Max heeft het coronavirus
Re: Max heeft het coronavirus
Noem jij dat maar goed.
Maar dat is ook helemaal waar hoor, hij gedraagt zich weer helemaal zoals een fret zich moet gedragen. Alleen wil ik niet dat zijn ontlasting weer slechter wordt omdat hij zich dan ook weer beroerd zou kunnen gaan voelen.
En als ik daar verschillende dingen tegelijkertijd voor moet gaan inzetten dan zal het mij echt een worst zijn als ik daardoor niet zou weten wat er voor die verbetering zorgt.
En ik hoop toch dat hij uiteindelijk van de Prednison af kan omdat dit toch wel een smerig spulletje is. Ik merk ook dat hij er raar door ruikt. Of beter gezegd, zijn frettenluchtje is verdwenen en hij ruikt meer chemisch of steriel zeg maar.
Dus het zo mooi zijn wanneer de echte medicijnen op een gegeven moment toch afgebouwd kunnen gaan worden.
Maar dat is ook helemaal waar hoor, hij gedraagt zich weer helemaal zoals een fret zich moet gedragen. Alleen wil ik niet dat zijn ontlasting weer slechter wordt omdat hij zich dan ook weer beroerd zou kunnen gaan voelen.
En als ik daar verschillende dingen tegelijkertijd voor moet gaan inzetten dan zal het mij echt een worst zijn als ik daardoor niet zou weten wat er voor die verbetering zorgt.
En ik hoop toch dat hij uiteindelijk van de Prednison af kan omdat dit toch wel een smerig spulletje is. Ik merk ook dat hij er raar door ruikt. Of beter gezegd, zijn frettenluchtje is verdwenen en hij ruikt meer chemisch of steriel zeg maar.
Dus het zo mooi zijn wanneer de echte medicijnen op een gegeven moment toch afgebouwd kunnen gaan worden.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Je hebt helemaal gelijk hoor Marjan, je hebt niks meer te verliezen en ik zou ook alles doen om Max zich beter te laten voelen. Ik ben toch heel benieuwd wat die L-Glutamine gaat doen!
Vind ik ook hoor.
Ik hoop ook dat de L Glutamine positief zal gaan werken op de darmen van Max!
Max gaat morgen weer even naar Hanneke, ik heb met haar afgesproken aan de Interferon te gaan beginnen maar we willen beiden weten hoe zijn bloedbeeld nu is.
Op zich doet Max het goed maar hij blaast de laatste tijd zijn vacht af en toe op en ik vind hem een beetje pips dus ik wil dat gewoon even gecontroleerd hebben.
Zijn ontlasting is nog steeds een drama, ondanks de hoge dosis Prednison die ik niet durf af te bouwen omdat hij anders echt weer waterdunne ontlasting krijgt.
Ook heb ik een homeopathisch dierenarts benadert en zij gaat kijken of ze voor Max wat homeopathische druppels kan maken. Eerder hebben druppels van haar bij andere fretten voor wonderbaarlijke effecten gezorgd dus hopelijk geldt dat voor Max ook.
Overigens heb ik wel het idee dat de Glutamine iets doen bij hem. Niet dat hij er vastere ontlasting van krijgt maar ondanks de prut ontlasting komt hij wel aan. Dus op de een of andere manier lijkt het er toch voor te zorgen dat de darmen meer voedingsstoffen opnemen.
Op zich doet Max het goed maar hij blaast de laatste tijd zijn vacht af en toe op en ik vind hem een beetje pips dus ik wil dat gewoon even gecontroleerd hebben.
Zijn ontlasting is nog steeds een drama, ondanks de hoge dosis Prednison die ik niet durf af te bouwen omdat hij anders echt weer waterdunne ontlasting krijgt.
Ook heb ik een homeopathisch dierenarts benadert en zij gaat kijken of ze voor Max wat homeopathische druppels kan maken. Eerder hebben druppels van haar bij andere fretten voor wonderbaarlijke effecten gezorgd dus hopelijk geldt dat voor Max ook.
Overigens heb ik wel het idee dat de Glutamine iets doen bij hem. Niet dat hij er vastere ontlasting van krijgt maar ondanks de prut ontlasting komt hij wel aan. Dus op de een of andere manier lijkt het er toch voor te zorgen dat de darmen meer voedingsstoffen opnemen.
Succes morgen alvast.
Hopelijk is er toch wat verbetering met de vorige keer dat je naar Hanneke bent geweest.
Hopelijk is er toch wat verbetering met de vorige keer dat je naar Hanneke bent geweest.
Heel veel succes voor morgen met Max
Dank jullie wel, we hebben om 11 uur een afspraak. Krijgt hij weer een kale hals.
Ook van mij alvast heel veel succes morgen! Hopelijk ziet het bloedbeeld er toch wat beter uit!
Is een kale hals voor jou de ergste diagnose die bij Hanneke kan krijgen?
Is een kale hals voor jou de ergste diagnose die bij Hanneke kan krijgen?
Nou wel een van de ergste, dan is toch weer het mooie er vanaf.
Liever zoiets dan?
Hahaha, ik zal het Hanneke eens vragen.
Je bent al onderweg, maar succes.
Ik hoop dat de gewichtstoename echt is door een betere opname en niet door iets anders. Het zou fijn zijn als de rest ook niet verslechterd is, zodat de interferon gestart kan worden en hem mogelijk nog een boost kan geven.
Ik duim voor jullie!
Succes met Max.
Dank jullie wel, we zijn inderdaad onderweg. Meneertje ligt heerlijk ontspannen op zijn hangmat, op zijn rug naar mij te kijken. Die heeft helemaal niets van autorijden of de carrier gelukkig.
Zo we zijn weer thuis en ik ben voor de zoveelste keer blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. Max heeft een flinke leverontsteking, zo ernstig dat zijn leverwaarden (ALT) niet meetbaar meer waren. Er kwamen ook allerlei andere afwijkende waarden voor in zijn bloed waar ik jullie verder niet mee ga vermoeien maar Hanneke schrok er in ieder geval van en wij met haar.
Ook had hij koorts, 39,1 graden en eigenlijk dacht ik van de week ook al dat zijn temperatuur hoger was dan normaal en stom genoeg heb ik dat toen niet gecontroleerd. Dat verklaart ook zijn witte neusje en ook dat hij zich soms zichtbaar onbehagelijk voelt en daarbij zijn vachtje opblaast.
Hij heeft nu dus eerst een ab-kuur gericht op de lever mee gekregen en over twee weken moeten we terug voor controle en dan moet zijn leverwaarde verbetert zijn.
Een pluspuntje was dat hij voor het eerst in jaren weer een goede albumine-waarde had dus de B12 injecties die hij wekelijks krijgt doen gelukkig hun werk.
Ook had hij koorts, 39,1 graden en eigenlijk dacht ik van de week ook al dat zijn temperatuur hoger was dan normaal en stom genoeg heb ik dat toen niet gecontroleerd. Dat verklaart ook zijn witte neusje en ook dat hij zich soms zichtbaar onbehagelijk voelt en daarbij zijn vachtje opblaast.
Hij heeft nu dus eerst een ab-kuur gericht op de lever mee gekregen en over twee weken moeten we terug voor controle en dan moet zijn leverwaarde verbetert zijn.
Een pluspuntje was dat hij voor het eerst in jaren weer een goede albumine-waarde had dus de B12 injecties die hij wekelijks krijgt doen gelukkig hun werk.
Fijn dat dan toch iig de B12 injecties hun werk doen.
En jammer dat de waardes in zijn bloed erg afwijkend waren....
En jammer dat de waardes in zijn bloed erg afwijkend waren....
Das best schrikken inderdaad.. Hopelijk knapt hij nu snel op met de antibiotica!
Hoe heeft B12 eigenlijk een invloed op het albumine?
Hoe heeft B12 eigenlijk een invloed op het albumine?
Eén waarde was zelfs hoger dan het apparaat kon meten
Ik heb geen idee hoe het precies werkt Mariël. Een chronisch darmprobleem kan in ieder geval zorgen voor een te lage albumine-waarde en ook voor een slechte opname van B12.
En bij een B12 tekort loop je bijvoorbeeld het risico op bloedarmoede dus waarschijnlijk heeft het tevens invloed op de aanmaak van albumine in de lever.
En bij een B12 tekort loop je bijvoorbeeld het risico op bloedarmoede dus waarschijnlijk heeft het tevens invloed op de aanmaak van albumine in de lever.