onbekende oorzaak...
Re: onbekende oorzaak...
In het filmpje waar Willow aan het eten is, eet ze dan ook gedroogde eend? Dat verklaart het harde werken bij het kauwen...dat doen ze hier ook met gedroogde eend, dat is taai.
Ik was je al op facebook tegen gekomen en ik moest ook gelijk aan Corona of Fip denken, maar daar hebben ze duidelijk slechte ontlasting bij en zijn vaak misselijk of hebben andere maagdarm klachten. Dat kom ik niet tegen in jouw verhaal.
Ik zou in ieder geval kijken of je ook op Albumine kunt laten testen, als er toch weer bloed afgenomen gaat worden. Daar kun al uithalen of ze voedingstoffen(eiwitten) uit de darm opneemt.
Was ze al zo mager toen ze bij je kwam?
Het niezen en de traanoogjes kunnen misschien ook komen door een (humane)virus infectie. Heb ik net met mijn fretten achter de rug en die zijn allemaal flink afgevallen. Een had er een long en nier ontsteking bij en nooit koorts gehad. Wel hoge ontstekingswaarden in bloed, zichtbare longontsteking op röntgen en ontstekingscellen en bloed in urine.
Ik was je al op facebook tegen gekomen en ik moest ook gelijk aan Corona of Fip denken, maar daar hebben ze duidelijk slechte ontlasting bij en zijn vaak misselijk of hebben andere maagdarm klachten. Dat kom ik niet tegen in jouw verhaal.
Ik zou in ieder geval kijken of je ook op Albumine kunt laten testen, als er toch weer bloed afgenomen gaat worden. Daar kun al uithalen of ze voedingstoffen(eiwitten) uit de darm opneemt.
Was ze al zo mager toen ze bij je kwam?
Het niezen en de traanoogjes kunnen misschien ook komen door een (humane)virus infectie. Heb ik net met mijn fretten achter de rug en die zijn allemaal flink afgevallen. Een had er een long en nier ontsteking bij en nooit koorts gehad. Wel hoge ontstekingswaarden in bloed, zichtbare longontsteking op röntgen en ontstekingscellen en bloed in urine.
ze was we dunner dan ik van fretten gewent ben darom ben ik haar om de paar weken gaan wegen
ze eet inderdaad gedroogte eend daar
ik probeer een broken eet filmpje temaken maar elke keer als ik haar zie eten en ik will filmen wil ze er uit
ze gaar weer een bloed test krijgen en zal dat ook zeggen weetje toevallig of dat in het engels het zelfde heet ?
zal haar nu even wegen
ze eet inderdaad gedroogte eend daar
ik probeer een broken eet filmpje temaken maar elke keer als ik haar zie eten en ik will filmen wil ze er uit
ze gaar weer een bloed test krijgen en zal dat ook zeggen weetje toevallig of dat in het engels het zelfde heet ?
zal haar nu even wegen
ze is 585gram net gewogen
ze woog op 18 april nog 636 gram
ze woog op 18 april nog 636 gram
Wat krijgt Willow nu allemaal te eten en welke brok krijgt ze naast vers vlees ?
Is haar ontlasting al eens nagekeken, vaak hebben ze vanuit het nest een besmetting opgelopen.
Ik zou haar voorlopig even regelmatig wegen, ze mag zeker niet meer afvallen.
Is haar ontlasting al eens nagekeken, vaak hebben ze vanuit het nest een besmetting opgelopen.
Ik zou haar voorlopig even regelmatig wegen, ze mag zeker niet meer afvallen.
ze is worm en parasiet vrij
ze krijgt prooi zo nu en dan geen vast ding in haar menu
weeg haar regelmatig en ze blijft afvallen wat we ook doen
ze is nu al 2 weken aan de waltham en eendenvet/vlees maar gewicht vliegt er af
ze krijgt prooi zo nu en dan geen vast ding in haar menu
weeg haar regelmatig en ze blijft afvallen wat we ook doen
ze is nu al 2 weken aan de waltham en eendenvet/vlees maar gewicht vliegt er af
ze krijgt dr johns merlins ferret food en kwa vlees muizen /kuikens/ratten somes een konijn waneer de lokaale jager weer er op uit is geweest met zijn fretten maar heeft zij nog niet gehad
Dat gewicht gaat zeker in rap tempo achteruit
Albumine in het Engels heet Albumin serum test.
Kun je in de UK aan Convalescence support van Royal Canin komen(waltham papje)? Zo ja dan zou ik haar daar eens mee gaan bijvoeren. Zo niet kun je proberen of ze duck-soup wil eten. Dat is niet helemaal volwaardig, maar om in gewicht aan te komen helpt het wel en het geeft energie.
Edit: lees dat ze al waltham krijgt. Hoeveel? Als ze zo afvalt mag ze wel 2-3 x per dag een volle paplepel. Is er gekeken of er wellicht ergens een tumor zit? Juveniele lymphoma?... Even twee dingen die me te binnen schieten waardoor ze zo snel gewicht verliezen kan....
Albumine in het Engels heet Albumin serum test.
Kun je in de UK aan Convalescence support van Royal Canin komen(waltham papje)? Zo ja dan zou ik haar daar eens mee gaan bijvoeren. Zo niet kun je proberen of ze duck-soup wil eten. Dat is niet helemaal volwaardig, maar om in gewicht aan te komen helpt het wel en het geeft energie.
Edit: lees dat ze al waltham krijgt. Hoeveel? Als ze zo afvalt mag ze wel 2-3 x per dag een volle paplepel. Is er gekeken of er wellicht ergens een tumor zit? Juveniele lymphoma?... Even twee dingen die me te binnen schieten waardoor ze zo snel gewicht verliezen kan....
Hoe voelt haar buikje? Is die gewoon soepel of heeft ze een erg gespannen buikje?
Nee hoor, dit kan ook voorkomen bij jonge fretten. Meestal zie je deze depressie pas aan het eind van de loopsheid maar en niet (goed) gecastreerde fret kan deze verschijnselen ook al na een maand krijgen wanneer de loopse periode begint (vanaf begin maart).aurora schreef:is ze niet veel te jong voor een been merg depressie ze zou net in haar eerste loopsheid moeten komen ze is maar 10/11 maanden
Toen ik die rare kaalheid zag dacht ik in eerste instantie ook gelijk aan een beenmergdepressie of bijnierproblemen. Dat laatste zal niet het geval zijn bij een jonge fret maar een beenmergdepressie zou heel goed mogelijk kunnen zijn.
Alleen zou je dan wat meer verschijnselen verwachten van een gezwollen vulva of vaginale uitvloeiing, sterke lichaamsgeur of sleep- nestgedrag.
Hoe zien haar slijmvliezen eruit qua kleur? Is dat wel mooi rood?
En je zus vertelt dat er eigenlijk totaal geen kennis aanwezig is onder de dierenartsen in Engeland m.b.t. fretten. Hoe zeker weet je dan dat ze geen oormijt heeft? Is dat met een otoscoop onderzocht?
En is ze door jou bij binnenkomst wel behandeld met een middel tegen oormijt? Want eigenlijk mag je ervan uitgaan dat elke fret besmet is met oormijt, zeker wanneer die gezworven heeft.
Dus wanneer zij niet is behandeld hiervoor gaat mijn idee ook nog steeds uit naar een middenoorprobleem. Zeker omdat het toch lijkt of zij moeite heeft met eten en dus ook zo aan het afvallen is.
Daarom zou ik haar ook zeker voorlopig driemaal daags waltham gaan geven, ze mag beslist niet verder afvallen.
oormijt komt niet alleen voor bij fretten
ze hebben het bekenen konden geen mijten vinden
slijmvliezen zijn mooi roze
ze heeft geen zwelling of uitvloeing aan haar lady parts
buikje is soepel voel geen harde delen in haar buikje is ook niet pijnlijk
er zijn hier inderdaad weinig artsen met fretten verstand en aangezien ik geen auto heb zit ik fast met de das in mijn buurt
ze zit aan de waltham kan je hier krijgen via amazon online winkel
ze krijgt 3x per dag per beurt zoon 2 flinke eetlepels vol daarnaast ook nog de kittenmelk die me zwangere moertjes krijgen en vette eend
ze eet alles wat ik haar geef maar blijft afvallen :/ bel zo de arts weer voor een afspraak en dan bloedprikken met de lijst van testen die ik nu heb
nieuwe mest test voor parasieten en oor test op oor mijt gewoon voor het geval dat
ze hebben het bekenen konden geen mijten vinden
slijmvliezen zijn mooi roze
ze heeft geen zwelling of uitvloeing aan haar lady parts
buikje is soepel voel geen harde delen in haar buikje is ook niet pijnlijk
er zijn hier inderdaad weinig artsen met fretten verstand en aangezien ik geen auto heb zit ik fast met de das in mijn buurt
ze zit aan de waltham kan je hier krijgen via amazon online winkel
ze krijgt 3x per dag per beurt zoon 2 flinke eetlepels vol daarnaast ook nog de kittenmelk die me zwangere moertjes krijgen en vette eend
ze eet alles wat ik haar geef maar blijft afvallen :/ bel zo de arts weer voor een afspraak en dan bloedprikken met de lijst van testen die ik nu heb
nieuwe mest test voor parasieten en oor test op oor mijt gewoon voor het geval dat
Verstandig dat je het weer na gaat laten kijken, want dit afvallen gaat veels te snel.
Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de dierenarts.
Vraag misschien ook eens naar sucralfaat, dat maakt alles in haar lijfje wat rustiger, maar mogelijk geef je haar dat al. Succes met het kleintje !
Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de dierenarts.
Vraag misschien ook eens naar sucralfaat, dat maakt alles in haar lijfje wat rustiger, maar mogelijk geef je haar dat al. Succes met het kleintje !
ze krijgt op moment geen medicatsie maar dat zal wel snel veranderen
op moment heb ik niet veel hoop dat ze het gaat redden hoe snel ik haar zie aftakelen
ze wilde er net niet eens uit was ff eten en terug naar bed
poep is nogsteeds goed
da was in gesprek dus straks weer bellen ben ff de schoonmaak ronde aan het doen bij de fretten nu
op moment heb ik niet veel hoop dat ze het gaat redden hoe snel ik haar zie aftakelen
ze wilde er net niet eens uit was ff eten en terug naar bed
poep is nogsteeds goed
da was in gesprek dus straks weer bellen ben ff de schoonmaak ronde aan het doen bij de fretten nu
Wat nog weleens helaas bij jonge fretten voorkomt, is lymfoom. Lees dit anders eens: http://www.frettenstichting.nl/lymfoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik lees nu dat je haar nog maar zes weken hebt, ik dacht een jaar en zes weken . Als de ontlasting en eetlust goed is, is het echt lastig om iets te diagnosteren bij zo'n jong dier. Vandaar dat ik aan lymfoom moest denken, omdat ook dat nog weleens voorkomt.
Maar ik lees nu dat je haar nog maar zes weken hebt, ik dacht een jaar en zes weken . Als de ontlasting en eetlust goed is, is het echt lastig om iets te diagnosteren bij zo'n jong dier. Vandaar dat ik aan lymfoom moest denken, omdat ook dat nog weleens voorkomt.
ja ze is hier 14 maart op de stoep gezet leterlijk
werd op de deur geklopt zij aanmij gegeven en eigenaar was weg kon nog net de leeftijd en of ze geholpen was er uit krijgen
helaas geven mensen hier helemaal niks om fretten je kan voor £10 en nieuwe kopen warom geld uitgeven aan medicaatsie
ze is niet de enigste hier helaas die niet 100% is en gedumpt is heb outjes en doven en een die in een hypo shiet als ze ff geen voer heeft :/
welkom in de uk
werd op de deur geklopt zij aanmij gegeven en eigenaar was weg kon nog net de leeftijd en of ze geholpen was er uit krijgen
helaas geven mensen hier helemaal niks om fretten je kan voor £10 en nieuwe kopen warom geld uitgeven aan medicaatsie
ze is niet de enigste hier helaas die niet 100% is en gedumpt is heb outjes en doven en een die in een hypo shiet als ze ff geen voer heeft :/
welkom in de uk
Heb je al bloed laten testen?
Misschien ook de schildklieren mee nemen
Verschrikkelijk hoor als er zo met dieren om gegaan wordt. Goed dat jij je er over bekommert!
Misschien ook de schildklieren mee nemen
Verschrikkelijk hoor als er zo met dieren om gegaan wordt. Goed dat jij je er over bekommert!
Ach wat ontzettend triest. Heel veel sterkte.
Huh... Ik zit te lezen dat je contact opgaat nemen met de dierenarts... Tjeetje, dan is dit wel erg snel gegaan zeg Arm meiske, zo jong nog...
Heel veel sterkte!
Aurora, ride the Rainbow and touch the sky...
Heel veel sterkte!
Aurora, ride the Rainbow and touch the sky...
wat erg, ook van mij veel sterkte met het verlies van deze mooie dame
Ach nee toch!
Wat vreselijk.....
Ik wens jou heel erg veel sterkte toe!
Wat vreselijk.....
Ik wens jou heel erg veel sterkte toe!