Hanneke belde mij vanmiddag op over Max en ik was niet blij met wat ze in gedachten had voor ons mannetje.
Eigenlijk wil ze hem open maken om de boel eens goed te kunnen bekijken en om een darmbiopt te doen bij hem. Maar ze begreep ook wel dat ik daar niet om zat te springen want het is een rigoureus middel en ook best een zware ingreep.
De tweede optie was om het toch eens te zoeken in zijn voeding en daarbij wil ze hem eens op de Hill's M/D of Z/D brokken gaan zetten.
Toen ik vertelde dat ik hem vanaf gisteren weer muis geef vond ze het ook geen probleem wanneer we dat eerst weer even zouden gaan uit proberen. Vooral ook omdat hij bezeten is van zijn muizen en ik zelf bij hem niet zo te spreken ben over de brokkenbrij.
Een röntgenfoto van zijn galblaas vond zij niet persé nodig omdat je daar toch meer kleiachtige ontlasting van zou verwachten en niet slijmerig zoals dat van Max, dat moet toch echt in de darmen worden gezocht.
Ik had wel afgesproken om hem sowieso weer eens mee te nemen voor een bloedonderzoek wanneer we voor een andere fret naar Eindhoven zouden gaan. Dit om toch zijn leverwaarden weer eens te checken en ook te kunnen onderzoeken of hij nog steeds pijnlijk is in zijn maagstreek.
Ik had alleen niet kunnen denken dat dit al gelijk zo snel zou zijn, dus woensdag gaat hij mee met Lana naar Hanneke.