Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Presley en BiBi

Bericht door Karen »

Heerlijk!
Presley heeft lekkere winterspekkies :mrgreen:
Danielle

Bericht door Danielle »

heerlijk!
bij mij blijft die slurf ook echt een succes hoor, als die niet uitligt als ze eruit gaan, zijn ze bij mij van de leg :clown: terwijl ze die toch al 6 jaar hebben :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Ja hier ook hoor, net als het speelkleed.
Marjan

Bericht door Marjan »

Die zien eruit als heel tevreden fretten. :lol: En hier ligt er ook altijd een speeltunnel op de grond, wanneer die in de was zit lopen ze echt te zoeken.
Vooral Nina die mist hem direct maar die gaat er inderdaad ook in slapen daarom noem ik het ook wel eens een slaaptunnel. :clown:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Leuk hoor! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja winterspekkies heeft Presley zeker, maar Bibi groeit ook aardig op het moment. Vrijdag is hier weeg-dag dus ik ben benieuwd. En de speeltunnel wordt hier denk ik ook slaap tunnel Marjan :) Nu is ook een oude spijkerbroek nog favoriet om doorheen te kruipen, maar die is van binnen natuurlijk niet zo zacht als de speeltunnel.

Bibi is vannacht en vanmorgen netjes op de bak geweest. Ook het nachthok was nog schoon. Het wisselt dus echt per dag. Wat wel opvalt, is dat Bibi nog steeds aan haar pootjes richting buikje likt tijdens het eten van de brokkenbrij, als ze puur waltham krijgt doet ze dat niet. Ik denk dus dat ze toch een beetje misselijk is als ze brokkenbrij eet. Ik geef nu de sucralfaat apart en echt een kwartier van te voren om te kijken of dat scheelt. Ze vind het wel vies maar het moet maar even zo. Ik wil toch proberen een goed beeld te krijgen, maak ook filmpjes om binnenkort even met Hanneke te kunnen overleggen.

Vraagje voor degenen die ook brokkenbrij geven, doen jullie dit 2 of 3 x per dag, hoeveel tijd zit er dan tussen en hoeveel geef je per keer? Ik snap dat dit een lastige vraag is want het zal per fret/situatie verschillen, maar graag een indicatie.
Danielle

Bericht door Danielle »

ik geef brokkenbrij met waltham dus de samenstelling is wellicht anders?

in principe krijgt kovu twee keer per dag een volle eetlepel brokkenbrij met kop, gemengd met 3 theelepels waltham met kop. Dat geef ik sowieso in de ochtend voor ik ga werken en dan in de avond. Ene keer als ik thuiskom en t schaaltje is leeg, soms ook pas tegen 9 uur.. ligt er dus aan of het schaaltje leeg is of niet.. als ik meer geef eet hij het niet... enkele keer is het ook niet op. Het is maar net hoe ze pet staat volgens mij
Marjan

Bericht door Marjan »

Nina krijgt hier drie maal daags haar papje van waltham en brokkenbrij. Zij krijgt dan een afgestreken grote theelepel walthampoeder en een grote theelepel met een kleine kop dikke brokkenbrij. Dit maak ik dan nog aan met kokend water.
Maar Nina is maar een kleine fret van 600 gram, is niet meer zo heel erg actief met haar 6,5 jaar en krijgt dit ook als enige voedsel.
Danielle

Bericht door Danielle »

ooh ja, dit is ook kovu zijn enige voer trouwens, hij is rond de kilo. Ik heb wel eens geprobeerd met minder waltham maar dan gaat hij in hongerstaking en dat durf ik niet aan bij hem.
ray

Bericht door ray »

Wat een leuke foto's Yvonne! :hart:
Ze zien er goed uit Presley en Bibi.
Esther

Bericht door Esther »

Wat een leuke foto's!
En wat de brokkenbrij betreft: Ik geef het 2 tot 3 maal daags, maar dan zonder Waltham en met kvv of gemalen muis of kuiken er doorheen gemengd.
Ze geven eigenlijk zelf wel aan wanneer ze weer honger hebben.
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een leuke foto's !

Ik heb geen ervaring met brokkenbrij, dus van mij wordt je niet veel wijzer. :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Gisteren was de wekelijkse grote schoonmaak van de voliere en heb ik meteen eens even alle hangmatjes, dekentjes, mandjes etc uitgezocht.
Toen kwam ik er achter dat de status van de meeste hangmatten echt dramatisch is :shock:
Ik heb eigenlijk nog maar 2 goeie (lees : hele)
De winter komt er straks weer aan en dan zijn die grote hangmatten lekker warm in het nachthok.
Dus zit er niets anders op dan snel 2 nieuwe bij Marjan te bestellen :mrgreen:

Dit weekend willen we de voliere verplaatsen naar een beschut plekje onder de partytent, zodat het met regen en
eventueel sneeuw geen vieze kledderboel wordt. Zo'n voliere is nooit 100% waterdicht en met een beetje wind erbij waait de nattigheid toch naar binnen, ondanks het plexiglas. We doen dit nu voor de 3e winter en het is tot nu toe goed bevallen. Zelf sta ik dan ook droog als ik ze fretten ga verzorgen en dat is natuurlijk ook lekker :)
En als het echt hard gaat vriezen dan plakken we het gaas nog af met bubbeltjes plastic, dat werkt heel goed!

De gewichten zijn deze week gelijk gebeleven, ondanks dat ze vreten als dijkers :roll:
En allebei flink aan het verharen, BiBi krijgt nu ook echt weer een pluizig wintervachtje en een beetje grijs maskertje, zoooo leuk :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk die wollige wintervachtjes. Een paar lekkere warme winterslaapzakken is idd wel nodig!
Zo'n klein maskertje is zo schattig in de winter :hart: Jillz krijgt dat normaal ook, maar deze keer alleen een klein beetje wenkbrouwen...
Marjan

Bericht door Marjan »

Niet handig he, die had je beter voor het symposium kunnen bestellen. :clown:

Het hun kooi dan zo makkelijk te verplaatsen?
yvonne

Bericht door yvonne »

Marjan schreef:Niet handig he, die had je beter voor het symposium kunnen bestellen. :clown:

Het hun kooi dan zo makkelijk te verplaatsen?
Ach ja Marjan, ik dacht dat ik er nog wel een paar had liggen, maar het waren allemaal oude en ook eigenlijk te klein :)

Ja, de kooi is op zich makkelijk te verplaatsen. We hebben er een bodem van betonplex plaat in gemaakt en daaronder allemaal wieltjes. Dus met z'n tweetjes kun je hem (wel voorzichtig uiteraard) verrijden.
We zijn bijna klaar voor vandaag, we hebben meteen ook de tuin gedeeltelijk gedaan maar dat maken we morgen af.
Het begint al een beetje te schemeren dus dan kun je niet veel meer doen.

Ga zo een lekkere bak waltham voor mijn moppies maken (vind dat ze dat wel verdiend hebben) en dan mogen ze weer in hun buitenhok, nu liggen ze lekker binnen, in de hangmat te slapen.
Esther

Bericht door Esther »

Altijd leuk ja: als ze hun winterjasjes weer krijgen ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Grappig dat ze bij jou hun winter jasjes alweer krijgen, hier nog niet maar dat zal er wel mee te maken hebben dat het binnen fretten zijn. :)
Danielle

Bericht door Danielle »

winterjasjes zijn heerljk!!
yvonne

Bericht door yvonne »

Presley is dit jaar laat met zijn wintervacht, die wil nog niet zo, maar Bibi is net een "pluizenbolletje" en zo noem ik haar nu ook :D
Gesloten