Ook lees ik nu dat als je de druppels verdund met heet water de alcohol oplost..

Maar ik zou toch heel terughoudend zijn met het gebruik van deze druppels bij fretten. Ik weet niet wat het alcoholpercentage is van de Bachbloesemdruppels maar ik weet dat bijvoorbeeld die van dr. Vogel bijna uit pure alcohol bestaan. Dit krijg je echt niet verdampt door dit in heet water op te lossen.
 Maar ik zou toch heel terughoudend zijn met het gebruik van deze druppels bij fretten. Ik weet niet wat het alcoholpercentage is van de Bachbloesemdruppels maar ik weet dat bijvoorbeeld die van dr. Vogel bijna uit pure alcohol bestaan. Dit krijg je echt niet verdampt door dit in heet water op te lossen.Hier wil ik namelijk ook nog even op reageren. Die druppels komen dan op deze manier misschien amper in de maag terecht maar de alcohol wordt wél door het mondslijmvlies opgenomen in het bloed. En net als dat antibiotica die intraveneus wordt ingebracht schade kan toebrengen aan de maag kunnen die druppels alcohol natuurlijk ook de maag en ook de lever bereiken. En voor fretten is alcohol puur vergif, ook in kleine hoeveelheden dus persoonlijk zou ik het nooit aan een fret ingeven.Karen schreef:Ik heb ooit ook Bachdruppels gebruikt bij een maagpatient en heb daar toen geen problemen mee ervaren Mariël. Het is ook maar een of hooguit twee druppeltjes die je in het bekje geeft, dus de alcohol die de maag bereikt is te verwaarlozen.
 ...en speciaal gemaakt door iemand die er verstand van heeft, niet zelf aangemodderd of gemixt.
 ...en speciaal gemaakt door iemand die er verstand van heeft, niet zelf aangemodderd of gemixt.
 (we gebruiken het daarom ook graag in de restauratie, want het verdampt snel, dus daar kan je handig gebruik van maken)
 (we gebruiken het daarom ook graag in de restauratie, want het verdampt snel, dus daar kan je handig gebruik van maken)