Balkon fret- en catproof laten maken
Re: Balkon fret- en catproof laten maken
Dan is het best de moeite om te investeren in een veilig balkon.
- fem fatale
Precies. Komt qua planning wel lastig uit natuurlijk, eerst verhuizen, over een paar weken krijg ik waarschijnlijk een nieuwe keuken - waar ik zelf de inbouwapparatuur voor betalen (ik krijg sowieso een nieuwe keuken, vraag is wanneer), en dan ook nog dit. En dat balkon heb ik liever vandaag dan morgen. Zelfs Puk heeft al een paar keer voor de deur gestaan "Dit is toch een deur naar buiten? Die kan toch open?" en Puk komt helemaal niet zo vaak aan die kant van het huis.
Zeker de moeite waard dan, maar ja het zijn inderdaad veel kosten tegelijker tijd.
- fem fatale
Ja, maar een jaar wachten vind ik ook niet echt een optie, Puk is al bijna 5, en in het verleden vonden mijn oudere fretten buiten vaak niet meer zo leuk (omdat ze nog slechter gingen zien, slechter gingen horen, het sneller koud hadden en dat soort dingen). Nu was dat wel een park en niet een eigen balkon en is Puk niet te vergelijken met mijn vorige fretten van die leeftijd, maar toch. Ik denk ook ergens dat als ze nu weer de hele zomer naar buiten zou kunnen, ze het volgend jaar ook weer makkelijker doet.
- fem fatale
De eerste offerte binnen, 900 euro, zelf nog halen en in elkaar zetten. Ben benieuwd wat mijn papa daarvan vindt.
Dat zijn prijzen ja, zoiets verwachtte ik wel.. Niets voor mijn balkon dus, want zodra het even kan wil ik hier weg..
En dan heb je het balkon van onder tot boven dicht? Want dan valt het mij nog best mee eigenlijk.
Ik vind het ook wel meevallen eerlijk gezegd
- fem fatale
Ja, voor mij is 900 euro best veel geld, maar dit is een ren zo groot als mijn balkon en dan valt het inderdaad wel mee. Zal wel moeten wachten tot vakantiegeld binnen is, want ik heb dit niet zomaar liggen.
Het is inderdaad te doen, maar het is inderdaad een flinke investering. Ik zou dat ook niet zomaar voor dit hebben liggen. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien straks!
Een flinke uitgave, maar op zich voor het hele balkon valt de prijs niet tegen.
- fem fatale
Tweede offerte binnen, net laten bevestigen wordt tussen de 700 en 900 euro, maar omdat je hier niet kan parkeren zal het wel eerder 900 worden. Is het wel bevestigd.
Maar het net wordt vastgemaakt aan vanalles. Nu mag je op zich best wel dingen vastmaken aan een huurhuis, maar het moet wel te herstellen zijn natuurlijk, dus dat vind ik wel een nadeel.
Maar het net wordt vastgemaakt aan vanalles. Nu mag je op zich best wel dingen vastmaken aan een huurhuis, maar het moet wel te herstellen zijn natuurlijk, dus dat vind ik wel een nadeel.
Maar met een net ben je er toch niet voor Puk? Waar maak je het onderste deel dan mee dicht?
- fem fatale
Zo'n net is fijnmazig, dus Puk kan er niet doorheen en het wordt dan ook tot de grond vastgezet. Maar ik vind het wel iets enger, omdat aan de randen de ruimte iets groter zal zijn. In mijn vorige huis hadden we het ingegraven, dan heb je dat niet.
Ik vind het best veel geld, al is je balkon wel heel erg groot.
Inderdaad moet het ook weer makkelijk te verwijderen zijn mocht je weer verhuizen, maar ja, dan heeft Puk wel een hele fijne speelplek buiten.
Inderdaad moet het ook weer makkelijk te verwijderen zijn mocht je weer verhuizen, maar ja, dan heeft Puk wel een hele fijne speelplek buiten.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik vind een net een beetje eng, ben dan bang dat ze met hun nageltjes vast blijven haken.
En ik dacht dat de offerte voor het dichtmaken van het hele balkon was met panelen enzo? Of doe je dat gaas tijdelijk?
En ik dacht dat de offerte voor het dichtmaken van het hele balkon was met panelen enzo? Of doe je dat gaas tijdelijk?
Voor net vind ik het wel erg prijzig ...en ik zou mijn fret daar niet echt veilig bij wanen. Misschien is Puk niet zo'n klimmer of uitbreker.
- fem fatale
Niet zo'n klimmer, en net klimt heel moeilijk. Wel een uitbreker.
Voor een net vind ik het erg veel geld, dacht ook dat je een offerte had voor het aluminium frame met gaas. En ik zou nooit een fret loslaten in een balkon wat met een net is dicht gemaakt. Dan zou ik eerder de onderkant dichtmaken met plexiglas en de bovenkant met een net voor de kat maar zeker niet alleen maar met een net. Veel te link voor een fret.