Smokey heeft een tuigje met een klik systeem. En hij vind het ab-so-luut niet leuk... Heb hem er eind van de zomer/begin herfst aan proberen te laten wennen omdat hij eigenlijk wel graag naar buiten wil (bij de deur staan vaak en er ook aan krabben als hij beneden is). Maar als het aan hem ligt dan zonder tuigje en ik kan helaas niet de tuin gaan verbouwen.
Heb hem circa ruim een maand 1-2x per week mee naar buiten genomen (elke keer zelfde stuk) en op den duur ging hij wel graven, maar verder bleef het bij stresspoepjes, dikke staart en over de grond schuifelen met zijn buik. Alleen het aandoen (met een beetje brij) ging nog wel, maar zodra hij aan was was de lol eraf voor meneer.
En toen zag ik van de week van die handige 8 tuigjes voorbij komen: pootjes erdoor en aantrekken op het rugje. Leek mij een stuk dunner tuigje dan die brede bandjes van het kliktuigje en ik vroeg me af of jullie denken dat dat mogelijk zou kunnen werken. Of jullie weten of fretjes dat soort tuigjes mogelijk als prettiger ervaren dan de kliktuigjes? Of mogelijk nog andere tips om hem toch aan een tuigje te laten wennen? Ik hoor het graag
Hij gaat namelijk niet naar buiten als het buiten met tuigje gestress is, want wil dat hij het buiten juist leuk heeft.
Gestresst met tuigje; ander tuigje?
Re: Gestresst met tuigje; ander tuigje?
Wij hoeven geen tuigjes te gebruiken dus hebben we ook geen tips voor je. Volgens mij zijn er hier ook niet zoveel mensen die tuigjes gebruiken denk ik...
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik heb zowel een klik als een 8 tuigje maar het is per fret verschillend of ze het accepteren.
Mijn Bowie en Presley deden het prima met een kliktuigje, BiBi wilde ook geen tuigje aan, maakte niet uit welke.
Wij hebben uiteindelijk de tuin fretproof gemaakt.
Flash is zonder tuigje in de tuin geweest, dat vond hij heel spannend. Maar straks gaan we de weekenden naar de camping en dan wil ik ook proberen of hij aan een tuigje wil lopen. Het is een kwestie van uitproberen en als hij het echt niet leuk vind dan creëren we een andere mogelijkheid waar veilig hij los kan lopen. Je kan het niet dwingen en hij moet het zelf ook leuk vinden natuurlijk. Dus ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken wat Smokey ervan vind.
Mijn Bowie en Presley deden het prima met een kliktuigje, BiBi wilde ook geen tuigje aan, maakte niet uit welke.
Wij hebben uiteindelijk de tuin fretproof gemaakt.
Flash is zonder tuigje in de tuin geweest, dat vond hij heel spannend. Maar straks gaan we de weekenden naar de camping en dan wil ik ook proberen of hij aan een tuigje wil lopen. Het is een kwestie van uitproberen en als hij het echt niet leuk vind dan creëren we een andere mogelijkheid waar veilig hij los kan lopen. Je kan het niet dwingen en hij moet het zelf ook leuk vinden natuurlijk. Dus ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken wat Smokey ervan vind.
Gewoon proberen. Vroeger ging ik ook nog uit wandelen met de fretten. Ik heb er een gehad die vond alleen zo'n "jas" model acceptabel. De meesten vonden zo'n 8 tuigje wel prima.
Ik zou zeker zo'n 8 vorm tuigje gaan proberen. Die worden veelgebruikt en zijn ideaal.
Oke, heel erg bedankt voor de reacties