Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Karen

Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Bericht door Karen »

Klinkt heel hoopgevend dat hij alweer met zijn bak aan het rommelen gaat en natuurlijk ook dat de temperatuur redelijk stabiel blijft :D *juicht heel voorzichtig* :juich:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Hoe is-ie vandaag gegaan Fem?
fem fatale

Bericht door fem fatale »

Oh, ik had wat geplaatst, maar die is niet blijven hangen.

Sinds middernacht zit hij tussen 36,8 en 37,2. Kleinste amplitude tot nu toe, en voor hem nu een goede temp. Zijn megahonger is ook over, hij eet wel goed, maar hij maakt geen zielige geluidjes meer als het bakje leeg is en hij heeft vannacht 1 voeding overgeslagen, gewoon niet gegeten terwijl het er wel stond, ik denk dat het wat te warm was, want ik vond hem wel wat warm aanvoelen, maar eerder deze week at hij de hete waltham ook gewoon zo op (omdat mijn cv-ketel herrie maakt als hij het water warm moet houden, staat het hete water 's nachts uit, en haal ik wat uit de waterkoker, vond hij tot nu toe wel lekker). Vannacht vond hij na iedere voeding, dat ik hem veels te snel weer teruglegde, en ging hij krabben en met zijn poepbak rammelen.

Het is er vandaag niet meer van gekomen om Hanneke te bellen, dus ik geef hem nog maar even de hogere AB en bel dan woensdag weer over hoe het nu verder moet (en of ze me een stripje kan toesturen. Ben 1 pil kwijtgeraakt aan een kat, en dan nu die hogere dosering, en dan straks Pasen, dus ik wil niet wachten tot het zeker is dat ik die extra strip nodig ga hebben.)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind het toch wel voorzichtig positief klinken allemaal hoor, ik denk dat Hanneke ook niet weet wat ze hoort. :D
Kick

Bericht door Kick »

Inderdaad toch steeds een klein beetje beter :D
Danielle

Bericht door Danielle »

Ieder stapje, ook al is die maar klein, is er toch weer 1!
fem fatale

Ja he, ik blijf ook maar denken, iedere dag dat hij er nog is, is een dag extra voor de AB om haar werk te doen.
Mayke

Bericht door Mayke »

Zeker goed hoor ! Go Jip Go !! :juich:
fem fatale

En alweer een goede avond en nacht, hij is niet onder de 37,0 gekomen. De top gaat nog niet omhoog, blijft 37,2-37,3 maar het wordt wel steeds stabieler!
Kick

Bericht door Kick »

Dat is heel goed nieuws zeg! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Geweldig Fem, heerlijk om te horen !
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk zulk nieuws :juich: Het zou fijn zijn voor jullie allebei als het zo stabiel gaat blijven....dan kom je ook aan wat meer slaap toe denk ik..
fem fatale

Mijn broer smst me net dat hij 38,0 was en dat het matje nu uitstaat.
Kick

Bericht door Kick »

Kijk, het gaat steeds beter! Top hoor :juich:
Danielle

Bericht door Danielle »

Wat goed zeg!
fem fatale

Na 3 uur zonder matje, toch nog steeds 37,7! Begin deze week ging er tijdens het spelen en Puk knuffelen ondanks een kersenpittenzak toch al snel een graad af in een uurtje, dus hij doet het echt heel erg goed.

Ik ga morgen/vrijdag maar eens op zoek naar een rol carnibest fret of haaks kitten ofzo. Ik weet dat katten als ze van brok/blik/krachtvoer komen, niet in één keer op prooi mogen, maar eerst hun maagjes weer moeten laten wennen met gemalen voer, dus dat zal bij fretten ook wel geen kwaad kunnen. Hij mag vast nog niet aan de KVV, voordat we klaar zijn met de AB, maar ik vind Hilversum een beetje ver voor 1 rol, dus ik kan maar beter alvast in de buurt gaan zoeken. (Volgens mij heeft de dierenwinkel waar ik het warmtematje heb gehaald die rollen wel. Die hadden ze tenminste toen ik nog bij mijn ouders woonde, want toen kochten we ze daar voor Isis.)
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat doet hij echt al heel goed, zijn temperatuur nu ! Hopelijk worden de tussenuren er nu snel meer. :D

Ik zou wel even kijken wat de meest fijngemaakte prooi is van de rollen die jij noemt, want ik merk zelf dat er toch soms nog wel wat grotere stukjes of botjes in bijvoorbeeld carnibest kunnen zitten, misschien voor Jip nog net wat te groot. Of alleen even bellen naar Hilversum voor advies, dat is nooit een probleem daar.
Alles even prakken van te voren kan ook, voor het geval dat, maar dan is het weer extra werk.

Ik denk wel dat hij het heel lekker zal vinden, desnoods meng je dat ook weer door waltham. :D
Kick

Bericht door Kick »

Volgens mij verkopen ze het inderdaad bij meerdere dierenwinkels. Gewoon even bellen ;) En wat Mayke zegt; lekker prakken en dan met een beetje waltham erbij ;)
fem fatale

Ik denk niet dat de fijnheid van de maling een probleem zal zijn voor Jip, hij had immers geen enkel met kauwen voordat de behandeling begon, maar ik merk dat als de katten wel eens zoiets eten (Puk en Jip houden niet zo van voorgekauwd eten, maar ik denk dat Jip daar nu een stuk makkelijker in wordt, zeker als ik er in het begin waltham doorheen doorheen roer) dat die wel eens botstukjes uitspugen die ze te groot vinden.

Maargoed, ik ga het toch prakken, aanlengen met water en met waltham, dus dan haal ik de stukjes er zelf wel uit, dus dan denk ik dat ik met de iets fijnere maling wel uit kom.

Ik hoop stiekem dat ik het volgende week al mag geven, want dan begint mijn broer in een nieuwe baan en wordt het wat lastiger om oppas te regelen, dus als hij dan eten heeft wat even kan blijven staan, of wat gewoon wat beter vult, dat zou wel heel fijn zijn dan.
Maar ik ga in het lange paasweekend ook eens oefenen met grotere porties waltham. Er zullen toch wel meer fretten zijn die niet iedere 3 uur verse waltham krijgen, dus dat moet ook mogelijk zijn.
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat is inderdaad het proberen waard, nu je vooruitgang ziet kun je ook wat meer gaan uitpoberen met zijn eten.
Ik heb een fret van mij die ook ongeveer de grootte had van Jip, en alleen op waltham stond om de 4 uur een bakje gegeven, dat ging prima. Je kan dan inderdaad nog de hoeveeheid aanpassen naar iets meer, afhankelijk van de behoefte van Jip.
Goed bezig hoor ! :D
Plaats reactie