Max heeft het coronavirus
Re: Max heeft het coronavirus
Thanks!
spannend, ook veel succes voor hem
Van mij ook heel veel succes en mijn duimen draaien voor Max!
Max is weer mee terug naar huis. Zijn bloed is onderzocht en daaruit bleek wel dat hij een galweg probleem heeft. Alleen wil Hanneke hem eerst een maand op de synulox hebben in de hoop dat dit even weer verbetering geeft.
Eigenlijk vindt ze het toch nog iets te vroeg om hem open te maken en zou ze dit het liefst willen combineren met ooit bijvoorbeeld een insulinoom operatie wat er volgens haar toch ook ooit aan zit te komen.
Maar wanneer de antibiotica geen verbetering geeft dan gaat hij alsnog open en wordt zijn galblaas verwijderd.
Verder was hij tijdens het palperen wel iets gevoelig op zijn maag, daar gaat hij voor aan de sucralfaat en omeprazole, maar verder voelde zijn buikje lekker soepel aan.
Ik ben best opgelucht dat Maxiepaxie weer lekker mee terug kan, hij zT ook gelijk heerlijk zijn muizen te verorberen in de carrier.
Eigenlijk vindt ze het toch nog iets te vroeg om hem open te maken en zou ze dit het liefst willen combineren met ooit bijvoorbeeld een insulinoom operatie wat er volgens haar toch ook ooit aan zit te komen.
Maar wanneer de antibiotica geen verbetering geeft dan gaat hij alsnog open en wordt zijn galblaas verwijderd.
Verder was hij tijdens het palperen wel iets gevoelig op zijn maag, daar gaat hij voor aan de sucralfaat en omeprazole, maar verder voelde zijn buikje lekker soepel aan.
Ik ben best opgelucht dat Maxiepaxie weer lekker mee terug kan, hij zT ook gelijk heerlijk zijn muizen te verorberen in de carrier.
Oh en ik vergeet te vertellen dat Hanneke toch liever heeft dat we hem geen probiotica meer geven. Zij had een documentaire gezien over probiotica bij mensen en dat dit in lang niet alle gevallen zo goed blijkt te zijn. Dus eigenlijk is er nog te weinig over bekend hierover en dan helemaal hoe dit bij dieren werkt. Dus daar gaan we toch maar mee stoppen, ook al vond ik zijn ontlasting echt beter de laatste tijd.
Dat is goed nieuws! Hopelijk knapt hij weer op van de medicijnen! Geef die knapperd maar een dikke knuf van me..
Haha, dat zal ik doen.
Klinkt goed, hopelijk duurt de operatie nog lang
Probiotica is redelijk "nieuw" inderdaad en al helemaal bij dieren. Lijkt me een verstandig besluit.
Probiotica is redelijk "nieuw" inderdaad en al helemaal bij dieren. Lijkt me een verstandig besluit.
Nu kijken of de medicijntjes gaan helpen. Maar waarom zit een insulinoom operatie aan te komen bij Max?
Ja dat vroeg ik ook gelijk want zijn suiker was nu nog mooi met een 6,4. Maar ik denk ook dat ze bedoelde dat wanneer dat eraan zit te komen, dat ze hem dan het liefst zou openmaken om hem niet nu alleen voor die galblaas te hoeven openmaken. Ze heeft de laatste tijd erg veel fretten moeten opereren aan insulinomen terwijl deze fretten vaak allemaal prooi-eters waren. Dus dat is geen garantie meer tegenwoordig dat er geen insulinomen gaan ontstaan op latere leeftijd.
Maargoed, wanneer zijn leverwaarden te hoog blijven dan wil ik hem toch open hebben. Ik wil niet zitten wachten op dat hij opeens geel wordt en Hanneke dan toevallig op vakantie is of iets.
Maargoed, wanneer zijn leverwaarden te hoog blijven dan wil ik hem toch open hebben. Ik wil niet zitten wachten op dat hij opeens geel wordt en Hanneke dan toevallig op vakantie is of iets.
Het is inderdaad geen garantie meer alleen maar prooi. Wanneer laat je de leverwaarden weer controleren.
Over vier weken hebben we weer een afspraak gepland.
Hopelijk dan verbetering te zien voor kleine Max.
Ik duim dat de medicijnen hun werk doen en hij voorlopig nog niet onder het mes hoeft.
Ik duim ook mee, wel fijn dat hij nu niet onder het mes hoeft !
Dat wel, maar ik zie het als uitstel hoor, die galblaas zal er gewoon een keer uit moeten. En eigenlijk wil ik niet echt wachten totdat hij er doodziek van wordt of dat het een spoedgeval gaat worden als hij opeens geel zou worden. Daar moet ik helemaal niet aan denken.
Nee daar moet je zeker niet aan denken....
Maar wel fijn dat hij voorlopig nog even niet onder het mes hoeft!
Maar wel fijn dat hij voorlopig nog even niet onder het mes hoeft!
Oké, waar zal ik beginnen.... Om te beginnen maar met het meest positieve nieuws, een operatie is voorlopig van de baan. Hanneke heeft niet het idee namelijk dat Max daar van zou opknappen. Daarbij komt dat zijn leverwaarden flink waren verbeterd en door zijn chronische darmprobleem en daardoor verslechterde weerstand zou een operatie in zijn geval toch wel extra risico's met zich meebrengen. Ook is zijn galblaas niet de oorzaak van zijn darmprobleem en kunnen we ons beter concentreren op wat wél deze problemen veroorzaakt, namelijk zijn Corona-besmetting.
Voor de zekerheid werd met een druppel bloed getest of hij inderdaad besmet is en de uitslag was positief, Max is (ooit) met het Corona-virus in aanraking geweest.
Omdat Hanneke op dit moment bezig is met het (her)schrijven van een medisch artikel over het Corona-virus bij fretten, kwam zij in een Amerikaans artikel hierover tegen dat juist bij besmette fretten goede resultaten werden behaald met, jawel, Probiotica! Ook kwam in dit artikel Interferon ter sprake en zelfs toediening van melatonine. Dat laatste zou een positieve uitwerking hebben op de weerstand, net zoals eigenlijk de Interferon.
Omdat Max onvoldoende reageert op antibiotica (zijn ontlasting is daar niet door verbeterd de afgelopen maand) maar wel goede resultaten had bij de Interferon behandeling in het verleden kunnen we eigenlijk met zekerheid vast stellen dat zijn chronische darmprobleem worden veroorzaakt door dit virus.
Daarom gaan we ons de komende tijd daarop richten door een voor een deze middelen te gaan inzetten en dan om te beginnen met de Probiotica omdat hij daar eerder al goed op leek te reageren.
Ik heb een week geleden Tannetje Koning in een mail om advies gevraagd welke Probiotica ik het beste in kan zetten bij een fret en daar wacht ik nog even op.
Ook moet ik nu gelijk al beginnen met het spuiten van vitamine B12 omdat hij dit tekort komt door zijn chronische darmprobleem. Max had ook al een lichte bloedarmoede. Hij moet dit eerst dagelijks toegediend krijgen en vervolgens om de week zijn leven lang.
Mocht hij toch niet voldoende reageren op de Probiotica gaan we toch weer met de Interferon beginnen en wel de iets sterkere druppels dan die hij al eerder heeft gekregen uit België.
Als laatste redmiddel kunnen we dan overwegen om een melatonine implantaat te zetten maar daar wilde Hanneke eerst nog even wat informatie over gaan inwinnen en voorlopig kunnen we eerst met de andere behandelingen aan de gang.
Voor de zekerheid werd met een druppel bloed getest of hij inderdaad besmet is en de uitslag was positief, Max is (ooit) met het Corona-virus in aanraking geweest.
Omdat Hanneke op dit moment bezig is met het (her)schrijven van een medisch artikel over het Corona-virus bij fretten, kwam zij in een Amerikaans artikel hierover tegen dat juist bij besmette fretten goede resultaten werden behaald met, jawel, Probiotica! Ook kwam in dit artikel Interferon ter sprake en zelfs toediening van melatonine. Dat laatste zou een positieve uitwerking hebben op de weerstand, net zoals eigenlijk de Interferon.
Omdat Max onvoldoende reageert op antibiotica (zijn ontlasting is daar niet door verbeterd de afgelopen maand) maar wel goede resultaten had bij de Interferon behandeling in het verleden kunnen we eigenlijk met zekerheid vast stellen dat zijn chronische darmprobleem worden veroorzaakt door dit virus.
Daarom gaan we ons de komende tijd daarop richten door een voor een deze middelen te gaan inzetten en dan om te beginnen met de Probiotica omdat hij daar eerder al goed op leek te reageren.
Ik heb een week geleden Tannetje Koning in een mail om advies gevraagd welke Probiotica ik het beste in kan zetten bij een fret en daar wacht ik nog even op.
Ook moet ik nu gelijk al beginnen met het spuiten van vitamine B12 omdat hij dit tekort komt door zijn chronische darmprobleem. Max had ook al een lichte bloedarmoede. Hij moet dit eerst dagelijks toegediend krijgen en vervolgens om de week zijn leven lang.
Mocht hij toch niet voldoende reageren op de Probiotica gaan we toch weer met de Interferon beginnen en wel de iets sterkere druppels dan die hij al eerder heeft gekregen uit België.
Als laatste redmiddel kunnen we dan overwegen om een melatonine implantaat te zetten maar daar wilde Hanneke eerst nog even wat informatie over gaan inwinnen en voorlopig kunnen we eerst met de andere behandelingen aan de gang.
Ik ben benieuwd. Claudia Vinke was niet zo weg van het melatonine implantaat, omdat deze toch wat bijwerkingen kon hebben. Het is goed dat Hanneke dat eerst uit gaat zoeken.
Het immuun systeem opkrikken kan wel eens goed uitwerken bij Max denk ik.
Het immuun systeem opkrikken kan wel eens goed uitwerken bij Max denk ik.
Dat vertelde ze inderdaad. Maar schijnbaar wordt het in Amerika wel gegeven zonder problemen. Maar het zou ook het laatste middel zijn wat we gaan gebruiken, als al het andere niet gaat helpen wil ik het middel eigenlijk wel gewoon gaan uitproberen op Max. Met deze bagger ontlasting haalt hij sowieso de 8 niet ben ik bang.