Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Presley en BiBi

Bericht door yvonne »

Het lijkt nu weer beter te gaan.
Merel was vanmiddag rond 15.00 uur thuis gekomen en toen lag hij lekker te slapen in zijn mandje.
Toen ik einde van de middag thuis kwam lag hij nog steeds te slapen en heb ik hem wakker gemaakt om te eten.
Ik hoorde hem een klein beetje sniffen, alsof hij verkouden is maar zijn oogjes zijn droog en zijn neusje ook.
Voor de zekerheid geef ik hem maar weer even een paar dagen polaramine en wacht totdat Hanneke mij (hopelijk morgen) terug gebeld heeft.
Misschien was het niks bijzonders maar ik was wel even in de stress vanmorgen, het is gewoon balen als je moet gaan werken als een van je beesten niet lekker is. En het lijkt wel of er geen einde aan komt, vanaf begin dit jaar is of de een ziek of de ander, of allebei gelijk :cry:
En dan hoor ik om me heen ook weer van fretjes die (heel erg) ziek zijn en vraag ik me af of er nog wel gezonde fretten zijn :?:
yvonne

Bericht door yvonne »

@Marjan, moet ik de slaapkussens via je website bestellen of kan het ook via PB?
De maat is iets afwijkend maar niet veel (45x45)
Marjan

Bericht door Marjan »

Het valt mij ook wel op dat je de laatste tijd niets anders hoort dan problemen met fretten. En met name die oren zijn echt een ramp, juist omdat die voor allerlei anders ziektebeelden zorgt. En echt waardeloos dat er uiteindelijk geen goede remedie voor is. :(

En bestellen mag ook via pb of mail hoor. Maar via het bestelformulier heb ik wel gelijk al je persoonlijke gegevens op een rij. :)
Mayke

Bericht door Mayke »

Er zijn inderdaad heel wat problemen met de fretten tegenwoordig, eigenlijk best wel apart.
Vooral de oortjes/ nieren en maag/darmproblemen. :roll:

En er is niks zo vervelend als je moet werken en een ziek fretje hebt.... je hebt inderdaad wel vreselijke pech met je fretten de laatste maanden Yvonne. :(
ray

Bericht door ray »

Ik vraag het me soms ook weleens af of er nog gezonde fretten bestaan. Maar dan denk ik, waarschijnlijk wel. Die eigenaren zie je vaak niet op forums ed. Tenminste dat hoop ik maar.

Had je nog iets van Hanneke gehoord?
yvonne

Bericht door yvonne »

Hanneke belde vanavond pas terug, ze had het erg druk gehad en geen tijd om eerder te bellen.
Omdat het nu weer goed gaat met Presley was het eigenlijk niet meer nodig, maar dat kon zij niet weten natuurlijk.
Ik mag hem zo nodig polaramine geven en de medicatie die ze beiden voor de maagklachten krijgen moet ik nog blijven geven. Lijkt me ook wel verstandig, want zondag gaan ze weer voor een korte week naar Chaimel. Als Ben wordt opgenomen in het ziekenhuis in Amsterdam kan ik niet steeds heen en weer rijden om de fretten eten te geven, ik heb een hotel geboekt en blijf van dinsdag tot vrijdag daar. Chaimel gaat Presley en Bibi een eigen plekje geven waar ze de andere fretjes niet ruiken en zien, om zoveel mogelijk stress te voorkomen. En Bibi geef ik nog steeds de bach druppeltjes die haar hopelijk helpen met de tijdelijke verhuizing. Ik vind het wel vervelend dat ik ze moet achterlaten (hoewel ze in zeer goede handen zijn!!) maar Ben heeft mij nu ook nodig. Met de huidige files op de weg is het gewoon geen doen om heen en weer te rijden :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee dat is geen doen natuurlijk. Ik hoop maar dat het goed blijft gaan met Bibi, dat kleine stresskipje.
Lijkt me voor jou ook best stressvol, Ben waar je je druk om zal maken en dan ook de zorg voor die twee fretzels nog. :???:
Kick

Bericht door Kick »

Wat een gedoe allemaal zeg maar gelukkig is dit een goeie (maar dure) oplossing. Hopelijk heb je een beetje leuk hotel en kun je je een beetje vermaken. En hopelijk gaat het met Ben ook allemaal goedkomen en kunnen jullie weer snel naar huis naar je eigen bedje en de frutzels.

Ik hoop dat het deze keer iets beter gaat bij Chaimel met Bibi. Het is nu veel korter dus fingers crossed!
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop ook dat alles goed gaat uitpakken, voor jullie allemaal. De duimen zullen draaien hier de komende week! Sterkte alvast
Mayke

Bericht door Mayke »

Ja dan heb je geen keus, deze komende tijd is al spannend genoeg met je mannetje in het ziekenhuis.
Ook niet leuk om de fretten weer te moeten wegbrengen, maar je hebt inderdaad geen keus nu. En bij Chaimel zitten ze prima, maar dat weet je wel.
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, met je man ( wens hem mar vel beterschap) en met de fretten natuurlijk, heel veel sterkte gewenst ! Hou je taai ! :)
Esther

Bericht door Esther »

Wat vervelend dat je ze even moet wegbrengen.
Maar als ze ergens goed zitten dan is het wel bij Chaimel!
En sterkte met jouw man toegewenst.
ray

Bericht door ray »

Ik snap je helemaal maar als mens kan je je helaas niet opsplitsen :???:
Chaimel zorgt goed voor je frutsels dus dat is een zorg minder.
Hoop dat het allemaal goed gaat met Ben. Succes volgende week.
yvonne

Bericht door yvonne »

Dank jullie wel allemaal voor de peptalk! Kan ik wel gebruiken want het is idd wel een zorg alles bij elkaar.
Normaal ben ik aardig stress bestendig maar ik ben er toch wel een beetje zenuwelappig over :oops:
Maar we gaan er vanuit dat alles goed komt.

En Kick, ik zit in een Bastion hotel en de verzekering vergoed 200 euro van de kosten dus dat scheelt weer!
Er is wifi dus laptoppie gaat mee en de ereader ook, TV kijken kan ook nog en ik heb ook nog een online cursus office waar ik aan wil beginnen. Donderdag zijn Merel en Eric vrij van school en komen ze naar Amsterdam om bij Ben op bezoek te gaan en misschien gaan we dan nog iets gezelligs doen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Natuurlijk gaat alles goed komen! Wordt hij ook dinsdag gelijk geopereerd? En zit je in Noord of West in een hotel, Noord is vlakbij ons namelijk. :)

Is wel een beetje op topic....
yvonne

Bericht door yvonne »

heel erg off topic Marjan :fluit:
ik zit in bastion centrum/zuidwest (hendrikje stoffelsstraat)
en ja, hij wordt dinsdag meteen geopereerd.
Marjan

Bericht door Marjan »

Spannend! Ik zal aan jullie denken en natuurlijk ook aan je twee frettenkadetten. :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Zo ik weet niet hoe het bij jullie fretten is, maar hier gaan ze alweer aardig naar hun winter gewicht!
Bibi weegt 815 gram en Presley 2030 gram. Straks nog even nageltjes knippen en het hok schoonmaken en dan kunnen ze naar Chaimel. Stronghold heb ik vorige week uit voorzorg al gedaan.

Het gaat trouwens een stuk beter met Bibi en de brokkenbrei :D
Ik doe er nog een klein schepje waltham door en ik moet er even tijd aan besteden maar ze eet alle bakjes leeg en likt minder aan haar voorpootjes tijdens het eten.
Met Presley gaat het weer goed, niks meer aan de hand. Eet goed, speelt lekker en ik zie geen tekenen van zere oren.
Nu maar duimen dat die kleine stresskip geen terugslag krijgt bij Chaimel!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik duim met je mee!
ray

Bericht door ray »

Ik duim ook mee! :)
Danielle

Bericht door Danielle »