Loki heeft een darmprobleem

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Esther

Re: Terechte zorg?

Bericht door Esther »

Heel erg fijn om te lezen dat het met Loki de goede kant opgaat! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn dat het beter gaat ! :D
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Fijn dat het beter gaat.
Mariël

Bericht door Mariël »

Wat fijn dat het met Loki de goede kant op gaat en hopelijk slaan de nieuwe medicijnen die je hebt ook goed aan!
Leuk je ontmoet te hebben vandaag! :D En Loki is een knapperd! :hart:
-E-

Bericht door -E- »

Mariël schreef:Wat fijn dat het met Loki de goede kant op gaat en hopelijk slaan de nieuwe medicijnen die je hebt ook goed aan!
Leuk je ontmoet te hebben vandaag! :D En Loki is een knapperd! :hart:
Insgelijks! :-) Loki ligt nu uitgeteld in zijn hangmat...
Nog even kort verslag van vandaag voor de rest van het forum, zo zijn jullie ook op de hoogte :-)
Omdat Loki z'n maagdarmproblemen niet helemaal over lijken te gaan, heeft Hanneke vandaag uiteindelijk toch een foto gemaakt. Er was niet veel te zien op de foto's, enkel een vergrote milt maar dat is dan weer een gevolg van de maagdarmproblemen. De albumine-waarde is niet meer gemeten omdat daar waarschijnlijk nog niet veel aan veranderd is...

Loki krijgt nu verder omeprazole en zantac, maar na 2 weken zal hier ook immunoglobuline bijkomen. Dit laatste is blijkbaar vrij nieuw, heeft iemand hier al ervaring mee?

Binnen 6 weken moet Loki alweer terug voor controle...
Kick

Bericht door Kick »

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Dat medicijn is ook via Hanneke? En wat zou dat doen dan?
Marjan

Bericht door Marjan »

Vervelend dat hij toch klachten blijft houden.
Ik heb even gegoogled op immunoglobuline en zo te lezen is het een lichaamseigen stofje (eiwit) dat het immuunsysteem ondersteunt. Het doet mij een beetje denken aan de werking van Interefron, wat wij voor Max krijgen, maar het zal inderdaad een nieuwe behandelingsmethode zijn. Ik ben dus heel benieuwd naar de resultaten. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ik gebruik nu de immunoglobulinen voor Queeny. Het is inderdaad wat experimenteel nog.
Het is een natuurlijke afweerstof die in het lichaam aanwezig hoort te zijn. Het heeft een directere werking dan bijvoorbeeld interferon. Het bindt afval en gif stoffen vanuit het bloed om met de ontlasting uit te scheiden. Ik gebruik het nu bijna een week, samen met een specifiek antibioticum, omdat Queeny een endotoxinaemie heeft. Het lijkt goed aan te slaan bij haar en de hoge koortspieken zijn verdwenen.
Zij heeft de eerste paar dagen wat moeite gehad met het tot zich nemen. Ze vond het echt heel vies. Toen gaf ik het direct in de bek, met een spuitje. Dat werkte niet ideaal, want het is een wat plakkerig goedje. Inmiddels eet ze het samen met de waltham, gewoon koud gemaakt. Dat gaat prima, al vindt ze het nog steeds niet echt lekker :lol:

Ik hoop dat het voor Loki ook een positieve werking gaat geven!
Mayke

Bericht door Mayke »

Wel fijn dat ontdekt is dat er een medicijn is om het immuunsysteem nog eens extra ondersteunt.
Ik ben heel benieuwd naar de reactie daarvan, dat het een goede uitwerking heeft op Loki en Queeny.

Succes met Loki ! :D
-E-

Bericht door -E- »

Karen schreef:Ik gebruik nu de immunoglobulinen voor Queeny. Het is inderdaad wat experimenteel nog.
Het is een natuurlijke afweerstof die in het lichaam aanwezig hoort te zijn. Het heeft een directere werking dan bijvoorbeeld interferon. Het bindt afval en gif stoffen vanuit het bloed om met de ontlasting uit te scheiden. Ik gebruik het nu bijna een week, samen met een specifiek antibioticum, omdat Queeny een endotoxinaemie heeft. Het lijkt goed aan te slaan bij haar en de hoge koortspieken zijn verdwenen.
Zij heeft de eerste paar dagen wat moeite gehad met het tot zich nemen. Ze vond het echt heel vies. Toen gaf ik het direct in de bek, met een spuitje. Dat werkte niet ideaal, want het is een wat plakkerig goedje. Inmiddels eet ze het samen met de waltham, gewoon koud gemaakt. Dat gaat prima, al vindt ze het nog steeds niet echt lekker :lol:

Ik hoop dat het voor Loki ook een positieve werking gaat geven!
Fijn dat het voor Queeny goed werkt! Ik hoop dat Loki het goed wil eten, want algemeen is hij geen gemakkelijke fret op vlak van medicijnen. Hanneke had gisteren ook zijn temperatuur gemeten (al was dat een geworstel, Loki was het allemaal beu na die foto :-)), maar hij had geen koorts. Ze vroeg nu ook om hem te temperaturen wanneer hij zich echt niet goed voelt (als het lukt tenminste, het mag hem ook geen onnodige stress geven). Ik heb eigenlijk nog nooit een vermoeden van koorts gehad bij Loki... Maar het kan natuurlijk.

De immunoglobuline is inderdaad nog wat experimenteel. Hanneke was ook niet helemaal zeker of het bij Loki zou helpen, maar het kan zeker geen kwaad. Karen heeft de werking al even uitgelegd. Het zou bij Loki de darmen tot rust moeten brengen en de afweer in het maagdarmkanaal moeten verhogen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ga Hanneke maar eens een mail sturen vanmiddag want ik wil het voor onze Max eigenlijk dan ook gaan proberen.
Kick

Bericht door Kick »

Ik ben heel benieuwd hoor :D

/edit: Daar zat ik dus ook aan te denken om het voor Max te gaan inzetten...
-E-

Bericht door -E- »

Marjan schreef:Ik ga Hanneke maar eens een mail sturen vanmiddag want ik wil het voor onze Max eigenlijk dan ook gaan proberen.
Ja, misschien kan het voor hem ook iets doen. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van wat het doet bij Loki. Ik moet de kuur wel pas starten binnen 2 weken, maar nadien lever ik hier meteen feedback :-)
Kick

Bericht door Kick »

Top! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Helemaal super! :D
-E-

Bericht door -E- »

Loki werd net weer misselijk na waltham met zantac en omeprazole (kauwen aan de hangmat...), dus wou ik even zijn temperatuur checken. Hij ging volledig in de stress zodra ik nog maar met de thermometer bij hem in de buurt kwam... Bibberen en geen seconde meer stil willen zitten. Misschien gaan we dat maar laten...
Mariël

Bericht door Mariël »

En als je hem een bakje Waltham geeft en terwijl hij aan het eten is de thermometer in z'n kontje steekt?
Zo doe ik het altijd..
-E-

Bericht door -E- »

Mariël schreef:En als je hem een bakje Waltham geeft en terwijl hij aan het eten is de thermometer in z'n kontje steekt?
Zo doe ik het altijd..
Dat kan ik ook nog eens proberen, bedankt voor de tip! Daarnet at hij de waltham echter ook niet goed. De helft van het potje heb ik op mijn vinger gegeven terwijl ik hem vasthad. Misschien is hij ook nog wat van slag door gisteren...
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo doe ik dat hier ook altijd, waltham onder de neus, de staart goed fixeren bij de aanzet en temperaturen maar.
Maar hou even in de gaten of hij telkens misselijk wordt nadat hij zantac heeft gehad, hier ben ik ermee gestopt omdat Max er misselijk van werd en ook zijn papje met zantac niet meer wilde eten. Er zit ook een erg sterke smaak en geur aan dus het zou de zantac kunnen zijn wat hem parten speelt.
ray

Bericht door ray »

Hopelijk gaat het nieuwe medicijn de darmen tot rust brengen bij Loki.
en qua temperaturen inderdaad met waltham, zo doe ik het ook. :D
Plaats reactie