Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam
Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam
Wat goed zeg dat zijn temperatuur zo mooi blijft
Ik heb Baldur ook een lange tijd op alleen waltham gehad en die had een periode ook zo'n honger tussendoor. Hij heeft er toen ook wel Royal Canin Recovery bij gegeten. Dat verzadigt toch meer en is op vleesbasis. Het is net zoiets als Hills A/D, maar daar kon hij niet tegen.
Maar misschien kun je hem ook wel KVV geven. Hier in de omgeving zijn er steeds meer dierenwinkels die Haaks Barf en Carnibest verkopen, misschien bij jou ook wel?
Ik heb Baldur ook een lange tijd op alleen waltham gehad en die had een periode ook zo'n honger tussendoor. Hij heeft er toen ook wel Royal Canin Recovery bij gegeten. Dat verzadigt toch meer en is op vleesbasis. Het is net zoiets als Hills A/D, maar daar kon hij niet tegen.
Maar misschien kun je hem ook wel KVV geven. Hier in de omgeving zijn er steeds meer dierenwinkels die Haaks Barf en Carnibest verkopen, misschien bij jou ook wel?
- fem fatale
Oh vast, maar ik voer dat nooit (en ik kom sowieso niet zoveel in "echte" winkels), dus ik zal even op zoek moeten. Het is een beetje lastig dat ik zelf geen auto heb, en maar heel beperkt met het OV kan reizen hier in Amsterdam, dus ik moet een winkel vinden waar mijn vader wel eens komt, of die aan die ene rolstoeltoegankelijke tramlijn ligt.
- fem fatale
Oh, zijn temperatuur is nu boven de 38 trouwens. Hij doet het lekker. En hij was een beetje boos dat hij na een uurtje spelen met Puk weer terug moest in de caravan. Hij speelt nog niet een uur aan een stuk, maar hij heeft wel een paar keer rondgescharreld, geprobeerd om onder de kooi te komen waar Puk een muis naartoe had gesleept (ik haal de bak met prooi uit de kooi als Puk los is, en zet die op de servieskast. Maar poes Jet vond blijkbaar dat ze al te lang geen muis had gehad - mijn katten staan ook op prooi, maar krijgen minder vaak muizen dan de fretten - en probeerde hem te stelen en gooide daarbij de bak van de kast, en toen was Puk sneller), maar dat lukte niet en hij heeft nog wat getunneld en wat rondgelopen met een speeltje. Hij ziet nog steeds vrij weinig, dus dat maakt het ook nog even moeilijker, echt rondrennen gaat niet, want dan knalt hij tegen tafelpoten enzo op.
Misschien kun je hier komen: http://www.zoo-natuurlijk.nl/under_construction.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze winkel heeft werkelijk van alles op voedingsgebied.
Goed dat zijn temperatuur redelijk op peil blijft alleen jammer dat zijn zicht nog niet zo best is. En als laatste schiet me nog te binnen; carni mengen met warm water (waltham(
Deze winkel heeft werkelijk van alles op voedingsgebied.
Goed dat zijn temperatuur redelijk op peil blijft alleen jammer dat zijn zicht nog niet zo best is. En als laatste schiet me nog te binnen; carni mengen met warm water (waltham(
Zo zeg, ik moest even bijlezen hier maar ik zie alleen maar goed nieuws! Wat ontzettend fijn dat hij zo goed gaat qua temperatuur, ik ben zo blij voor je!
Recovery kun je ook online kopen bij veel dierenartsen en medpets. Je kunt het niet in 'gewone winkels' krijgen. Hetzelfde geld voor KVV, dat kun je ook goed thuis laten bezorgen, doe ik ook hoor
Goed dat zijn temperatuur zo op peil blijft en hij wat actiever wordt. Er zit goed vooruitgang in zo te lezen
Goed dat zijn temperatuur zo op peil blijft en hij wat actiever wordt. Er zit goed vooruitgang in zo te lezen
- fem fatale
Hij is de hele nacht ruim boven de 38 gebleven, en was net 39,1. Ik hou t maar even op fluctuatie of een meetfout, want ik hoop toch echt dat hij geen koorts gaat krijgen. Hij voelt zich prima iig
Oh hemel, laten we inderdaad hopen op een meetfout want een te hoge temperatuur is natuurlijk ook niet goed.
Maar hij zit nu toch al best een behoorlijke tijd aan de marbocyl toch? Dan zou koorts toch ergens uitgesloten moeten zijn zou je denken.
Maar hij zit nu toch al best een behoorlijke tijd aan de marbocyl toch? Dan zou koorts toch ergens uitgesloten moeten zijn zou je denken.
Oeps...geen gekke dingen nu Jip!!
- fem fatale
Ja het is jammer dat Puk zich niet liet meten, want ik vermoed dat ook gezonde fretten wel schommelen in temperatuur en soms net onder de 38 uitkomen, of boven de 39. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik denk ook dat na zo lang marbocyl op het moment dat dat eindelijk echt aanslaat, koorts niet logisch is. Maar Jip doet niets volgens het boekje.
Ik denk ook dat na zo lang marbocyl op het moment dat dat eindelijk echt aanslaat, koorts niet logisch is. Maar Jip doet niets volgens het boekje.
Nee dat is waar. En hij was niet toevallig erg actief voor de meting? Want gezonde spelende fretten kunnen ook een temperatuur hebben van boven de 39 graden.
- fem fatale
Tja, ik vind hem sowieso nog niet erg actief, maar hij is gewend aan het schema nu, dus is wel wakker en ongeduldig als ik kom meten en voeren.
Hij was net 38,9. Ik hou het erop dat zijn temp rond de 39 graden is.
Hij was net 38,9. Ik hou het erop dat zijn temp rond de 39 graden is.
Op zich is dat een mooie temperatuur lijkt mij.
Heb je het goede nieuws al aan Hanneke verteld? En misschien is er wel een verklaring voor dat wanneer zijn eigen thermostaatje weer gaat werken, die eerst even doorslaat zeg maar. Dat zie je bijvoorbeeld bij een insulinoom-operatie ook dat het bloedsuiker in eerste instantie doorschiet naar een te hoge waarde. Misschien is dit wel een natuurlijke reactie?
Heb je het goede nieuws al aan Hanneke verteld? En misschien is er wel een verklaring voor dat wanneer zijn eigen thermostaatje weer gaat werken, die eerst even doorslaat zeg maar. Dat zie je bijvoorbeeld bij een insulinoom-operatie ook dat het bloedsuiker in eerste instantie doorschiet naar een te hoge waarde. Misschien is dit wel een natuurlijke reactie?
Jip houdt zich inderdaad af en toe niet aan het boekje, helaas.....maar je doet wat je kan !
Gisteren heeft hij toch wel actief zijn best gedaan als ik dat lees, tunnelen en spelen en veel lopen, een uur in deze toestand is toch al heel wat aan activiteit. Het is goed dat hij dit al laat zien, dat zal ook wat met de temperatuur doen uiteraard.
Ik zal straks proberen om twee van mijn fretten te temperaturen, kijken hoe hoog zij komen qua temp. zonder dat ze ziek zijn. Ik weet niet of dat gaat lukken hoor, maar ik kan het proberen.
Gisteren heeft hij toch wel actief zijn best gedaan als ik dat lees, tunnelen en spelen en veel lopen, een uur in deze toestand is toch al heel wat aan activiteit. Het is goed dat hij dit al laat zien, dat zal ook wat met de temperatuur doen uiteraard.
Ik zal straks proberen om twee van mijn fretten te temperaturen, kijken hoe hoog zij komen qua temp. zonder dat ze ziek zijn. Ik weet niet of dat gaat lukken hoor, maar ik kan het proberen.
- fem fatale
Oh nee, je arme vingers, doe maar niet
Ik moet Hanneke vanmiddag even bellen, met de laatste update (ze is bij tot gisteravond) en om meer marbocyl te bestellen, dan vraag ik wel vanaf welke temperatuur ik me weer zorgen moet gaan maken.
Ik had alweer nachtmerries, letterlijk, dat ik hem nu een tijd moest gaan koelen.
Ik moet Hanneke vanmiddag even bellen, met de laatste update (ze is bij tot gisteravond) en om meer marbocyl te bestellen, dan vraag ik wel vanaf welke temperatuur ik me weer zorgen moet gaan maken.
Ik had alweer nachtmerries, letterlijk, dat ik hem nu een tijd moest gaan koelen.
Dat zijn geen fijne dromen
Wat vond Hanneke van zijn vooruitgang tot nu toe?
- fem fatale
Hij krijgt er nog een tijdje synolux bij, omdat Hanneke de temperatuur nu toch wat hoog vind, en hij moet nog even aan de waltham, omdat hij heel warm aanvoelt, wat waarschijnlijk komt omdat hij zijn bloedvaten nog niet goed regelt en dan moet hij extra vocht om de bloeddruk hoog te houden.
Maar ik ga wel vanaf vrijdag kijken of ik de porties kan vergroten, en zo wat langer er tussen kan laten zitten.
Maar ik ga wel vanaf vrijdag kijken of ik de porties kan vergroten, en zo wat langer er tussen kan laten zitten.
Klinkt wel logisch. Heb je nog steeds het warmtematje in zijn mand zitten eigenlijk?
- fem fatale
Ja dat wel. De vorige keer begon hij te zakken in temperatuur zodra ik het matje had weggehaald, dus ik heb het nu alleen maar uitgeplugd.