Koda heeft een nierontsteking
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Koda heeft een nierontsteking
Arme Koda.....hopelijk gaan de injecties zijn werk doen en knapt ze snel weer op!
Moet je nu elke dag naar de dierenarts voor die injecties? Ook in het weekend?
Moet je nu elke dag naar de dierenarts voor die injecties? Ook in het weekend?
Lijkt me wel....je kunt in het weekend niet zomaar even stoppen
Als Hanneke niet op vakantie geweest zou zijn, zou Koda denk ik opgenomen moeten worden, dus wat dat betreft is het al lekker voor Mariël dat ze thuis is
Als Hanneke niet op vakantie geweest zou zijn, zou Koda denk ik opgenomen moeten worden, dus wat dat betreft is het al lekker voor Mariël dat ze thuis is
Zo'n injectie moet inderdaad dagelijks worden gedaan dus dan zal je naar een dierenarts op zoek moeten met weekenddienst. Hier in Amsterdam heb je bijvoorbeeld een dierenziekenhuis (voorheen spoedkliniek) die ook in het weekend open is.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ja ik begrijp dat je niet zomaar kunt stoppen met die injecties, maar mag/kan Mariël het dan niet zelf doen? Lijkt mij toch ook wel stressen voor Koda, elke dag naar de DA, buiten dat een dure grap wordt al die consulten
Als het niet anders kan, dan doe je het natuurlijk voor Koda.....maar het lijkt mij zo'n gedoe.
Hoe gaat het vandaag met Koda?
Als het niet anders kan, dan doe je het natuurlijk voor Koda.....maar het lijkt mij zo'n gedoe.
Hoe gaat het vandaag met Koda?
Ik denk dat een da hier niet zo moeilijk over doet als ze weten wat de reden is. Het gebeurd vaker dat een dier injecties nodig heeft maar geen consult behoeft. Kwestie van even rondbellen welke da er in de buurt zit (en nu weeknddienst heeft) en daar wat mee afspreken.
Je mag als niet dierenarts niet zomaar alles zelf spuiten. Bijvoorbeeld vitamine B12 of insuline bij een dier met suikerziekte is geen probleem. Maar antibiotica of vaccinaties en dat soort zaken mag je wettelijk niet als particulier injecteren.
Ja Koda moet 7 dagen achter elkaar elke dag een injectie..
Gelukkig zit er hier een dierenartsenpraktijk met meerdere vestigingen vlakbij mij (en daar werken 10 da's ) .. Zij hebben mij al eerder uit de brand geholpen met medicijnen die Koda meteen nodig had en ik haal daar vaak Waltham.. Zij zijn dus bekend met Koda haar verhaal en zijn altijd erg behulpzaam..
Ik heb van Hanneke wel voor de zekerheid Marbocyl-pilletjes meegekregen, mocht ik daar toch niet terecht kunnen, maar de injecties zijn gewoon beter voor haar..
Gelukkig zit er hier een dierenartsenpraktijk met meerdere vestigingen vlakbij mij (en daar werken 10 da's ) .. Zij hebben mij al eerder uit de brand geholpen met medicijnen die Koda meteen nodig had en ik haal daar vaak Waltham.. Zij zijn dus bekend met Koda haar verhaal en zijn altijd erg behulpzaam..
Ik heb van Hanneke wel voor de zekerheid Marbocyl-pilletjes meegekregen, mocht ik daar toch niet terecht kunnen, maar de injecties zijn gewoon beter voor haar..
Net Koda d'r temperatuur opgenomen: 38,2!
Wel is ze erg rustig vandaag..
Ik blijf zelf maar zoveel als mogelijk ver bij d'r vandaan, want ik ben echt snip en snip en snip verkouden..
Wel is ze erg rustig vandaag..
Ik blijf zelf maar zoveel als mogelijk ver bij d'r vandaan, want ik ben echt snip en snip en snip verkouden..
Hé dat is goed nieuws zeg Ze reageert in ieder geval goed op de marbocyl!
Anders een paar chirurgische mondkapjes halen voor jezelf bij de apotheek Mariël. Die heb ik nu ook maar standaard in huis na die virus uitbraak hier waar Jillz een longontsteking mee heeft opgelopen. Hier snappen ze er niet echt veel van als ik niet wil knuffelen met ze
Anders een paar chirurgische mondkapjes halen voor jezelf bij de apotheek Mariël. Die heb ik nu ook maar standaard in huis na die virus uitbraak hier waar Jillz een longontsteking mee heeft opgelopen. Hier snappen ze er niet echt veel van als ik niet wil knuffelen met ze
Let goed op of dat niet komt doordat ze toch maagpijn krijgt want dat zou kunnen gebeuren door de Marbocyl.Koda066 schreef:Wel is ze erg rustig vandaag..
Maar dat haar koorts is gezakt is een goed teken.
wat een verhaal, hopelijk knapt ze nu gewoon op!
Dat klinkt erg goed dat ze reageert Mariel, fantastisch ! Go Koda, go !!
Zet 'em op Koda!
En beterschap Mariel
En beterschap Mariel
De koorts zakt gelukkig, dus de marbocyl doet zijn werk denk ik. Dat is in ieder geval positief!
Misschien is ze rustiger door de medicijnen en de indrukken van gisteren?
Jij ook beterschap Mariël
Misschien is ze rustiger door de medicijnen en de indrukken van gisteren?
Jij ook beterschap Mariël
Fijn dat koda's temperatuur weer normaal is!
En jij ook beterschap Mariël.
En jij ook beterschap Mariël.
Nu is haar temperatuur weer 39,6..
En ze is nog steeds heel erg rustig..
En ze is nog steeds heel erg rustig..
Zo zeg, die heeft het goed te pakken. Maar meer als dat je nu al doet voor haar kun je niet dus heef het gewoon even de tijd hoor Mariël. Op zich is dat rustige gedrag ook helemaal niet gek bij koorts, neem jezelf maar wanneer je ziek bent. Haar lijfje heeft gewoon die rust nodig nu.
Ja dat is ook wel zo.. Maar ik zie haar gewoon het liefst lekker spelen..
Nu was ze gisteravond heel erg aan het hoesten en aan de hoezen aan het krabben.. Ik dacht dat het hoesten misschien kwam doordat de troep uit haar longen loskwam en dat zeer deed aan haar keeltje..(ze heeft natuurlijk ook een chronische keelontsteking.. ) Dus misschien is nu d'r keel verergerd?
Nu was ze gisteravond heel erg aan het hoesten en aan de hoezen aan het krabben.. Ik dacht dat het hoesten misschien kwam doordat de troep uit haar longen loskwam en dat zeer deed aan haar keeltje..(ze heeft natuurlijk ook een chronische keelontsteking.. ) Dus misschien is nu d'r keel verergerd?
Lastig hoor maar ik zou haar lekker met rust laten. Slaap is ook een goed medicijn
Ik lees nu net wat er met Koda aan de hand is. Arm ding
Hopelijk slaan de medicijnen verder goed aan en daalt de koorts ook zo snel mogelijk.
Veel beterschap, Koda!
Hopelijk slaan de medicijnen verder goed aan en daalt de koorts ook zo snel mogelijk.
Veel beterschap, Koda!