Marjan schreef:Ben je eigenlijk al begonnen bij Loki met de immunoglobuline?
Ik moet normaal vandaag beginnen. Maar ik schreef zelf op '1 afgestreken theelepel 2x/dag', terwijl op het infoblad '2x 2 theelepels/dag' staat. Ik heb Hanneke gisteren gemaild en wacht nog even op antwoord. Ik wil niet de verkeerde dosering gaan geven...
Ik denk dat je het zelf goed hebt opgeschreven dat is ook de dosis die ik aan Max moet gaan geven, 2 maal daags één afgestreken theelepel. Dat was om eerst eens te proberen hoe hij erop zou gaan reageren.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het erop gaat doen, bij Max moet ik over een krappe twee weken beginnen.
Ik kreeg intussen al antwoord van Hanneke. Het is dus inderdaad 1 afgestreken theelepel 2x/dag. Vanavond zal ik het dus voor de eerste keer geven, hopelijk valt dat mee
De eerste dosis ging verbazend vlot! Ik heb eerst de afgestreken theelepel met koud water gemengd en nadien een bolle theelepel walthampoeder toegevoegd. Het werd toen een plakkerig papje dat zeker in de smaak viel bij Loki. Hij likte het zelfs volledig uit! Bij de zantac moet ik de laatste restjes altijd met mijn vinger geven.
Maakt het eigenlijk iets uit dat de waltham niet in lauw water werd opgelost?
Op de zakjes van de waltham staat dat je het moet aanmaken met warm water van ca. 50 graden. Ik moet zeggen dat ik ook wel heb gemerkt dat het beter oplost in warm water en met koud water wordt het wat korreliger.
Ik weet dus niet zeker of de juiste voedingsstoffen wel vrij komen wanneer je het oplost met koude water en ik zou toch daar warm water voor gebruiken.
Ik weet ook dat je de immunoglobulinen niet mag verwarmen dus zelf ga ik zo direct maar eerst de waltham oplossen in warm water, dan iets laten afkoelen en er de Immunoglobulinen opgelost in koud water doorheen mengen.
Het is wat omslachtig maar op die manier zal het waarschijnlijk wel optimaal zijn werk doen.
Marjan schreef:Op de zakjes van de waltham staat dat je het moet aanmaken met warm water van ca. 50 graden. Ik moet zeggen dat ik ook wel heb gemerkt dat het beter oplost in warm water en met koud water wordt het wat korreliger.
Ik weet dus niet zeker of de juiste voedingsstoffen wel vrij komen wanneer je het oplost met koude water en ik zou toch daar warm water voor gebruiken.
Ik weet ook dat je de immunoglobulinen niet mag verwarmen dus zelf ga ik zo direct maar eerst de waltham oplossen in warm water, dan iets laten afkoelen en er de Immunoglobulinen opgelost in koud water doorheen mengen.
Het is wat omslachtig maar op die manier zal het waarschijnlijk wel optimaal zijn werk doen.
Dat is inderdaad een goed idee. Ja, op het infoblad stond dat de waltham max. 35° mocht zijn... vandaar. Maar ik kan hem inderdaad ook eerst maken met warm water en laten afkoelen
Ik wilde Loki wat ruimte geven, dus hij zit nu in de ren zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Hij lijkt zich wel echt niet goed te voelen :s. Hij gaat voortdurend platliggen.
Hou dat wel even goed in de gaten en meld dat ook aan Hanneke als dat telkens na de dosering Immunoglobulinen voorkomt. Het is voor haar ook afwachten hoe verschillende fretten daarop reageren. Maak desnoods een dagboekje waarin je alles voor jezelf opschrijft, dat heeft ze mij ook aangeraden.
Marjan schreef:Hou dat wel even goed in de gaten en meld dat ook aan Hanneke als dat telkens na de dosering Immunoglobulinen voorkomt. Het is voor haar ook afwachten hoe verschillende fretten daarop reageren. Maak desnoods een dagboekje waarin je alles voor jezelf opschrijft, dat heeft ze mij ook aangeraden.
Doe ik zeker. Hij blijft echt voortdurend even opstaan en weer platliggen, ook vaak met zijn rugje wat omhoog en voorste pootjes en hoofdje helemaal plat.
Hij had bijna dezelfde reactie op Synulox.
Queeny werd ook misselijk van de Immunoglobulinen, alleen niet gelijk de eerste keer. Nu was zij geen maagpatiënt, dus dat zal wel verschil maken. Wel vond ze het vanaf het begin verschrikkelijk spul om te eten. De eerste paar keren ging het alleen met een spuitje naar binnen, daarna at ze het wel met lange tanden als papje, van mijn vinger.
Ik deed na een paar dagen de waltham wel met heel lauw water aanmaken, dan werd het iets minder plakkerig en at Queeny het iets beter. Na zo'n 10 dagen werd haar weerstand tegen het eten ervan toch wel groter em moest het weer met het spuitje gegeven worden.
Geef het zeker door aan Hanneke en houd goed in de gaten of het telkens weer gebeurt na het eten er van.
Ik ben er uiteindelijk wel mee doorgegaan, ondanks de misselijkheid, omdat het het enige middel was tegen haar koorts.
Karen schreef:Queeny werd ook misselijk van de Immunoglobulinen, alleen niet gelijk de eerste keer. Nu was zij geen maagpatiënt, dus dat zal wel verschil maken. Wel vond ze het vanaf het begin verschrikkelijk spul om te eten. De eerste paar keren ging het alleen met een spuitje naar binnen, daarna at ze het wel met lange tanden als papje, van mijn vinger.
Ik deed na een paar dagen de waltham wel met heel lauw water aanmaken, dan werd het iets minder plakkerig en at Queeny het iets beter. Na zo'n 10 dagen werd haar weerstand tegen het eten ervan toch wel groter em moest het weer met het spuitje gegeven worden.
Geef het zeker door aan Hanneke en houd goed in de gaten of het telkens weer gebeurt na het eten er van.
Ik ben er uiteindelijk wel mee doorgegaan, ondanks de misselijkheid, omdat het het enige middel was tegen haar koorts.
Bedankt voor de info, Karen. Ik heb Hanneke intussen ook al gemaild, even afwachten wat zij ervan vindt in Loki zijn geval.
Geef jij naast de immunoglobuline ook andere medicijnen? Want ik weet niet hoeveel tijd ik best laat tussen het papje met Zantac en Omeprazole en anderzijds de immunoglobuline?
Even een goed nieuwsje: Loki werd vandaag helemaal niet misselijk van de immunoglobuline! Hij kreeg de medicijnen nu wel in een andere volgorde (eerst omeprazole en zantac, nadien immunoglobuline), dus wie weet heeft dit er ook iets mee te maken.