Noury en Queeny
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Noury en Queeny
Dat is een hele geruststelling Karen! Fijn dat alles goed is met hem!
We hebben vandaag deze twee Sandballen mogen knuffen, ze stonken een uur in de wind maar ze zijn wel heel erg leuk alle twee.
Ik had op advies van Karen een oud vest aan gedaan, wat bij thuiskomst gelijk in de was kon, maar Max was niet achterlijk natuurlijk. Die rook die twee gewoon nog uit mijn poriën en hij was ook niet weg te slaan bij de wasmand waar hij gelijk dat vest in de gaten had.
Ik had op advies van Karen een oud vest aan gedaan, wat bij thuiskomst gelijk in de was kon, maar Max was niet achterlijk natuurlijk. Die rook die twee gewoon nog uit mijn poriën en hij was ook niet weg te slaan bij de wasmand waar hij gelijk dat vest in de gaten had.
Wat een heerlijk stel frutzels zeg!
Fijn dat alles met Noury goed was bij de controle..
En volgens mij moet je blij zijn dat hij een grote jongen is, anders had Kick hem volgens mij mee naar huis gesmokkeld!
En volgens mij moet je blij zijn dat hij een grote jongen is, anders had Kick hem volgens mij mee naar huis gesmokkeld!
Ik denk niet dat ik de drempel was overgekomen...
Ech nie..... Fretnap alarm staat permanent geactiveerd :twisted:
Noury zijn bronst begint wat af te nemen. Nu krijgt hij meer zin in spelen.....en wat een stuiterbal is het zeg heerlijk vrolijk ventje, die je echt komt uitdagen en soms gewoon tegen je op springt in volle vaart om je duidelijk te maken dat er samen gespeeld moet worden....en wel meteen!
Over Queeny heb ik minder goed nieuws te melden
Zij is sinds twee weken zeer ernstig ziek. Gelukkig lijkt het er op dat ze het wel gaat overleven nu, maar echte zekerheid is er nog niet. Het is een vechter en een volhouder....dus wij vechten en houden vol met haar.
Heel in het kort. Ze heeft een ernstige baarmoederontsteking gekregen door dode pups. Bij de operatie bleek dat haar baarmoeder vergroeid was met de blaas en urineleiders. Een gecompliceerde operatie en ze had ook nooit levende pups kunnen baren. Zij heeft een sepsis gekregen en als klap op de vuurpijl bleek ze zeer allergisch te zijn voor een van de antibiotica, wat resulteerde in een anafylaxie en coma. Twee keer in 24 uur daar is ze helemaal bovenop gekomen, maar de sepsis is nog niet overwonnen. Op zich doet ze het aardig en heb ik niet een fretje wat doodziek ligt te zijn. Ze heeft een paar keer per dag een flinke dip, met hoge koortspieken en tussendoor is ze gewoon helder en wil ze ook wel pootjes strekken. Vandaar dat we nog steeds besluiten om haar een kans te geven en met haar meevechten.....
Ze is sterk...ik hoop en duim sterk genoeg om dit te overwinnen! Als ze dit te boven komt wordt ze minstens 10 jaar, daar ben ik van overtuigd
Over Queeny heb ik minder goed nieuws te melden
Zij is sinds twee weken zeer ernstig ziek. Gelukkig lijkt het er op dat ze het wel gaat overleven nu, maar echte zekerheid is er nog niet. Het is een vechter en een volhouder....dus wij vechten en houden vol met haar.
Heel in het kort. Ze heeft een ernstige baarmoederontsteking gekregen door dode pups. Bij de operatie bleek dat haar baarmoeder vergroeid was met de blaas en urineleiders. Een gecompliceerde operatie en ze had ook nooit levende pups kunnen baren. Zij heeft een sepsis gekregen en als klap op de vuurpijl bleek ze zeer allergisch te zijn voor een van de antibiotica, wat resulteerde in een anafylaxie en coma. Twee keer in 24 uur daar is ze helemaal bovenop gekomen, maar de sepsis is nog niet overwonnen. Op zich doet ze het aardig en heb ik niet een fretje wat doodziek ligt te zijn. Ze heeft een paar keer per dag een flinke dip, met hoge koortspieken en tussendoor is ze gewoon helder en wil ze ook wel pootjes strekken. Vandaar dat we nog steeds besluiten om haar een kans te geven en met haar meevechten.....
Ze is sterk...ik hoop en duim sterk genoeg om dit te overwinnen! Als ze dit te boven komt wordt ze minstens 10 jaar, daar ben ik van overtuigd
Wij blijven hier ook doorduimen dat ze het gaat halen Karen.
O jeetje Karen, wat heftig!
Arme Queeny, vertroetel haar maar goed en ik ga uiteraard ook heel hard meeduimen!
Ze moet gewoon helemaal weer lekker opknappen!
Mag ik overigens vragen wat een sepsis is?
Arme Queeny, vertroetel haar maar goed en ik ga uiteraard ook heel hard meeduimen!
Ze moet gewoon helemaal weer lekker opknappen!
Mag ik overigens vragen wat een sepsis is?
Ik ga ook heel hard duimen voor haar! Wel fijn dat Noury lekker in zijn vel zit
Sepsis is een algehele bloedvergiftiging in het lichaam Mariël.
Fijn dat jullie meeduimen...ze kan alle duimen gebruiken
Fijn dat jullie meeduimen...ze kan alle duimen gebruiken
ik duim ook hard voor haar. Hopelijk komt ze dit te boven. Staat hier ook nog een tijd voor of dat niet?
Fijn dat Noury wel zo goed gaat!
Fijn dat Noury wel zo goed gaat!
Ow bah wat heftig (nu snap ik een comment van je op de facebook van natas pas)
Maar heb vaker gehoord dat fretjes herstellen van een sepsis, dus daar gaan we hard voor duimen!
Fijn dat Noury zo lekker springerig en speels is.
Maar heb vaker gehoord dat fretjes herstellen van een sepsis, dus daar gaan we hard voor duimen!
Fijn dat Noury zo lekker springerig en speels is.
Heftig Karen Hopelijk dat ze elk dagje vooruitgang laat zien, heel veel beterschap en mijn duimpjes draaien.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Hier blijven de duimen ook nog steeds draaien, maar dat weet je wel
Wat erg om te horen!
Ook ik duim volop mee voor het herstel van Queeny!
Ook ik duim volop mee voor het herstel van Queeny!
Hoe gaat het nu met Queeny?
Nog erg wisselend, maar het algehele beeld laat wat stabilisatie zien.
De koortspieken zijn minder hoog en de tussenperiodes hebben al een normale temperatuur. Er komt ook weer wat meer rust in haar lijfje en er begint weer een dag/nachtritme te komen. Af en toe zitten er nog mindere momenten tussen. Het gaat nog zeker weken tot maanden duren voordat ze weer echt de oude zal zijn, maar het lijkt er op dat ze er zonder schade doorheen gaat komen!
De koortspieken zijn minder hoog en de tussenperiodes hebben al een normale temperatuur. Er komt ook weer wat meer rust in haar lijfje en er begint weer een dag/nachtritme te komen. Af en toe zitten er nog mindere momenten tussen. Het gaat nog zeker weken tot maanden duren voordat ze weer echt de oude zal zijn, maar het lijkt er op dat ze er zonder schade doorheen gaat komen!
Wel een lange weg dat ze moet gaan. Gelukkig is er stabilisatie en heeft ze meer betere momenten dan mindere momenten.
Voor jezelf zal het ook wel meer rust geven, dat ze de goede kant op gaat, want van die onzekerheid wordt je ook niet echt blij.
Voor jezelf zal het ook wel meer rust geven, dat ze de goede kant op gaat, want van die onzekerheid wordt je ook niet echt blij.