok is iets van 6 meter breed en anderhalve meter diep.
En voor de echte fans nog even in beweging:
Wat mij betreft, de meeste mensen kennen me al. Dus ik hou het kort: Ik ben Birgit en ik heb sinds 1996 fretten