Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
ray
Aantal fretten: 1

Re: Presley en BiBi

Bericht door ray »

:juich: :juich:
Leuk hopelijk zijn ze er blij mee
Kick

Bericht door Kick »

En? :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Eh....ze liggen buiten te slapen :roll: niet vooruit te branden

Maar ik vind het SUPER :juich:
*jammer dat ik geen fret ben* :clown:

Heb ik dat? Willen ze ineens niet meer eten! Sinds gisteravond geen hap van de brokkenbrei, met moeite (lees:dwang) de meds met brokkenbrei gemengd erin gekregen maar verder noppes. Bedenk ik me net ineens, dat ik een nieuwe zak brokjes gebruikt heb (wel dezelfde) en dat ik de brokjes al verdacht klein vond. Dus heb ik de fabrikant en de leverancier gebeld, maar beiden ontkennen dat er aan de samenstelling iets veranderd is. Maar waarom eten ze dan niet? De leverancier zou ook nog contact opnemen met de fabrikant, want zij wist te vertellen dat deze brok helemaal uit het assortiment gaat....als dat zo is dan stuur ik de 2 zakken die ik nog heb staan terug en ga meteen over op een andere brok, anders blijf ik aan de gang met ze te laten wennen en ik was net zo blij dat ze van de waltham af zijn en de brei goed eten......pppffff :(

Wie van jullie maakt ook brokkenbrei en welke brokken gebruiken jullie dan? Ik heb nu de weaning van royal canin.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh dat is irritant. Ik maak ook brokkenbrij en ook van de Weaning brokken. Maar ik weet van Laura dat zij de brij maakt van Totally Ferret brokken.
Kick

Bericht door Kick »

Dat is zeker heel vervelend zeg... Waarom doen fabrikanten dat nou :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Yvonne, kijk anders eens naar de houdbaarheidsdatum van de zak die je nu hebt. Die van ons heeft een datum van 6-7-2014, wanneer die nou ouder is als die van jou, kan ik je een beetje opsturen in de hoop dat het nog de oude brokken zijn zodat je het nog kan mengen met de nieuwe. Al hoewel ik onze brokken ook al erg klein vind hoor, ze zijn 5 mm in het vierkant.
ray

Bericht door ray »

ja dat is vervelend zo.
Ik maak het zelf nooit, maar ik heb gelezen dat je het ook van Hill's kan maken.
yvonne

Bericht door yvonne »

Afbeelding

Kijk dit is het verschil in grootte, ze zeggen dat de samenstelling gelijk is maar ik geloof er niks van, want dan zouden ze het wel eten. Ik heb nog een zak Hills en een zak Eukanuba staan, heb nu van allebei een beetje in de week gezet.
Die Hills brokjes zijn wel zachter dan de Eukanuba dus misschien lukt dat. En dan moeten ze het nog willen eten natuurlijk :roll:

@Marjan, mijn zak is van 26-10-2014

En hier is de nieuw aangeklede FN :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er goed uit! Had je dan eigenlijk niet twee blauwe traphoesjes moeten hebben ipv twee rode? :clown:

En meet die nieuwe brok eens op als je wilt want het is een duidelijk verschil in maat. Die van mij zijn echt 0,5 cm in het vierkant. De zak die ik hier heb is ook ouder dus misschien heb ik nog de oude lichting, dan kan ik je er gewoon wat van opsturen als je wilt.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja die "oude" brokjes zijn 0,5 cm in het vierkant, dat klopt.

Ik vind het lief dat je het wil opsturen, maar als ik deze (maat) brokjes nergens meer kan krijgen en ze zelfs uit het assortiment gaan, dan zullen ze toch aan andere brokken(brei) moeten wennen.

Ik ga het eerst proberen met Hills, desnoods doe ik er weer even wat waltham doorheen. En ik wacht even het telefoontje van de leverancier af want die zou de fabrikant bellen. Maar ik hou je aanbod even in mijn achterhoofd!

En ja, 2 blauwe traphoesjes had ook gekund ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

yvonne schreef:Ik vind het lief dat je het wil opsturen, maar als ik deze (maat) brokjes nergens meer kan krijgen en ze zelfs uit het assortiment gaan, dan zullen ze toch aan andere brokken(brei) moeten wennen.
Klopt, maar door het in eerste instantie te mengen met de oude brok gaan ze het misschien wel eten uiteindelijk. :D
Dus laat maar weten of ze de nieuwe brokkenbrij gewoon willen eten en anders wil ik je best wat opsturen zodat je ze toch langzaam maar zeker aan de nieuwe smaak kan laten wennen.
Kick

Bericht door Kick »

Ziet er top uit hoor! :D
Karen

Bericht door Karen »

Mooi zo die FN :D

Zo vervelend als er iets aan vorm en/of samenstelling veranderd wordt! :|
yvonne

Bericht door yvonne »

Kick schreef:Ziet er top uit hoor! :D
Vind ik ook Kick!

Meer foto's volgen later.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ze liggen heerlijk te chillen in de nieuwe hangmat in de FN :hart:

Ik ga proberen om weaning brokjes te krijgen met de datum die Marjan ook op de zak heeft en dan idd mengen met
Hills totdat ze het willen eten. Misschien kan ik de 2 volle zakken die ik heb staan nog omruilen voor een "oude" versie.

Zo niet Marjan, dan neem ik je aanbod van een beetje opsturen graag aan! Wordt vervolgd ;)
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een ellendig iets dat met de brokjes zeg, en al helemaal nu ze net gewend waren aan de brokkenbrij......
weer een heel vervelend iets hoor.
Inderdaad is mengen van weaning en Hills misschien en optie, dan is de overgang niet zo groot.

Zooo mooie kooi zo Yvonne, leuk zo met die dubbele kleuren.

Dat wordt heerlijk chillen voor die twee ! :lol:
ray

Bericht door ray »

Zo dat is nogal een verschil in grootte.

Mooi die kooi :juich:
Esther

Bericht door Esther »

De kittenbrokjes van Royal Canin (lichtroze verpakking) zijn ook maar een halve cm.
Is mss ook wel een keer de moeite van het proberen waard :?:
En de aankleding van de FN ziet er goed uit!
Karen

Bericht door Karen »

De baby kitten brokjes van Royal Canin zijn hetzelfde als de weaner cat van Royal canin ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Vandaag weer even gebeld met Royal Canin en Medpets over de weaning brokjes, ze blijven erbij dat de samenstelling gelijk gebleven is, alleen de brokgrootte kan per productie verschillen. Ook gaan ze toch niet uit de productie.
Dus ik heb me voorgenomen gewoon de brei van deze brokjes te (blijven) maken. Vandaag heb ik er wat waltham doorheen gedaan en uiteindelijk gingen ze er toch van eten. Niet van harte, maar Hanneke zei dat er nog nooit een fret is doodgegaan omdat hij in hongerstaking is gegaan ;) dus dan maar weer even van voren af aan met waltham en dat dan maar weer afbouwen. Eigenwijze preien zijn het :ferret:
Gesloten