Max heeft het coronavirus

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Mariël
Aantal fretten: 1

Re: Max heeft het coronavirus

Bericht door Mariël »

:juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

De afgelopen drie weken is Max qua gedrag echt vreselijk vooruit gegaan. Zijn ontlasting blijft redelijk hetzelfde, het is compact, geen slijm of waterdunne prut en het stinkt niet. Ook al zijn het geen prachtige drollen, het is veel slechter geweest dus ik ben best wel tevreden.

Vanaf vandaag gaat voor de komende 3 weken de dosis Prednison omlaag dus we zitten de komende dagen weer met onze neus boevn zijn bak elke ochtend. :brush:

Dit is zijn ontlasting van de afgelopen 3 weken en de foto's zijn telkens in de ochtend genomen:

Afbeelding
2 april

Afbeelding
5 april

Afbeelding
6 april

Afbeelding
9 april

Afbeelding
13 april

Afbeelding
20 april
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik denk dat je bij Max ook meer naar zijn gedrag moet kijken, want dat is denk ik voor Max de graad meter. Wel toppie dat het behandelplan aan slaat bij Max.

De poepjes op 5 en 6 april zijn wel wat beter, maar het zijn wel prut poepjes zeg, maar goed ik denk dat je voortaan met je ogen dicht de poepbak moet leegmaken en als Max zijn gedrag goed is, dan is het goed.
Esther

Bericht door Esther »

De drolletjes van 5 en 6 april zien er inderdaad redelijk uit.
En ik hoop dat wanneer jullie af gaan bouwen met de Prednison dat de drolletjes dan niet zullen verslechteren.
Fijn dat Max zich goed voelt en dat telt! ;)
Kick

Bericht door Kick »

Jullie hebben gelijk hoor; zijn gedrag is nu waar het om gaat en overduidelijk is dat hij lekker in z'n vel zit. Dus daar gaan we dan maar voor :D
Karen

Bericht door Karen »

Het is al zo veel beter dan het was! :D Ik denk zelf dat je voor Max hier heel tevreden mee kan zijn. Je moet denk ik niet meer willen dat er prachtige drollen in de bak liggen....daar zijn de darmen al te veel voor aangetast.

Als Maxje zich goed voelt, dan gaat het goed :D
ray

Bericht door ray »

Ik sluit me aan bij de rest, het is veel beter dan het was. En als Max zich goed voelt, dan doe je het daarvoor toch. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Max gaat super goed, hij is echt ontzettend actief, is vrolijk en weet zichzelf heerlijk te vermaken.
Hij wordt alleen een beetje vals door die Prednison en bijt mij regelmatig tijdens het spelen, Ik heb al gedreigd dat hij in de heropvoeding moet bij Natas als hij zo doorgaat. :brush:

Nee echt zonder dollen, ik ben zo blij met hoe mijn mannetje het doet nu. Hij speelt met de hengel, met balletjes en is ook heel lang lekker bezig met van alles en nog wat. Hij wil weer in de tuin, mokt regelmatig en dat klinkt mij als muziek in de oren.
Ik weet dat mijn ventje best ziek is, zijn darmen zullen nooit meer herstellen dus oud zal hij niet worden helaas. Maar liever wat korter echt happy dan langer een beetje sukkelen met hem. Dus ik geniet nu met volle teugen van mijn puppenventje. :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat superfijn Marjan, dat Max zo goed gaat! Geniet maar lekker van zijn streken en zijn mokjes :mrgreen:
Hopelijk mag hij nog een poosje zo goed blijven gaan.
Esther

Bericht door Esther »

Wat heerlijk dat Max weer lekker aan het mokken is:
Dat is toch een teken ,ondanks zijn ziekte, dat hij lekker in zijn velletje zit :D
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijke berichten zeg :juich:
Danielle

Bericht door Danielle »

Zeker ! :juich:
Mariël

Bericht door Mariël »

JEEJ! Laat Maxie maar lekker mokken! :juich:
ray

Bericht door ray »

Dit lezen we graag :juich:
Mayke

Bericht door Mayke »

Helemaal mee eens !! :juich:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Daar doe je het allemaal voor een Maxje die weer heerlijk in zijn pelsje gaat zitten. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ondanks dat Max zelf weer heerlijk in zijn vel zit, wordt zijn ontlasting met een lagere dosering Prednison toch weer minder. Ik had met Hanneke overlegd dat wanneer dat zou gebeuren, ik de dosering weer omhoog mocht brengen en dat heb ik ook gedaan een paar dagen geleden.

Verder ben ik begonnen om Max L-Glutamine te geven. Ik werd hierop geattendeerd door Nanja van Prooidier.nl, zij vertelde dat dit middel vaak in combinatie met Probiotica wordt ingezet bij honden met een ernstig darmprobleem. Kort gezegd komt het erop neer dat dit middel de darm minder doorlaatbaar maakt, het een ondersteunende werking heeft bij de stofwisselingsprocessen en dat het een positieve invloed heeft op het imuunsysteem.

Zelf ben ik het ook gaan gebruiken, ook om te weten hoe verdraagzaam het middel is op een zwakke maag bijvoorbeeld, of ik er niet misselijk van wordt of dat het een vervelende reactie juist op de darmen zou geven.
Zowel Max en ik hebben er in ieder geval nog geen last van ondervonden dus ik ben benieuwed hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken bij hem.

Meer hierover vind je hier: http://www.naturafoundation.nl/monograf ... amine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ray

Bericht door ray »

Zullen we voortaan "Marjan het proefkonijn" noemen? :mrgreen: :brush:

Wat ik me afvraag, weet je straks nog wel wat wel en niet werkt? Als je probiotica, L-Glutamine en Prednison geeft, zou ik niet meer weten (als er een verbetering komt) waar het door komt. :?:
Fijn dat Max zelf weer heerlijk in zijn vel zit, want daar doe je het voor toch. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

In principe gebruik ik niet alles tegelijkertijd. We zijn eerst met de Prednison begonnen en nu 5 weken later zo'n beetje begin ik met de Glutamine en ook alleen maar omdat de ontlasting toch weer minder lijkt te worden.
Probiotica gebruik ik ook nog niet, daar ben ik voor de operatie ook al gelijk mee gestopt want daar ging hij het alleen maar slechter op doen toen.

Maar ook al zou ik niet weten wat er wel of niet werkt, als het maar beter gaat met hem. Hanneke is uitbehandeld bij hem dus feitelijk heb ik niets meer te verliezen. Dus mijn motto is al lange tijd; maakt niet uit wat er werkt, als het maar werkt. :)
ray

Bericht door ray »

ow het leek ff of dat je alle drie tegelijk gaf :lol:

Maar als ik zo lees hoe Max het doet nu (in frettenverhalen) dan is dat alleen maar goed. Die darmen zullen helaas niet herstellen maar zolang hij je in je billen bijt is het goed :brush:
Plaats reactie