Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Presley en BiBi

Bericht door yvonne »

Misschien doen vrouwtjes het meer dan mannetjes :?:
Grappig dat Nina ze ook een vaste plek geeft!

Van het begin af aan heeft Bibi iets met knuffeltjes, ze heeft 2 favorieten en 1 ervan heeft ze ook helemaal gesloopt, en Presley heeft 2 piepmuisjes waar hij helemaal gek van is.

Als ik de speeltjes gewassen heb en alles ligt schoon in de speelgoedmand dan gaat Bibi eerst haar 2 knuffeltjes naar het nachthok brengen. Ze moet dan het trappetje op en het knuffeltje is net zo groot als zijzelf, dus er wordt aan getrokken en geduwd net zo lang totdat het boven is. Er zit zo´n gevlochten touw aan dat ze helemaal los gehaald heeft, dus het blijft nog wel eens achter het trapje haken. Dan krijgt ze het niet naar boven. Ze is ook nog slim, want als het niet meteen lukt dan gaat ze eerst zelf een stukje naar boven, draait zich dan om en trekt dan het knuffeltje omhoog. Je lacht je rot :D

Maar nu moeten ineens alle speeltjes naar boven, tot balletjes aan toe. Nou ja, het houd haar lekker bezig zal ik maar zeggen ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zou best eens een vrouwending kunnen wezen inderdaad. Wij hadden hiervoor ook een fretje, Bo, en die was er ook helemaal bezeten van. Daar had ik echt een hele mand vol speeltjes voor. Toen zij overleed had ik ze bijna weg gedaan omdat de rest (ook meiden) er niet naar omkeken. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen ze allemaal weg te doen en nu is Nina er blij mee.

Het is inderdaad heel grappig om te zien hoe ze best grote speeltjes toch overal naartoe weten te krijgen, is toch een mooie bezigheidstherapie. :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb ook fretjes gehad die alles versleepte, ik had een oud koffer met allemaal balletjes en beestjes van Ikea en zo, bij Noa moest en zou dat koffer helemaal leeg zijn als ze speelde,,die was behoorlijk fanatiek in speeltjes verslepen en verstoppen. Ook Droopy en Develtje vonden dat altijd prachtig.
Wousje en Gool nu komen niet verder dan ballen vangen en ze dan meenemen en ergens neerleggen, dus het koffer staat nu meestal onaangebroken in de hoek. Nou wie weet komt het ooit weer eens van pas. :roll:

Wel leuk dat Bibi zo fanatiek gaat voor haar eigen speeltjes, echt leuk is dat ! :lol:
ray

Bericht door ray »

Je zou eens een filmpje ervan kunnen maken Yvonne :fluit:

Hier zijn ze niet zo fanatiek met verzamelen, wel met spelen :lol:
Al vind het pingpongballetje steeds op andere plekken
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha....nou bij mij was het een man die zo'n verzamelwoede had, Baldur! Heelijk om naar te kijken :mrgreen:
Jillz heeft een paar favoriete knuffels en hengels die ze het hele huis doorsleept....die moeten en zullen in de onderste lade van mijn nachtkastje liggen :lol:

Heerlijk van genieten Yvonne :D

Vindt Presley het iet lekker om in water af te koelen?
Esther

Bericht door Esther »

Leuk is dat als ze bezig zijn, met hun speeltjes verslepen! :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou, ik heb een poging gedaan een filmpje te maken en op youtube te zetten. Bibi die haar bal naar boven sleept.

En dit deed ze toen ik de bak net verschoond had :clown:

Samen spelen in de playpen met de tuinslang

Marjan

Bericht door Marjan »

Aahhh, die eerste poging om dat balletje naar boven te krijgen! :lol: En ze vermaken zich prima met dat water. :D
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, die trap op met de bal valt nog niet mee :brush:
Lekker dat water :D
Kick

Bericht door Kick »

Leuk! :D
ray

Bericht door ray »

haha die bal wil maar niet mee :brush:
lekker spetteren met water. :hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Hilarisch dat filmpje met dat balletje-gesleep.
Ze is wel heel kien hoor door steeds het labeltje te zoeken om het balletje mee naar boven te seulen.
De aanhoudster wint, dat blijk maar weer ! :juich:

En heerlijk dat ze water zo leuk vinden ! :juich:

Goed gelukt hoor het filmpjes plaatsen !! Applaus voor jezelf ! :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

De afgelopen dagen, nadat ik bij Presley gestopt was met de sucralfaat, ging het een stuk beter met hem. Ik heb dus gisteren de afspraak met Hanneke voor a.s maandag afgezegd. Wel gezegd, dat ik maandag graag even wil overleggen met Hanneke, dus als het goed is belt zij mij.
Sinds gisteravond is het ineens weer wat minder met hem, zijn oogje traant weer en hij is echt niet actief. Normaal gesproken is hij gek van de speelhengel, dus ik probeerde hem vanmorgen aan het spelen te krijgen, wat niet echt lukte. Hij wilde wel, maar gaf al snel op en kroop in het kattenhuis om te slapen.

Bibi wilde gisteravond en vanmorgen ineens niet meer eten. Ik heb dus uiteindelijk maar een bakje waltham voor haar gemaakt en dat ging er wel in. Ik ben bij haar ook een paar dagen gestopt met de sucralfaat, sinds donderdag gaf ik het haar weer om te kijken hoe ze reageerde, maar ben nu dus maar weer gestopt. Verder merk ik niet zo veel aan haar, van dat ze misselijk is of zich niet lekker voelt, ze dendert gewoon lekker door. Ze probeerde vanmorgen in mijn broekspijp te kruipen en sprong zelfs op schoot om met haar koppie in mijn BH te duiken :brush:

Ik hoop maar dat het door het warme en drukkende weer komt. In elk geval maandag even met Hanneke overleggen.

Vanwege het onweer heb ik ze nu binnen en liggen ze samen in de hangmat te slapen.
Danielle

Bericht door Danielle »

Klinkt toch niet echt lekker, zeker dat tranende oogje lijkt me vreemd. Ben benieuwd wat hanneke zegt.

Wel hele gave filmpjes zeg, heb ook hard gelachen om dat filmpje van die verschoonde bak :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat tranende oogje klinkt inderdaad niet goed. Merk je ook geen verbetering door de polaramine?
Kick

Bericht door Kick »

Dat tranende oogje van Presley klinkt niet goed, balen zo vlak voor jullie vakantie... :???:
Mayke

Bericht door Mayke »

Zul je altijd zien, zeg je een afspraak af en dan gebeurt er weer wat twijfelachtigs ....
Ik zou Presley maar weer aan de sucralfaat zetten, of heb je dat alweer doorgezet ?
Misschien speelt inderdaad de warmte toch ook wel mee..... vervelend hoor. :(
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik weet niet zo goed meer wat ik nu wel of niet aan medicatie moet geven, daarom wil ik morgen even met Hanneke overleggen. Ze zal zo wie zo wat medicijnen moeten opsturen (naar Chaimel, omdat ze daar dinsdag heen gaan).

Ontlasting zag er vanmorgen gelukkig goed uit. Maar ik weet gewoon niet of Presley nu het meeste last heeft van zijn oren of van zijn maag/darm probleem, of dat het een het gevolg is van het ander :?:
Als zijn oren pijn doen krijgt hij ook stress en daardoor weer maag/darmklachten, beiden verergerd door de warmte.
Een beetje de kip en het ei vraagstuk, zeg maar. Hopelijk belt Hanneke morgen (ze zal het wel druk hebben) en komt er meer duidelijkheid.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou Hanneke anders voor de zekerheid ook even een mailtje sturen vandaag want het zou toch wel prettig zijn als je voor je vakantie in ieder geval wat hoort.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb Hanneke gisteravond nog gemaild en vanmiddag heeft ze me gebeld. Ze vind het lastig om door de telefoon iets te zeggen over Presley, ook omdat ze hem pas 2x gezien heeft. En omdat het per dag zo wisselt kan het ook heel goed zijn dat de warmte invloed heeft op hoe Presley zich voelt. We hebben in elk geval het medicatie beleid afgesproken voor zowel Presley als Bibi en als er in mijn vakantie noodzaak is om toch naar Hanneke te gaan, dan doet Chaimel dat vast wel. Hanneke stuurt de medicijnen naar Chaimel en na de vakantie kijken we verder hoe het gaat.

Vanmorgen was Presley in elk geval lekker tikkertje aan het spelen met Bibi, toen het nog koel was. En hij eet goed.
Te goed, want hij weegt 2190 gram schoon aan de haak :shock:
Hoe bedoel je, zomergewicht??
Bibi zit nu op 820 gram. Zij heeft wat meer aanmoediging nodig met eten van de brokkenbrei, maar ik wijt dat toch aan de veranderde brokken.
De rest van de (toch wel warme) dag heeft Presley weer veel liggen slapen. Hanneke zei, dat hij ook "suf" kan worden van de polaramine, maar aangezien hij een lage dosis krijgt is dat niet erg aannemelijk. Ik hou het er voorlopig maar op dat hij last van de warmte heeft.
Gesloten