Noury en Queeny

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Minka
Aantal fretten: 0

Re: Noury en Queeny

Bericht door Minka »

Karen schreef:Yups...de gastarbeiders hebben hun permanente verblijfsvergunning gekregen :mrgreen:
Goed zo en ze zijn helemaal gewend zo te zien. :D
Karen

Bericht door Karen »

Heel goed geïntegreerd...bij mij slijmen en knuffelen en bij de heren mag er 'geweld' gebruikt worden :lol:

Nee zonder geinen, ze zijn echt leuk! Steeds vaker zien ze de lol van spel in...ook met onbekende dingen of speelgoed dat geluid maakt. Zo was Queeny doodsbang voor een kraaktunnel en sinds twee dagen rent ze er doorheen. Vanochtend sprong ze er per ongeluk tegen aan, al spelende met een balletje. Ze stopte wel met spelen, maar schoot niet gelijk onder de kast :juich: Ook handen gaan ze steeds meer vertrouwen en ik kan al wat 'handworstelen' zonder gelijk geperforeerd te worden :D de 'gewone' dingen gaan al zonder na te denken. Af en toe komt er dan nog wel eens een hapje als ze er niet mee eens zijn, maar dat wordt ook steeds sporadischer! Bij beiden kan ik inmiddels in de kooi bezig zijn zonder dat ik aangevallen wordt en kan ik ze als het nodig is uit de hangmat of nachthok plukken. Ze pakken hun eten en snoepjes nu heel voorzichtig uit de hand of eten het zelfs op schoot vanuit mijn hand op.
Kortom het gaat heel goed :D ...bij mij. Rui mag ze even rustig aanhalen als ze zelf naar hem toe gaan en Gideon moeten ze helemaal niet. Het moment dat hij zijn hand uitsteekt hangen ze er in :roll: Wellicht dat dat ook nog verbetert hoor, ze bemoeien zich ook niet erg veel met hen. Gideon is ook wat luidruchtig, dus ik denk dat ze van hem gewoon nog bang zijn.

Ik ben helemaal 'in love' met dit stel :hart: :hart: ....en niet in de laatste plaats, ben ik bijzonder blij dat Jillz niet in de stress raakt met hun erbij!
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

:juich: Ze blijven! :juich:
Danielle

Bericht door Danielle »

wat een heerlijke foto
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

:juich:
ray

Bericht door ray »

Geweldig om te lezen Karen hoe die twee opbloeien bij je. :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Super dat het zo goed gaat met die 2 Karen! En fijn dat ze mogen blijven :D Het zijn echt scheetjes hoor :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Vanavond hebben we Noury eventjes aan het tuigje mee naar buiten genomen. Een paar minuutjes maar, want hij vond het dood eng.
Ik heb hem lekker op schoot gehouden, maar na eventjes wilde hij toch wel even op de grond. Dat was toch wel erg spannend! Ik heb hem na een minuutje weer opgetild, want het was het trillen geblazen en een dikke plofstaart.

We zijn weer gauw naar binnen gegaan en daar sloeg hij gelijk aan het stuiteren en springen en vond hij de moed snel weer terug. Hij durfde zelfs tegen Rui op te springen om hem uit te dagen :lol:

Voor de eerste keer niet verkeerd en ik ben zeker heel tevreden, alleen al dat hij niet een keer heeft geprobeerd om te bijten in zijn onzekerheid buiten!

Ik ben zoooo verschrikkelijk gek met dit ventje :hart: :hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat leuk Karen, ik kan me voorstellen dat het rete- spannend is voor het eerst naar buiten voor een fret. maar dit is in ieder geval gelukt ! :D
Kick

Bericht door Kick »

Hij gaat goed! :D
ray

Bericht door ray »

Leuk. Vooral dat gesprint en watdancen als hij weer binnen is.
Frettenvrienden

Bericht door Frettenvrienden »

:juich: :juich: :juich:
Minka

Bericht door Minka »

Was Noury nog niet buiten geweest, dat kan toch makkelijk bij jullie in de tuin of kwam het door het tuigje.
Karen

Bericht door Karen »

We waren met tuigje aan de voortuin ingegaan....dat is heeeeeel anders :mrgreen:

Vanochtend hebben we samen met hem in de 'grote tuin' (achter) doorgebracht. Hij heeft het heerlijk naar zijn zin gehad, maar vond het eerst toch ook wel weer eng. Alleen zag hij er nu al snel de lol van in en heeft nog even een duik in het duivenbad genomen :brush:

Misschien scheelt het ook dat Jillz voor hem al een geur spoor had achter gelaten :clown:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Esther

Bericht door Esther »

Wat leuk dat het buiten goed beviel! :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik weet niet wat er in de lucht zit, maar Queeny heeft gisteren en vandaag ook al haar speelballetjes gesloopt :shock: Daar speelt ze al een aardig poosje mee en ineens moest het kapot...
Ze heeft inmiddels ook echt de tuin uitgevonden. Ze vindt het heerlijk buiten en is helemaal niet onder de indruk van vogels of andere geluiden. Helemaal gewend en met vertrouwen, ook als er mensen langslopen in de steeg...even het kopje omhoog en daarna gewoon verder gaan :D
Misschien dat rammen toch iets banger zijn buiten? :?: Noury is graag buiten, maar veel angstiger dan zij en Jillz. Dat heb ik met Baldur en Nix ook altijd gezien, maar dacht dat het was omdat het albino's waren....

Queeny is voor mij erg lief geworden. Ik krijg kusjes van haar en ze accepteert bijna alles van mij zonder morren, zolang ik het maar rustig doe. Zo af en toe vindt ze het zelfs lekker om op schoot geknuffeld te worden...voor heel even dan :lol:
Spelen wordt nog aan gewerkt, want dat gaat nog veel te fel. Ze bijt erg hard in je handen, maar houdt al niet meer vast...we komen er wel!
Anderen wantrouwt ze nog steeds en bijt ze waar ze pakken kan. Soms eerst even snuffelen, zoals bij Rui, maar al gauw komen de tanden en dan laat ze ook niet zo makkelijk los. Gelukkig weet ik nu hoe haar te hanteren en de boel rustig los te krijgen zonder dat ze gaat schudden...hopelijk komt dat ook ooit nog eens goed.

Noury heeft zich ontpopt tot mijn huishondje aka knuffelbeer. Hij loopt me overal achterna, vindt het niet leuk als hij ergens moet spelen buiten mijn buurt, alhoewel hij best eens naar buiten gaat als ik binnen ben hoor...maar dan houdt hij me wel in de gaten en komt toch af en toe even checken of ik nog in zijn blikveld ben :lol:

In de avond hebben we deze monsters nog extra los, maar dan de kamer afgescheiden met de playpen, zodat Rui ook rustig kan zitten zonder gebeten te worden. Queeny vermaakt zich dan uitstekend. Zij vindt in de avond los duidelijk leuker dan in de ochtend....Noury precies andersom :lol: hij verzint van alles om maar gewoon over het hek heen te komen om bij mij op schoot le liggen chillen :hart: Gisteravond hebben we het hek voor hem daarom maar open gelaten en dat ging eigenlijk best goed. Hij heeft gewoon over Rui heen gewalst alsof hij een meubelstuk was :mrgreen: ...om vervolgens bij mij te komen liggen.
Lekkere hunk :hart:
Minka

Bericht door Minka »

Karen, ik geloof dat je helemaal gevallen bent voor die twee. Volgens mij is bij jou ook de zomer begonnen met die twee. Heerlijk genieten en Rui ook een beetje zijn veiligheid geven. :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zie Rui al zitten met de playpen om zich heen. :lach:
ray

Bericht door ray »

:lach:

Karen je bent echt aan het genieten van ze, heerlijk.

Dat rammen angstiger zijn buiten, herken ik wel. Bo maakte het allemaal niks uit, wat voor geluid ook. Ze schrok nergens van, Rebel schiet naar binnen als iemand bijvoorbeeld het gras aan het maaien is. :lol:
Plaats reactie