Reacties op "Brokkenbrij en het Waltham papje"
Re: Reacties op "Brokkenbrij en het Waltham papje"
Ik vind brokken altijd stinken, dus ik kan me voorstellen dat de brij nog erger ruikt. Ik heb het in het verleden wel eens gemaakt van TF brokjes voor een van de musketiers,vanwege de oorpijn. Hij at er geen hap van dus ik ben er gauw mee gestopt.....
- Suzy
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Heb Hanneke er toen zelfs een mailtje over gestuurd, hoezo zeikerd?? lolBirgit schreef:Dat is inderdaad één woord, maar er stond 'Reactis' en dat heeft Danielle snel aangepast
Maar nogmaals, haal dat soort reacties van mij gerust weg. Het is off topic en anders kom ik zo over als woordenzeiker. Ben ik ook, maar dat hoeft niet iedereen te weten
Zijn er toevallig fretten die, net als Smiegeltje van mij, al jaaaaren alleen die brokkenbrij eten en hoe zien die eruit?
Je kent die kerels vast wel, die met zo‘n giga-bierbuik, nou, Smieg heeft echt een brokkenbrij-buik.
Vroeg me af of andere fretten dat ook hebben.
Hij eet het al 4jaar, paar keer geprobeerd om hem weer aan de brokken te krijgen maar helaas, die moet meneertje dus niet.
En het is niet zo dat hij het niet kén kauwen, maar hij wíl het niet en nou hoeft hij het niet meer van mij...
Maar goed...buikjes dus.
Zo'n buikje zie je ook bij fretten die alleen maar waltham willen eten. Hier zit alleen Nina aan de brokkenbrij en zij eet het nu denk ik een half jaar. Maar zij had daarvoor al een waltham buikje dus ik zal niet veel verschil gaan zien denk ik.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Nou mijn Presley heeft geen buikje hoor
*zeg maar gerust buik*
*zeg maar gerust buik*
@ Suzy: Doe jij tussen de brokkenbrij ook nog steeds Waltham, en zo ja hoeveel ongeveer
Want ze komen daar van aan.
Want ze komen daar van aan.
- Suzy
- Contacteer:
Joh!!
Het scheelt, Presley ken je ook niet echt Preslietje noemen...lol
Maaruh...dan is dat best wel snel volgens mij, bij Smieg is het zo‘n jaar of 2 geleden begonnen...
Kan niet verder kleppen, het is “fretten-tijd“ en de stinkertjes zijn allerlei capriolen aan het uithalen om naar de frettenkant te kunnen komen...Loki is verdorrie nog erger dan al die fretten bij elkaar...wat een “uitvindertje“ zeg...LOL
Het scheelt, Presley ken je ook niet echt Preslietje noemen...lol
Maaruh...dan is dat best wel snel volgens mij, bij Smieg is het zo‘n jaar of 2 geleden begonnen...
Kan niet verder kleppen, het is “fretten-tijd“ en de stinkertjes zijn allerlei capriolen aan het uithalen om naar de frettenkant te kunnen komen...Loki is verdorrie nog erger dan al die fretten bij elkaar...wat een “uitvindertje“ zeg...LOL
- yvonne
- Aantal fretten: 1
@Suzy, Presley heeft altijd al een lekker buikje gehad
Dit is een voorbeeld van een fretje met een Walthambuikje.
Dit was mijn lieve Freaky, die last had van zulke opgezwollen klieren in haar nek, waardoor ze alleen nog maar vloeibaar eten kon.
Er werd me vaak gevraagd of ze zwanger was...
Dit was mijn lieve Freaky, die last had van zulke opgezwollen klieren in haar nek, waardoor ze alleen nog maar vloeibaar eten kon.
Er werd me vaak gevraagd of ze zwanger was...
- Suzy
- Contacteer:
Oeps...sorry Esther, had helemaal niet gezien dat jij wat vroeg, was net ook vrij hectisch hiero...
Maar nee, hij krijgt er niet écht Waltham bij, wil zo heul af en toe een lepeltje door de brij geven maar daar stopt het dan.
Hij blijft, wat zijn gewicht aangaat, vrij constant ook, zo rond de 1250gr.
Zal morgen ook eens een foto maken.(als ik het niet vergeet)
Maar nee, hij krijgt er niet écht Waltham bij, wil zo heul af en toe een lepeltje door de brij geven maar daar stopt het dan.
Hij blijft, wat zijn gewicht aangaat, vrij constant ook, zo rond de 1250gr.
Zal morgen ook eens een foto maken.(als ik het niet vergeet)
Och wat zielig Esther. Maar zij had inderdaad een aardige walthambuik, herken dat ook wel van een paar walthamjunks bij ons ooit.
Agossie zeg...dat is een echte waltham buik!
Ik heb haar helaas ook een aantal dagen nadat deze foto gemaakt was, moeten laten inslapen
Ze ziet er inderdaad ook erg zielig uit.
@ Suzy: Als jij Smiegel niet echt veel Waltham door de brokkenbrij geeft, dan weet ik ook niet waardoor hij een buikje heeft
Zolang hij maar niet té dik wordt toch!
Het kan ook zijn dat hij er gewoon aanleg voor heeft; een gezellig, lekker, dik buikje
Zolang hij maar niet té dik wordt toch!
Het kan ook zijn dat hij er gewoon aanleg voor heeft; een gezellig, lekker, dik buikje
- Suzy
- Contacteer:
Ik heb nou die foto eens groot bekeken maar ik zie toch geen verschil tussen die buikjes...
Heb natuurlijk weer geen foto gemaakt...zal zo eens bij PhotoBucket kijken, heb tenslotte genoeg fotoos daar staan van die beesten...
Heb natuurlijk weer geen foto gemaakt...zal zo eens bij PhotoBucket kijken, heb tenslotte genoeg fotoos daar staan van die beesten...
- Suzy
- Contacteer:
Net als eerste gelijk 2 fotoos gemaakt, weet alleen niet of het goed te zien is wat ik bedoel en niet dat je denkt, goh, das een flinke fret...
Zie net ineens dat hij toch ingevallen in bij zijn ruggegraat...
Chris zei gisteren dat we er rekening mee moesten houden dat we binnenkort naar de DA moeten met hem en toen ik vroeg waarom kreeg ik het stomme antwoord “omdat hij oud is.“
Nou is dat voor mij geen goeie reden maar die ‘putjes‘ wel...
Hier zit ie op de bank een stukje Duck te vreten.
En hier op de grond...
Volgens mij kan je hier ook die ‘putjes‘ zien, teminste, ik wel, maar dat komt natuurlijk omdat ik weet dat ze er zitten?
Ga ik nou snel weer achter ze aan rennen...
Zie net ineens dat hij toch ingevallen in bij zijn ruggegraat...
Chris zei gisteren dat we er rekening mee moesten houden dat we binnenkort naar de DA moeten met hem en toen ik vroeg waarom kreeg ik het stomme antwoord “omdat hij oud is.“
Nou is dat voor mij geen goeie reden maar die ‘putjes‘ wel...
Hier zit ie op de bank een stukje Duck te vreten.
En hier op de grond...
Volgens mij kan je hier ook die ‘putjes‘ zien, teminste, ik wel, maar dat komt natuurlijk omdat ik weet dat ze er zitten?
Ga ik nou snel weer achter ze aan rennen...
Je lijkt inderdaad boven zijn staart zijn ruggengraadje te zien. Voor de rest ziet hij er vol uit en lijkt hij boller aan de linkerkant, kan dat kloppen? Het kan zijn dat zijn milt vergroot is.
En waltham staat erom bekend dat het een dikke papbuik geeft op de lange termijn maar waarbij dan wel vaak de ruggengraad voelbaar is. Misschien toch eens proberen de verhouding tussen waltham en brij aan te passen.
Aan de andere kant weet ik niet hoe oud hij is maar bij een fret op behoorlijke leeftijd zou ik zelf niet meer zo'n punt maken van een walthampapje.
En waltham staat erom bekend dat het een dikke papbuik geeft op de lange termijn maar waarbij dan wel vaak de ruggengraad voelbaar is. Misschien toch eens proberen de verhouding tussen waltham en brij aan te passen.
Aan de andere kant weet ik niet hoe oud hij is maar bij een fret op behoorlijke leeftijd zou ik zelf niet meer zo'n punt maken van een walthampapje.
- Suzy
- Contacteer:
Hij is van 13juni2007, 6jaar en 4mnd.(op een paar dagen na)
Hij zit niet op de Waltham, hij zit al 4jaar op de brokkenbrij, dus ik neem aan dat het door al het vocht komt wat hij naar binnen krijgt.
Ga ze morgenochtend maar weer eens wegen...
Zoiets zei Betje ook toen ze hier de laatste keer was, over de milt, maar volgens Nijhuis valt het mee...
Mocht ik nou aan zijn gedrag iets gaan merken, dan ga ik naar Hanneke, (niet omdat ik Nijhuis niet goed genoeg vind maar Hanneke is net een ietsiepietsie beter in het stellen van een diagnose en met zo‘n ouwetje heb ik geen zin om een keer of wat voor Jan met de korte achternaam naar een DA te gaan om daarna alsnog in Eindhoven terecht te komen) maar tot dan ga ik hem geen extra Walham geven, hij vreet zijn brij gelukkig ook zonder dat...
Hij zit niet op de Waltham, hij zit al 4jaar op de brokkenbrij, dus ik neem aan dat het door al het vocht komt wat hij naar binnen krijgt.
Ga ze morgenochtend maar weer eens wegen...
Zoiets zei Betje ook toen ze hier de laatste keer was, over de milt, maar volgens Nijhuis valt het mee...
Mocht ik nou aan zijn gedrag iets gaan merken, dan ga ik naar Hanneke, (niet omdat ik Nijhuis niet goed genoeg vind maar Hanneke is net een ietsiepietsie beter in het stellen van een diagnose en met zo‘n ouwetje heb ik geen zin om een keer of wat voor Jan met de korte achternaam naar een DA te gaan om daarna alsnog in Eindhoven terecht te komen) maar tot dan ga ik hem geen extra Walham geven, hij vreet zijn brij gelukkig ook zonder dat...