Max heeft het coronavirus

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Marjan

Re: Max heeft het coronavirus

Bericht door Marjan »

Ja inderdaad, dank je wel. :D Hij is redelijk stabiel de laatste maanden en ik wil met de nieuwe kuur Immunoglobuline beginnen maar wil daarvoor eerst weer even zijn bloedbeeld laten bepalen.
Hij is inmiddels nu ook een week helemaal van de Prednison af maar ik weet niet af dat een slim plan is want zijn ontlasting wordt nu toch weer slechter en het begint ook weer te stinken. Dus dat ga ik ook overleggen met Hanneke, ik denk dat hij toch gewoon een lage onderhoudsdosering nodig heeft om zijn darmen te ondersteunen.
Karen

Bericht door Karen »

Succes vandaag!
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Succes vandaag!
Marjan

Bericht door Marjan »

Thanks! :D
ray

Bericht door ray »

Succes vandaag!
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

succes :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Max zijn bloed is geprikt, zijn galwegen en lever zijn rustig. Alleen verliest hij nu weer wat meer eiwitten via zijn darmen. Maar dat komt natuurlijk ook door de diarree van de laatste week.
Hanneke vindt ook dat hij dus blijkbaar niet zonder een lage dosering Prednison kan en daarom gaan we nu toch weer eerst de dosis verhogen en dan weer langzaam afbouwen naar 0,1 ml. Hij heeft een shot Prednison gehad om even wat sneller effect te krijgen en daarna gaan we opeffect langzaam weer afbouwen.

Al met al geen slecht nieuws maar voorlopig wachten we wel even met de kuur Imunoglobuline totdat hij weer wat stabieler is. :-D
Karen

Bericht door Karen »

Gelukkig geen rare dingen. Ik duim dat Max snel weer stabiel is met de prednison
Mariël

Bericht door Mariël »

Gelukkig geen rare dingen! :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Hopelijk dat de prednison weer de ondersteuning gaat geven, maar al met al niet slecht.
ray

Bericht door ray »

Beetje wat te verwachten was. Hopelijk knapt Max snel op. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop dat hij snel stabiel is en je weer mag beginnen met de immunoglobuline.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik had Hanneke net aan de foon en we hebben besloten met de Immunoglobuline te beginnen. Want eigenlijk doet de Prednison ook niet voldoende meer en heeft hij regelmatig toch nog steeds hele dunne ontlasting.
Gelukkig is er aan zijn gedrag niets te merken, hij speelt, mokt, is actief en alert en ook gewoon lekker vrolijk. Maar hij eet bijna een heel zakje waltham per dag en komt geen gram aan.

Vanaf morgen stop ik met de Synulox en donderdag begin ik dan met de nieuwe kuur. Ze waarschuwde mij wel dat hij er in eerste instantie misselijk van kan worden of zelfs erger aan de diarree kan raken. Maar het is zaak toch even vol te houden dan want het kan even duren voordat het aanslaat. Ik moet wel elke dag zijn gewicht gaan controleren want hij mag natuurlijk niet teveel gaan afvallen want hij weegt nu nog maar 1150 gram.
Dat wordt dus weer even een spannende tijd.
Esther

Bericht door Esther »

Jammer dat de Prednison zijn werk ook al niet meer doet!
Nu hopen dat de immunoglobuline (wat een woord) wel iets uit zal halen....
Maar wat erg belangrijk is ,is dat Max in ieder geval lekker in zijn velletje lijkt te zitten zeker als hij speelt en er op los mokt :D
Kick

Bericht door Kick »

Klopt helemaal Esther. Ik zeg nog net tegen Marjan dat het is dat Max zich niet gedraagt als een fret die niet wil laten zien dat-ie ziek is. Hij is lekker gek en super ontspannen; ligt op z'n rug en gek te doen en te kroelen enzo...

Maar neemt niet weg dat hij ernstig ziek is en dat -tot nu- niks helpt. Dus we gaan hier mee aan de slag en hopelijk gaat dit resultaat afwerpen.
ray

Bericht door ray »

Inderdaad een spannende tijd, maar hopelijk laat Max jullie verbaast staan.
Laten we ook hopen, dat het "ei van columbus" nu is gevonden en dat zijn ontlasting wat steviger wordt en hij niet meer afvalt.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Wel belangrijk is, dat Max ondanks alles toch lekker in zijn pels zit en dat je dit op alle mogelijke manieren dit wilt behouden. Die ontlasting zal altijd wel prut blijven als de darmen maar de noodzakelijke ingrediënten uit het voedsel kunnen blijven halen.

Hopelijk gaat de nieuwe tactiek daar zorg voor dragen.
Kick

Bericht door Kick »

Ik hoop dat jullie gelijk krijgen. Vandaag was-ie zonder synulox en donderdag starten we met de nieuwe meds. Spannend....
Karen

Bericht door Karen »

Ik duim heel hard mee voor Max. Ik heb er met Queeny goede resultaten mee geboekt! Het werkt inderdaad langzaam en zij is er erg misselijk van geweest en vond het ook erg vies. Gewoon doorgezet en na een poosje zag ik haar steeds een beetje beter worden :D Ik denk dat het bij haar zo'n drie weken geduurd heeft na het beginnen er mee, dat de koorts begon te zakken en ze niet meer verder afviel. Uiteindelijk na 2 maanden kon ik zeggen dat we het overwonnen hadden en bleef haar gewicht ook stabiel zonder mega hoeveelheden waltham.

Het belangrijkste is dat hij lekker in zijn velletje zit. Dat kan best ook even afzakken hoor door de Ig (immunoglobulinen). Uiteindelijk als het zijn werk aan het doen is, komt zijn vrolijkheid vast weer terug!
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik duim ook heel hard mee voor Max! Wel fijn idd dat hij toch vrolijk en speels is.
Plaats reactie