Loki heeft een darmprobleem
Re: Loki heeft een darmprobleem
Loki zat daarnet weer op zijn hangmat te kauwen Dat deed hij al even niet meer.
Ik heb wel de indruk dat zijn ontlasting weer slechter wordt sinds ik met immunoglobuline ben gestart. Terug wat gelig. Misschien toch nog maar eens naar Hanneke mailen...
Ik heb wel de indruk dat zijn ontlasting weer slechter wordt sinds ik met immunoglobuline ben gestart. Terug wat gelig. Misschien toch nog maar eens naar Hanneke mailen...
Hm... Dat is minder goed om te horen Ben benieuwd wat Hanneke er over zegt.
Ik zou dat zeker even melden, het is toch een nieuw middel voor fretten dus is het voor Hanneke ook afwachten hoe verschillende fretten hierop gaan reageren. En zo te horen wordt Loki er toch best misselijk van.
Ik ben voorlopig even gestopt met de immunoglobuline. Loki's ontlasting is nu weer beter.
Hanneke raadde aan om nu even te kijken hoe hij het doet met enkel omeprazole en zantac. Anders zouden we eventueel nog Interferon kunnen proberen.
Nu, Loki kreeg ook al slechte ontlasting van sucralfaat. Op synulox reageerde hij ook niet goed. Dus misschien heeft hij er gewoon snel last van.
Hanneke raadde aan om nu even te kijken hoe hij het doet met enkel omeprazole en zantac. Anders zouden we eventueel nog Interferon kunnen proberen.
Nu, Loki kreeg ook al slechte ontlasting van sucralfaat. Op synulox reageerde hij ook niet goed. Dus misschien heeft hij er gewoon snel last van.
oh dat zou kunnen ja
ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan
ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan
Ik kan je Interferon ook best aanbevelen. Het is een dure kuur van twee maanden maar als ik kijk hoe goed Max het nu weer doet, kan ik mij niet voorstellen dat dit bij hem alleen komt door overschakeling van brokkenbrij naar waltham.
Geef je hem eigenlijk ook vitamine B12? Want bij Max merk ik ook dat hij daar heel erg veel baat bij heeft. Dus dit zou je ook nog kunnen overwegen bij Loki.
Geef je hem eigenlijk ook vitamine B12? Want bij Max merk ik ook dat hij daar heel erg veel baat bij heeft. Dus dit zou je ook nog kunnen overwegen bij Loki.
Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest, maar ik wilde jullie wel even laten weten hoe het met Loki gaat.
Sinds mijn laatste bericht ging het steeds beter met hem, dus Interferon was uiteindelijk niet nodig. Zijn ontlasting blijft goed en hij kan ook weer normaal brokjes eten (i.p.v. brokkenpap). Kokhalzen komt nog heel af en toe voor, dus ik ga wel nog verder met de medicatie. Loki krijgt nog steeds Omeprazole en Zantac. Hanneke raadde aan om daar zeker nog even mee door te gaan en binnen een paar maanden misschien eens proberen te stoppen met de Omeprazole.
Ik heb een paar maanden geleden trouwens ook een hoes gemaakt die mooi rond zijn kooi past (enkel voorkant is niet bedekt) en dat maakt hem zichtbaar rustiger. Ik denk dat dat hem dus ook wel goed doet.
Sinds mijn laatste bericht ging het steeds beter met hem, dus Interferon was uiteindelijk niet nodig. Zijn ontlasting blijft goed en hij kan ook weer normaal brokjes eten (i.p.v. brokkenpap). Kokhalzen komt nog heel af en toe voor, dus ik ga wel nog verder met de medicatie. Loki krijgt nog steeds Omeprazole en Zantac. Hanneke raadde aan om daar zeker nog even mee door te gaan en binnen een paar maanden misschien eens proberen te stoppen met de Omeprazole.
Ik heb een paar maanden geleden trouwens ook een hoes gemaakt die mooi rond zijn kooi past (enkel voorkant is niet bedekt) en dat maakt hem zichtbaar rustiger. Ik denk dat dat hem dus ook wel goed doet.
Top om te lezen dat het een heel stuk beter gaat En inderdaad zal zo'n hoes ook een veiliger en dus rustiger gevoel geven.
Super om te horen!
Hij zal zich zeker veiliger voelen in een meer afgedekte kooi. Goed om te horen dat het langzaam maar zeker steeds beter gaat met hem.
Kijk dat is goed nieuws om te horen!
Fijne berichten
Ik zat er ook aan te denken zo'n hoes te maken omdat Bibi best bangig is, vind het interessant te lezen dat het bij Loki geholpen heeft. Ga ik toch zelf ook maar eens achter de naaimachine ervoor.
Ben erg blij dat het beter gaat met hem!
Fijn om te lezen dat het goed met hem gaat!
Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal! Ik ben jullie trouwens ook erg dankbaar voor de goede raad en tips!
Ja, ik kan het je zeker aanradenAmaris schreef:Ik zat er ook aan te denken zo'n hoes te maken omdat Bibi best bangig is, vind het interessant te lezen dat het bij Loki geholpen heeft. Ga ik toch zelf ook maar eens achter de naaimachine ervoor.
Ik ook, hier hangen er ook hoezen om de Ferret Nations. En ze hebben ook allemaal een nachthok waarin ze beschut kunnen slapen, ook dat vinden de meeste fretten prettig.
Er hangt al wel een doek overheen inderdaad, want dat had ze bij de opvang ook, maar ik merk dat ze heel bang wordt als er mensen zijn dus dan hang ik ook een doek half over de voorkant. Dan wordt ze zichtbaar kalmer en gaat zonder te bibberen dan slapen. Dus ik denk dat een hoes zoals Loki nu heeft die beter afsluit dan enkel een doek nog beter zal helpen, en met mogelijkheid om de voorkant ook een stuk af te sluiten zeker. Daarbij kan ze er dan ook niet meer inklimmen vanaf de bank (ze glipt nu gewoon onder de doek door en klimt in het traliewerk)
Nachthok gebruikt Bibi ook erg veel inderdaad, meer dan de hangmat.
Heeft Loki ook een nachthok eigenlijk? Omdat hij nu met de hoes zichtbaar rustiger is. Gebruikt hij ook een nachthok?
Heeft Loki ook een nachthok eigenlijk? Omdat hij nu met de hoes zichtbaar rustiger is. Gebruikt hij ook een nachthok?
Nee, Loki heeft enkel zijn kooi. Hij slaapt steeds in een hangmat waar hij volledig in kan kruipen.Amaris schreef:Er hangt al wel een doek overheen inderdaad, want dat had ze bij de opvang ook, maar ik merk dat ze heel bang wordt als er mensen zijn dus dan hang ik ook een doek half over de voorkant. Dan wordt ze zichtbaar kalmer en gaat zonder te bibberen dan slapen. Dus ik denk dat een hoes zoals Loki nu heeft die beter afsluit dan enkel een doek nog beter zal helpen, en met mogelijkheid om de voorkant ook een stuk af te sluiten zeker. Daarbij kan ze er dan ook niet meer inklimmen vanaf de bank (ze glipt nu gewoon onder de doek door en klimt in het traliewerk)
Even een vraagje want ik maak me plots grote zorgen... Loki heeft de laatste periode zijn medicijnen afgebouwd. Zoals Hanneke voorstelde eerst de omeprazole weggelaten en nadien ook gestopt met de zantac. Dit ging al geruime tijd erg goed. Ik zag een tijdlang geen symptomen meer. Tot vandaag...
Loki lijkt verschillende keren overgegeven te hebben in zijn kooi. Ik vond een 4-tal hoopjes braaksel... Niet slijmerig of waterig, maar eerder een dikke brij van fijngemalen brokjes. Iemand enig idee hoe dit plots kan komen? Ik dacht nog even af te wachten tot morgen en dan te kijken hoe het gaat, maar misschien kan ik al iets voor hem doen?
Loki lijkt verschillende keren overgegeven te hebben in zijn kooi. Ik vond een 4-tal hoopjes braaksel... Niet slijmerig of waterig, maar eerder een dikke brij van fijngemalen brokjes. Iemand enig idee hoe dit plots kan komen? Ik dacht nog even af te wachten tot morgen en dan te kijken hoe het gaat, maar misschien kan ik al iets voor hem doen?